Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sykt lei av denne venninnen som skryter av hvor mye de tjener og hvor godt de kan leve av inntekter fra leieboer. Nå har det seg slik at kommunen har gitt de avslag på godkjenning av leiligheten fordi det blant annet er for lavt under taket og har for små vinduer, det er med andre ord ikke forsvarlig å la noen bo der pga sikkerheten( brann, rømning).

Men bryr de seg? Neiiiida, de lar studenter bo og betale i dyrt så de kan betale ned huslånet og bruke penger på ferier støtt og stadig. Det irriterer meg grenseløst at de ikke bryr seg om leieboers sikkerhet og tenker kun på profitt. Nå skal det sies at denne venninnen skryter av hvor flink og dyktig hun er til alt som har med relasjoner i jobbsammenheng å gjøre og av alle reisene de kan gjøre fordi de har leieboer. Jeg synes ikke man er så j....dyktig når man velger å omgå vedtak fra kommunen og ofrer leieboer sikkerhet.

Så jeg meldte ifra til kommunen, sa de har leieboer i en leilighet som ikke er godkjent å bo i. (De finner ikke ut at det er meg som har sagt ifra)

Jeg synes man har ansvar for andres bosikkerhet når man velger å la de leie deler av boligen. Var det dumt av meg? Burde jeg ha dårlig samvittighet ?

Anonymkode: 1f189...c37

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel ikke studentene du bryr deg om, du bare misliker disse menneskene. Hadde du likt dem hadde du aldri meldt fra.

Anonymkode: e33ea...097

• Liker 46
Skrevet

Misunnelig på andres fortjeneste/fremgang prestasjoner får folk til å gjøre de sykeste ting. 

• Liker 30
Gjest Coolaid
Skrevet

Det er helt greit å melde i fra så lenge du er ærlig med deg selv hvorfor du gjør det. Revenge is a beautiful thing. 

Så hold godt kjeft om dette resten av livet så går det greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker som at du kun gjør det for å hevne deg på "venninnen din" ikke på grunn av sikkerheten. 

Anonymkode: 778b2...de0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, makkapakka skrev:

Misunnelig på andres fortjeneste/fremgang prestasjoner får folk til å gjøre de sykeste ting. 

Er det sykt å melde fra om lovbrudd? :klo:

Anonymkode: 9f4ff...602

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det sykt å melde fra om lovbrudd? :klo:

Anonymkode: 9f4ff...602

Tror ikke det er hovedsaklig grunnen til at du engasjerer deg!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sykt lei av denne venninnen som skryter av hvor mye de tjener og hvor godt de kan leve av inntekter fra leieboer. Nå har det seg slik at kommunen har gitt de avslag på godkjenning av leiligheten fordi det blant annet er for lavt under taket og har for små vinduer, det er med andre ord ikke forsvarlig å la noen bo der pga sikkerheten( brann, rømning).

Men bryr de seg? Neiiiida, de lar studenter bo og betale i dyrt så de kan betale ned huslånet og bruke penger på ferier støtt og stadig. Det irriterer meg grenseløst at de ikke bryr seg om leieboers sikkerhet og tenker kun på profitt. Nå skal det sies at denne venninnen skryter av hvor flink og dyktig hun er til alt som har med relasjoner i jobbsammenheng å gjøre og av alle reisene de kan gjøre fordi de har leieboer. Jeg synes ikke man er så j....dyktig når man velger å omgå vedtak fra kommunen og ofrer leieboer sikkerhet.

Så jeg meldte ifra til kommunen, sa de har leieboer i en leilighet som ikke er godkjent å bo i. (De finner ikke ut at det er meg som har sagt ifra)

Jeg synes man har ansvar for andres bosikkerhet når man velger å la de leie deler av boligen. Var det dumt av meg? Burde jeg ha dårlig samvittighet ?

Men jeg fant det ut nå, takk skal du  ha. Jævlig god venninne.

Anonymkode: 49160...e58

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig at man melder ifra når det kommer til boliger som ikke er godkjent, hun gjorde det kanskje ikke på rette premissene, men la oss si det blir brann. Leietakerne kommer seg ikke ut pga vinduer eller fordi røyk sprer seg vanvittig fort under lave tak. Det er ikke for moroskyld reglene er som de er. Så jeg sier det er flott hun sier ifra, selv om det ble gjort som hevn.

Anonymkode: 3b595...f84

• Liker 28
Skrevet

Les overskriften på tråden din. "Hevnet meg på venninne". Du gir jo blanke faen i sikkerheten til studentene. Du melder ifra fordi du er misunnelig. Hadde du brydd deg om sikkerheten til leieboerne hadde du ikke nevnt ferier, gode lønninger og hevn.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg fant det ut nå, takk skal du  ha. Jævlig god venninne.

Anonymkode: 49160...e58

Yeah right 

Anonymkode: 8f013...dfa

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Å du, å du for en lojal, snill og hyggelig venninde du er. 

Å kalle deg venninde når du har så mye imot den du kaller din venninde sier mer om degg enn tusen ord. Missinnelsens pris, kan lett bli at du har laget en grav du selv kommer til å falle i. 

Anonymkode: 9360a...2b1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig at man melder ifra når det kommer til boliger som ikke er godkjent, hun gjorde det kanskje ikke på rette premissene, men la oss si det blir brann. Leietakerne kommer seg ikke ut pga vinduer eller fordi røyk sprer seg vanvittig fort under lave tak. Det er ikke for moroskyld reglene er som de er. Så jeg sier det er flott hun sier ifra, selv om det ble gjort som hevn.

Jeg er helt enig, men å late som om hun gjorde det av bekymring for leieboerne er løgn. Hun burde ha meldt fra akkurat pga dette og ikke fordi hun vil hevne seg på en såkalt venninne hun er misunnelig på.

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke på denne måten du skal hevne deg på venninnen din. Om du virkelig skulle ha gjort noe, kunne du direkte tatt opp med henne. Du sier sånn og sånn men ikke følger lover og regler ihht. leieobjekt etc.

Nei TS, dette var dårlig gjort av deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Du er en flott representant for den nye angiverkulturen. Husk å meld dem til barnevernet og Nav også!

Anonymkode: 1bd9c...8c7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt så synes jeg objektivt sett at sikkerheten til studenten trumfer hva TS har gjort mot venninnen. Sikkerhet først uansett om det i dette tilfellet kun ble en bivirkning av en hevngjerrig handling. 

Anonymkode: cf5b6...532

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

TS her...

Jeg føler at det er hevn fordi det tross alt er ei venninne, jeg hadde jo ikke vært ambivalent i forhold til "hvem som helst". Men dette har pågått i mange år og kommunen har sett leiligheten og gitt de avslag som nevnt. Jeg ville vært fly forbannet om mine barn leide slike leiligheter med huseiers vitende vilje om manglende godkjenning. Jeg ville aldri utsatt et annet menneske for et usikkert sted å bo OG skrytt av det. 

Jeg føler jeg har gjort det riktige, men vet jo at får hun vite det så vil hun ikke se det slik.

• Liker 9
Gjest impressa
Skrevet

Hvor lurt er det å skrive om dette på et åpent forum? Eller, hvor mange opplysninger har du endret på for å ikke gjøre det gjenkjennelig?

Mistenker at hvis det faktisk hadde skjedd så hadde du holdt det for deg selv.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her...

Takk, men det er hennes holdning som provoserer meg og at hun utsetter andre for dårlige bokår mens hun selv nyter godt av det. Siden det er en venninne føles det som en salgs hevn, også fordi jeg ikke er åpen om det.

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra noen tok ansvar! Altså du :)
Så lenge du gjorde dette på grunn av leieboerens sikkerhet, så burde du ikke ha dårlig samvittighet. Gjorde du dette for å hevne deg på venninnen, så synes jeg du burde ha dårlig samvittighet.  Alle mennesker er forskjellige, noen skryter mer enn andre osv. 

Det eneste jeg reagerer på etter det jeg har lest, er at venninnen din fremdeles leier ut etter de fikk beskjed om at boligen ikke er godkjent å bo i. For meg, så virker det som de ikke tar sikkerheten på alvor. Skjer det noe i den leiligheten, brann etc, så går det utover venninnen din som leier ut. Boligen er ikke godkjent til å bo i, så det hadde slått ned på henne ved eventuell brann osv. Jeg hadde også sagt i fra om ulovlig utleie, som du gjorde. Ikke pga hevn på venninne, men pga leieboeren. Sikkerheten er viktig. Det er skremmende å lese om mennesker som ikke bryr seg om det...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...