Gå til innhold

Ipad reagerer på tastatur! Hva er det som skjer???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Ipad 4. Generasjon som jeg kjøpte av broren min. Tror han kjøpte den i 2012 når de var ny. Jeg har ALDRI hatt noe problem med den. Men så plutselig i kved blir skjermen grå! Jeg skjønner ingenting, prøver å google å finne ut av det, men jeg kjenner ikke igjen problemet mitt. Så skjer det igjen. Da ligger jeg merke til at det er tastaturet mitt. Jeg har et Logitech tastatur, som jeg også har hatt i flere år, og det er magnetisk. Det er magnetisk på siden, og det er et hakk hvor jeg kan sitte ipad i som er magnetisk slik at padden hekter seg fast. 

Jeg har aldri hatt noe problem med det før, ipad er jo laget for at man skal kunne bruke magnetiske deksel, men nå blir skjermen grå og rar bare jeg tar padden i nærheten av en magnet. 

Hva skjer? Er det fordi den er gammel? Det skal jo ikke skje, men det er jo tydelig at det er magneter som gjør det. Den virker jo enda, men jeg  skjermen virker plutselig ikke i nærheten av magneter, ergo kan jeg ikke beskytte skjermen med dekselene mine. Så sykt irriterende. 

Tror dere det er skjermen som er slitt? 

Anonymkode: 3533c...886

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere dikusjoner om dette.

Den har 2 magnet følere som setter den sove modus dersom en legger over magnetisk deksel. 

- magnet sensor overfølsomhet

- noen  nevner feil på ledningen til av på knappen

- noen nevner at det kunne være feil relatert til uekte skjerm ( om den har vært byttet en gang).

Prøv:

vekk den etter den er sovnet pga magnet.

Da kan slå av funksjonen i settings- general settings- cover lock/unlock

Anonymkode: 748db...c39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, skal forsøke å slå av å på funksjonen når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg har forsøkt å slå den helt av og på, men det samme skjer enda. 

Men den er bare grå når den er i nærheten av magneten, med en gang jeg fjerner skjermen fra magneten blir den normal igjen. :sukk: 

Anonymkode: 3533c...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...