AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Jeg vet ikke helt hvordan jeg ska tolke dem. Jeg vet at katten min er skeptisk til andre katter, men til å begynne med virket det som at disse to tolererer hverandre og kanskje til og med kunne blitt venner. Den andre katten virker ganske selvsikker. Løper litt etter min, men vet ikke om det er lek eller en "kamp" mellom de to. Oppdaget dem først på et bord utenfor stuevinduet mitt (underetasje, bakkenivå). De satt der 1 meter fra hverandre, ganske fredelig, men sikkert litt usikre. Denne andre katten har vært inne hos meg gjentatte ganger, for de har begge kommet seg inn gjennom soveromsvinduet mitt. Veldig lite aggresjon mellom dem, men virker som at de er usikre når de kommer nærme hverandre, vegrer seg litt for å gå forbi hverandre osv. I dag var den andre katten ganske "frempå", og la seg oppå min, men jeg vet ikke om det var lek eller noe som minner mer om slåssing. Min likte det ikke, og freste tilbake. Kanskje jeg overreagerte, men jeg grep inn ved å være "stor og høylytt" og jagde denne katten ut. Den prøvde å komme seg tilbake til katten min, men jeg stod mellom dem og avverget flere forsøk. Min er kastrert hannkatt. Vet ikke noe om kjønn eller "status" på den andre, men av en eller annen grunn innbiller jeg meg at dette er en hunnkatt (ikke så stor). Vet ikke hvem som eier denne katten, hvis den har et hjem (vil anta at den har et hjem). Katten er veldig tam. Er bevisst på at den katten ikke skal få mat eller vann her. Hva tenker dere? Se det an litt, og heller gripe inn hvis de åpenbart slåss? Jeg vil bare at katten min skal bli trygg på andre katter, og hvis de blir venner ville jo det vært fantastisk, i hvert fall hvis den andre katten ikke bærer på sykdommer og diverse. Anonymkode: 3dd7a...add
Tvist Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Hvis katten din virker usikker ville jeg jaget den ut fra hjemmet. Det er din katt sin trygge sone, der skal han kunne slappe av. I hagen kan du la dem være, evt jage den andre katten hvis de sloss.
EvaLena Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 La kattene ordne opp seg i mellom. Hsr selv katt og det er flere katter i nabolaget. Noen slåss, andre går overens. De må bare finne rangstigen selv uten innblanding fra oss. Katta mi har kommet hjem med merker etter slåsskamp, men hun går jo ut og inn som hun selv føler for likevel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå