Emilie_ Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Hei, finner ikke helt ut av dette med økonomisk stønad og lurer på om det er noen med peiling her... Har seg slik at jeg er arbeidsløs i jobb. Har en 0% stilling som tilkallingsvikar på et sykehjem, men grunnet flytting/oppussing har de ingen ledige vakte til meg. Så jeg har ingen inntekt. I tillegg til dette er jeg 20 uker på veg, førstegangsfødende og 19 år. Samboer er lærling og har kun 60% lønn, dvs. knappe 13 000 etter skatt. Vi leier bolig, med leie på 7 500 i mnd samt strøm på 1000 minimum i mnd. I tillegg til dette er det bil, mobil, mat, forsikring og andre utgifter. Det er veldig knapt. I tillegg har jeg sliter jeg en del under svangerskapet både psykisk og fysisk, og vet ikke hvor kvalifisert jeg faktisk er for å jobbe... Vet noen om jeg har krav på noe? Evt sosialstønad? Tusen takk for svar.
FrøkenC Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Du har hvertfall krav på livsopphold fra sosialen. Ca 4000-5000,- varierer litt. Men hvis du har vær i jobb de siste månedene og i tillegg har svangerskaps relaterte plager burde du snakke med fastlegen din om sykemelding.
Peter007 Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Du får sansyligvis til livsopphold på minstesats spm par da din samboer ikke kan forsørge deg per.definisjon pga.hans inntekt er omlagt som minstesats. Når barnet blir født vil du få noe tilegg for barnet. Flytter si for deg selv og blir enslig mor som det heter vil du få betydelig mer og i tillegg bolig. Systemet er slik at det stimulerer mødre uten inntekt til å bo uten mann. Du kan høre med Nav hva du vil få utbetalt avhengig av situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå