Ambador Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Som ansatt: Hvordan opplever du den delen av jobben din som handler om å få kunder til å kjøpe mer enn det de i utgangspunktet tenkte at de skulle ha? Som kunde: Hvordan opplever/reagerer du på butikkansatte som "hjelper" deg å finne flere ting å kjøpe? Som kunde så hater jeg forsøk på mersalg. Jeg er høflig mot den ansatte, men jeg får bare lyst til å slippe han ned gjennom en luke i gulvet. Det finnes folk som klarer å drive mersalg på en usynlig måte. Det blir naturlig liksom. Men jeg synes egentlig at mersalg er forkastelig (bortsett fra sjeldne ganger hvor det kan være til hjelp). Forsøk på mersalg får meg til å føle det som at noen prøver å lure meg. Jeg tenker : den ansatte har gått på kurs om dette, og nå øver han seg på meg. Jeg føler at de prøver å lure meg til å bruke mer penger. Jeg som er sparsom synes det er veldig irriterende.
TinyBean Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Har vært på begge sider av mersalg og syns det er like, unnskyld språket, jævlig irriterende og kjedelig på begge sider. Det er ikke gøy å prøve seg på mersalg, jeg føler man skal være spesielt interessert i salg for å få det til på en god måte. Det er ikke gøy å være på mottakers side av mersalg heller. Det føles masete og bortkastet. Om folk vil kjøpe noe, så kjøper de noe. Når folk allerede har funnet ting de vil ha, og man må prøve å selge mer, er det utrolig kleint og føles unaturlig. Jeg skjønner selvfølgelig at bedriften må tjene penger, men ærlig talt Nå skal det sies at jeg er svært dårlig på å selge, og jeg hater generelt salg og service, så det er mulig det farger egen opplevelse av mersalg Endret 31. mars 2017 av TinyBean 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå