AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Jeg MÅ Ha sjokolade og kaffe hver dag Prøver å holde meg til mørk sjokolade 70 %, men sjokolade er sjokolade Det jeg lurer på - jeg liker enkelte sjokoladebarer, at jeg tar det som mellommåltid evnt i stedet for lunsj... de inneholder jo litt fiber som metter mer og litt mer næringsstoffer, at det kan være et bedre alternativ til vanlig sjokolade - siden jeg MÅ ha det hver dag? Tanker rundt dette? Anonymkode: 567a1...b71
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Er jo bedre i den forstand at du får i deg vitaminer/mineraler og næringsstoffer som ikke er i sjokolade. Uansett så er ikke sjokolade hver dag i seg selv usunt så lenge en ellers får i seg nok og rett mat som dekker kroppens behov.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Ikke hver dag, men kanskje noen biter 1 dag i uken eller sjeldnere. Er ingenting jeg er avhengig av å ha i kroppen hver dag faktisk. Anonymkode: 43db4...3dd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Uten sjokolade duger kroppen ikke Anonymkode: 9eb0e...72d 3
Kattekvinne Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 Jeg pleide å spise omtrent 100g sjokolade hver eneste dag i flere år. En periode sikkert nærmere 200g.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Jeg spiser godteri omtrent hver dag. Litt i hverdagen, og mye lørdag og søndag. Prøver å kutte ut godteriet i hverdagene, men det er vanskelig. Er slank også, så har ikke motivasjonen av å gå ned i vekt. Anonymkode: b2cce...e54 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 Jeg gjorde det i en liten periode som en belønning for at jeg klarte å få i meg middag. Var så lite kreativ og hadde dårlig matlyst at jeg måtte ha en gulrot, men det som skjedde var at jeg begynte å få sure oppstøt. Det gikk over da jeg roet ned sjokoladeinntaket. Anonymkode: efeff...e9b
Minlillesky Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg MÅ Ha sjokolade og kaffe hver dag Prøver å holde meg til mørk sjokolade 70 %, men sjokolade er sjokolade Det jeg lurer på - jeg liker enkelte sjokoladebarer, at jeg tar det som mellommåltid evnt i stedet for lunsj... de inneholder jo litt fiber som metter mer og litt mer næringsstoffer, at det kan være et bedre alternativ til vanlig sjokolade - siden jeg MÅ ha det hver dag? Tanker rundt dette? Anonymkode: 567a1...b71 Jeg drikker kaffe så og si hver dag Det hender jeg spiser en sjokolade midt i uka, eller på en helg. Men det kan gå flere uker mellom hver gang. Jeg tenker at sjokolade hver dag ikke er bra. Alt med måte tenker jeg. For meg så virker det som du har blitt avhengig av sjokolade, og det er ikke lett å avvenne seg avhengighet. Prøv heller å lage rutiner på frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. Når kroppen over tid får i seg riktig mat, som gir deg energi og vitaminer osv, så får du også mindre lyst på sjokolade. Ikke bytt ut mat måltid med sjokoladebarer/annet godteri. Aldri erstatt måltid med noe sånt. Spis ordentlig, sunt, variert osv Du kommer til å savne sjokolade den første tiden, som er den verste tiden. Men det går over. Kjøp også inn frukt og lag deg en deilig fruktsalat om du blir fristet Et lite tips, som jeg pleier å gjøre for å gjøre det litt lettvint for meg. Noe som også førte til at vi spiser mer av matvaren. Det er å dele opp paprika, agurk osv og legge i hver sin boks med lokk (godkjent for matoppbevaring), og sett i kjøleskapet. Når jeg da ønsker for eksempel et knekkebrød med ost og agurk på, så finner jeg frem boksen fra kjøleskapet med ferdig kuttet agurk og legger på, og setter boksen tilbake i kjøleskapet. Sparer mye tid på den måten og man spiser mer av dette. Kaffe kommer jeg aldri til å slutte med
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #9 Skrevet 31. mars 2017 Jeg kan faktisk ikke kommer på en eneste ting jeg MÅ ha hver dag. Anonymkode: 97a89...4e2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #10 Skrevet 31. mars 2017 Spiste en stor melkesjokoladeplate hver dag i flere måneder, men har klart å slutte. Søtsuget fra h****** de første dagene, men det værste er heldigvis over. Anonymkode: ee348...bcc
Pringle Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 Du MÅ ingen ting. For å overleve, trenger du en viss mengde kalorier og næringsstoffer, vann, varme, og sikkerhet fra ville dyr og andre farlige ting. Sjokolade og kaffe er deilig, og du ville sikkert savne det hvis det ble tatt fra deg, men du overlever uten. Sjokolade og kaffe er heller ikke skadelig hvis du tåler det, og ellers spiser variert og balansert. Hvis du ikke er plaget med sultfølelse trenger du ikke tenke på hvor mye det metter. Hvis du ikke sliter med søtsug trenger du ikke bekymre deg over at du inntar det hver dag. Kjedelig svar, jeg vet det. Jeg har i lengre perioder spist sjokolade hver dag, og det tok overhånd. Nå har jeg isteden kakao i mat/drikke ofte og synes det fungerer greit.
Cata Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 Nei, jeg spiser ikke sjokolade hver dag. Jeg spiser det av og til, men er litt for glad i det til at jeg vil ha sjokolade i hus hele tiden. Dvs. jeg har faktisk en plate 70% liggende, men spiser bare av den en gang i blant.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #13 Skrevet 1. april 2017 Ekstremt sjelden, legger med en gang på meg om jeg ikke er forsiktig. Anonymkode: a3680...87e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #14 Skrevet 1. april 2017 Nei, men det er favoritten ja.. jeg gir blaffen i både kake og potetgull som kos men sjokolade, huff! Anonymkode: 109c1...998
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #15 Skrevet 1. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan faktisk ikke kommer på en eneste ting jeg MÅ ha hver dag. Anonymkode: 97a89...4e2 Same her. Eller vann trenger jeg helst hver dag. Anonymkode: 11bec...d07
Gjest Supersol Skrevet 1. april 2017 #16 Skrevet 1. april 2017 Hvis jeg spiser sjokolade for tiden så går det i Nutrilett sjokolade eller protein sjokolade en gang i blant,men til påske blir det sjokoladeegg med melkefyll og potetgull. Kan unne meg litt nå. Har gått ned til normalvekt. Sånn midt på normalvektskalaen så det er ingen fare for å bikke mot overvekt lengre.
Winry Skrevet 1. april 2017 #17 Skrevet 1. april 2017 Spiser ikke sjokolade hver dag, men er helt avhengig av Whether's original karamelldrops Har nettopp kjøpt 3kg på harrytur i sverige, så nå trenger jeg ikke være redd for å gå tom for det første
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #18 Skrevet 1. april 2017 Hvis man må ha godteri hver dag har man nok mangler på vitaminer og mineraler. Da må man spise mer variert. Jeg har ikke lyst på godteri hver dag. Anonymkode: de8f7...c43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå