Gå til innhold

Dere som er flinke med farger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye fint, plutselig ser det ikke ut som et håpløst prosjekt :)

Fargen på sofaen er klin lik stolen til ab c50. Fargen heter kanskje gurgemeie? Som sagt er jeg tydeligvis fargeblind. Stilen på sofaen  ligner også. Stoffet er som bred cordfløyel, med kraftige sømmer. Jeg skulle gjerne lagt ut bilde, men jeg får det ikke til. Jeg likte ideen med en pute i en helt annen farge! Dype rødfarger er noe jeg aldri har turt. Fordi jeg er så dårlig på farger, er alt i huset ton-i-ton. Litt Sletvoll-katalog. Jeg har ikke lyst til å bo i en møbelkatalog! På tide å være "litt gæærn"! :fnise:

Jeg tror ikke jeg kan trekke den om selv, for armlenene buer utover, så jeg tror ikke jeg får stoffet til å sitte etter. Dessuten kan jeg knapt sy i en knapp. Det høres sikkert helt jævlig ut, men sofaen er veldig kul med den fargen og det stoffet. Den må bare "integreres" litt bedre i huset mitt.

Hva vil dere kalle veggfargen på det øverste bildet til @Ella1? Gjerne hevisning til noe tilsvarende i fargekartene til Lady ;) Jeg har ikke tenkt i den retningen, men var kjempefin! Farge nummer to (den blå) på fargekartet til Seeds også. Fant ikke den på hjemmesiden deres, men jeg likte den!

Anonymkode: 84454...98c

Kan det være LADY Pure Color 6084 Sjøsmaragd ? http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/turkise-og-blagronne-farger/

Jotun Sjøsmaragd

Anonymkode: 1e7b8...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts, jeg klarer ikke helt å finne ut hvilken farge det er. Men, ta skjermbilde og hør i en maleforretning om de vet eller om de kan finne noe lignende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Her er det en helt annen farge på stolen, men jeg ville bare vise deg en pute som jeg forelsket meg i, og det kan være fint med noe lignende til dine sofaer også :jepp:

Bilderesultat for sennepsgul sofa

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye fint, plutselig ser det ikke ut som et håpløst prosjekt :)

Fargen på sofaen er klin lik stolen til ab c50. Fargen heter kanskje gurgemeie? Som sagt er jeg tydeligvis fargeblind. Stilen på sofaen  ligner også. Stoffet er som bred cordfløyel, med kraftige sømmer. Jeg skulle gjerne lagt ut bilde, men jeg får det ikke til. Jeg likte ideen med en pute i en helt annen farge! Dype rødfarger er noe jeg aldri har turt. Fordi jeg er så dårlig på farger, er alt i huset ton-i-ton. Litt Sletvoll-katalog. Jeg har ikke lyst til å bo i en møbelkatalog! På tide å være "litt gæærn"! :fnise:

Anonymkode: 84454...98c

Synes det høres ut som en flott farge på den sofaen og tankene dine. Jeg tenkte umiddelbart krydderfarger og grønne planter. Om du søker på inspirasjonsbilder fra f.eks Marokko kan du finne fine farger og materialer. Uten at du tar stilen Marokko helt ut, men kun lar deg inspirere. :)

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være LADY Pure Color 6084 Sjøsmaragd ? http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/turkise-og-blagronne-farger/

Hmm. Synes ikke den ligner helt. Denne har mer gult i seg. Den på veggen har mer blått i seg. En mørk gressgrønn, vil jeg si. Men godt tips å ta med bilde, så får du NCS-kode hos maleren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...