Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har spart til langt hår i kjempelang tid, og hadde inntil i går en anseelig lengde. Har veldig tykt hår, så jeg gikk til frisøren og ba om at hun tynnet ut håret. Presiserte at jeg rettet håret og at jeg skulle fortsette med det. Jeg har fall i håret, slik at ved regn ol blir det skikkelig krusete. Hadde med et bilde av en dame som var slik på håret som jheg ønsket, for jeg vet at jeg er elendig å forklare. Det hun gjorde var å skjære omtrant bort halve håret. Hun har skjært det helt rundt slik at det er liksom går inn under ørene og derifra er det tynnere. Nå er det blitt helt håpløst, ikke blir det rett heller det bare kruser seg hele tiden. Det virker som om fallet i håret har fått gode vilkår etter klippet. Før når jeg samlet alt håret i hestehale, fikk jeg en nydelig hale der alt var langt og blankt, nå får jeg noe pistrete greier som stritter til alle kanter. Har mest lyst til å klippe meg kort, men så var det den sparingen da. Jeg skal gifte meg til neste år, og kunne godt tenke meg å ha litt lenge til da. Hva gjør jeg? Noe jeg kan ha oppi for at håret skal bli mindre brusete og for å få rettet det opp? Hører med til historien at frisøren var drittlei og skikkelig irritert for at de hadde langåpent før jul. Snakket ikke om annet og at hun ikke fikk handlet og ordnet før jul pga det. Er ikke sikker på om hun merket at jeg var der engang....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

ÅÅÅÅ DRITTLEI FRISØRER!!! :evil:

Kjøpt deg frizzdempende serum og en krem som skal rette ut håret.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva heter disse tingene da? Og kan det kjøpes på LF??

Skrevet

Vil på det varmeste anbefale "Silk Therapy" fra Biosilk. Tror ikke de har den på LF, men de har den bl. a. på Alex i Oslo. Vet mange andre frisører fører den også. Du kan jo eventuelt bestille den fra andre enn LF.

Den er helt super, og vil sikkert roe håret ditt så det blir slett og blankt etter at du har brukt rettetang. Den funker i hvertfall på meg, og jeg har mye krøller. Dette er det beste produktet jeg har brukt.

Skrevet
Hva heter disse tingene da? Og kan det kjøpes på LF??

Kerastase sin friss-demper heter Kerastase Oleo Relax Elixir Serum. Den er etter min mening den beste av de beste. Håret blir skinnende og frisset forsvinner virkelig.

Blir ikke fett av det heller!

På en god andreplass syns jeg Joico K-Pak er bra. Den lukter også godt syns jeg.

Når det kommer til slike rettutkremer har jeg ikke så mye peiling, men har hørt at Tigi Control FReak sitt rett-ut serum skal være bra.

Jeg har også tykt, bølgete hår med masse friss, og det flyr og blir helt umedgjørlig i fuktig vær eller rett etter dusjen.

Alt dette jeg har nevnt fåes kjøpt på LF :)

Skrevet

Ser du har fått mange gode råd, men du kan også gå til frisøren og klage i tillegg!

Skrevet

i tilegg til serum så må du antagelig ha noe som holder det på plass med så mye fall, jeg har det samme problemet nå etter en litt overivirig frisør klipte håret mitt i sommer..

I tilegg til serum bruker jeg loreal structurizing fibre gel (techni art) Funker veldig fint for meg :)

Skrevet

Har ingen tips, men vil bare si at jeg føler med deg :trøste: !!! For en frisør! :sinna: Selv om hår vokser ut igjen er det jo litt kjipt når en har spart lenge. Tror jeg hadde gått og klagd, både på dårlig service, og på feil klipp.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har spart til langt hår i kjempelang tid' date=' og hadde inntil i går en anseelig lengde. Har veldig tykt hår, så jeg gikk til frisøren og ba om at hun tynnet ut håret. Presiserte at jeg rettet håret og at jeg skulle fortsette med det. Jeg har fall i håret, slik at ved regn ol blir det skikkelig krusete. Hadde med et bilde av en dame som var slik på håret som jheg ønsket, for jeg vet at jeg er elendig å forklare. Det hun gjorde var å skjære omtrant bort halve håret. Hun har skjært det helt rundt slik at det er liksom går inn under ørene og derifra er det tynnere. Nå er det blitt helt håpløst, ikke blir det rett heller det bare kruser seg hele tiden. Det virker som om fallet i håret har fått gode vilkår etter klippet. Før når jeg samlet alt håret i hestehale, fikk jeg en nydelig hale der alt var langt og blankt, nå får jeg noe pistrete greier som stritter til alle kanter. Har mest lyst til å klippe meg kort, men så var det den sparingen da. Jeg skal gifte meg til neste år, og kunne godt tenke meg å ha litt lenge til da. Hva gjør jeg? Noe jeg kan ha oppi for at håret skal bli mindre brusete og for å få rettet det opp? Hører med til historien at frisøren var drittlei og skikkelig irritert for at de hadde langåpent før jul. Snakket ikke om annet og at hun ikke fikk handlet og ordnet før jul pga det. Er ikke sikker på om hun merket at jeg var der engang....[/quote']

Jeg forstår godt hvordan du har det nå! Det samme skjedde med meg da jeg klippet meg sist.. Jeg presiserte gang på gang at jeg fortsatt ville ha LANGT hår (hadde skikkelig langt hår også) og da jeg var ferdig så jeg omtrent ut som du gjør nå.. Skjønner det ikke jeg, er det slik at frisører ikke KAN klippe hår med fall eller?? Utrolig irriterende....Men, til hans forsvar så har håret mitt aldri vært så lett å gre ut som nå, og det har vokst sinnsykt fort ut igjen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...