AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Hei. Hva gjør andre foreldre når barnet begynner på skolen? Har selvsagt fri 1.skoledag men tenker oppstart Sfo? Vi tenker å søke om fri fra jobb 1.uka i Sfo slik at vår skolestarter skal få en myk start (være der men ha kortere dag). Vi har slitt med tilvenning hver høst i bhg så regner med at skolestart ikke blir noe annerledes. Lurer også på om dere som bruker skolebuss har sendt 6--åringen alene med den 1.dag på skolen også. De er jo veldig små..... Anonymkode: 36530...2ef
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Tok en feriedag da hun begynte på SFO. Var der sammen med henne litt på morgenen og hentet tidligere. Neste dag leverte og hentet jeg som vanlig. Var flere kjente fra barnehagen på SFO så hun kom fort inn det. Har barnet ditt ingen kjente om skal begynne i 1.klasse og være på SFO? Anonymkode: 15e24...97d
TolineBastine Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Hei, når mini her startet i 1 klasse i høst fikk vi bare følge til klasserommet. Fikk egentlig ikke være med inn engang. Etter skoledagen dro hun med buss opp til IFO. Det kom to voksne fra IFO som møtte de på skolen og var med i bussen opp, å slik er det ennå. Her startet IFO to uker ca før skolen så hun var vandt til å være der. Til skolen kjører hun også buss. Her har hun følge med nabojenta i 6 klasse så jeg følte meg trygg her. Fulgte ned til skolebussen de to første gangene, men etter det så har hun gått alene med naboen. Funker veldig bra. Jeg var så nervøs før skolestart og så redd for hvordan dette skulle gå, men alt har gått knirkefritt her. Men vi har aldri hatt noe utfordringer knyttet til barnehage start ol heller. Endret 31. mars 2017 av TolineBastine
Gråtass Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Ts her. .... Hun gått på samme avd som bestevenninnen sin siden dag 1 i bhg. Hun skal begynne på en annen skole. Tilvenning i bhg har ikke blitt lettere selv om hun har hatt denne kjente jenta der. Pr nå vet jeg ikke om noen som skal begynne på samme skole som vår datter,kan jo håpe jeg blir overrasket i august. Får se hva vi gjør. Har fått frist av sjefen til å svare etter påske om når jeg evnt sksl ha fri
Violetta Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 8 minutter siden, Gråtass skrev: Ts her. .... Hun gått på samme avd som bestevenninnen sin siden dag 1 i bhg. Hun skal begynne på en annen skole. Tilvenning i bhg har ikke blitt lettere selv om hun har hatt denne kjente jenta der. Pr nå vet jeg ikke om noen som skal begynne på samme skole som vår datter,kan jo håpe jeg blir overrasket i august. Får se hva vi gjør. Har fått frist av sjefen til å svare etter påske om når jeg evnt sksl ha fri Hva med aktivt å oppsøke noen hun skal gå på skole med? Det vil vel gjøre det lettere.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Har ikke skolen innskrivning i disse dager? Kan du ikke bare ringe skolen? Anonymkode: 183ec...340
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hva gjør andre foreldre når barnet begynner på skolen? Har selvsagt fri 1.skoledag men tenker oppstart Sfo? Vi tenker å søke om fri fra jobb 1.uka i Sfo slik at vår skolestarter skal få en myk start (være der men ha kortere dag). Vi har slitt med tilvenning hver høst i bhg så regner med at skolestart ikke blir noe annerledes. Lurer også på om dere som bruker skolebuss har sendt 6--åringen alene med den 1.dag på skolen også. De er jo veldig små..... Anonymkode: 36530...2ef Vi tok fri første skoledag, men fra andre dag var hun alene (og hun har også vært en som har slitt etter ferier i barnehagen). SFO gikk av seg selv, men det er en liten og oversiktlig SFO. Vår får ikke ta skolebuss alene enda. Synes hun er for lita da det er et stykke fra busstoppet til skolebygget. Anonymkode: 4e08b...f37
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 Ikke send barnet ditt alene på bussen før barnet er høyt nok til å kunne trykke på stoppknappen oppe i taket selv når det sitter (ja, jeg er klar over at det ofte er knapper på sidene, men det er det ikke på alle setene). Det må også kunne redegjøre for seg nok til å si fullt navn, navnet på holdeplassen det skal av på, helst kunne følge med hvis man er så heldig å ha en buss som fungerer ift skjerm og navn på holdeplasser eller hvis de sier i en høyttaler navnet på stoppestedene. Det er ikke alltid verken eller skjer på bussene, så det er viktig at barnet klarer å følge med. Jeg er vikar, så jeg jobber ikke alle dager. For min del hadde det ikke vær noe problem å ha ekstra fri ved skolestarten. Det var en liten periode der vår vegret seg veldig for å si ha det til meg ved levering, og det var jo tøft for begge parter, men det var heldigvis snille voksne som jobbet der. Det går seg til. Anonymkode: 63372...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå