Gå til innhold

Påskenøtt , bilquiz. Svar det du tror stemmer!

Hva skjer hvis man blir stoppet i kontroll og ene hovedlyset ikke virker?  

24 stemmer

1. 1. Hva skjer hvis man blir stoppet i kontroll og ene hovedlyset ikke virker?

• Man får bot, men får kjøre videre.
    • Får ikke kjøre videre, men slipper bot.
      0
    • Man får bare varsel på retting av feil.
    • Man får kjøre videre hvis man finner opp en god historie, eller spiller dum. (Trynefaktor)
    • Man får bot og får ikke kjøre videre.
      0
  2. 2. Hvis man kjører lenger enn du har oppført i bilforsikringen, vil man likevel få dekket skaden om ulykken er ute? Du har oppført 8000km i året på forsikringen, men kjører 16000km i året.

• Ja, du får dekket endel, men ikke alt.
    • Nei, du må betale hele skaden selv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her har du muligheter til å vise hva du kan. Er det et klart svar på disse, eller er det veldig manjana manjana og litt ettersom om det er sol eller regn den dagen?

Anonymkode: 062e4...d0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, ser stemmende tikke inn. Det var en som sa til meg at man kunne havne i fengsel hvis man ikke hadde riktig opplysninger til bilforsikringsselskapet angående kjørelengde. Dessuten var det en som sa det var strengt ulovelig uten hovedlys og at jeg ville få bot hvis jeg ble stoppet. 

Virker nesten som noen har hatt dårlig hell. Er det trynefaktor? Eller har dere rett?

Anonymkode: 062e4...d0a

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er litt få som har stemt her, vil det si at nesten ingen vet? Også er det 70%/30% på spørsmålet om forsikring, noe som gjør at mitt inntrykk blir enda mer bekreftet. Noen som kan gi en grei forklaring siden det virker som det er få som tørr avgi stemme?

Anonymkode: a52ef...260

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Neket skrev:

Ok, takk. 

Begynner kjøre km å tikke fra 01.januar hvert år? Så da lønner det seg vel ikke å melde fra om ny km stand før til januar 2018 neste år da?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. 

Begynner kjøre km å tikke fra 01.januar hvert år? Så da lønner det seg vel ikke å melde fra om ny km stand før til januar 2018 neste år da?

Må betale for hele året
Selv om du sier fra om overskridelse av kjørelengde mot slutten av forsikringsåret ditt, må du betale premie for korrekt årlig kjørelengdeintervall for hele inneværende forsikringsår.

Det gjelder uansett om du sier fra før eller etter at du går over grensen.

Ser ut som at hvis du førhøyer forsikrings kilometeren og betaler 15.desember, så må du betale for fremtiden, men for alle 11 mnd før samme året. Det er nok best å vente til Januar 2018, da slipper du å betale ekstra!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. 

Km du kjører gjelder fra hovedforfall på bilforsikringen din, det er fra den dagen kjøpte forsikringen. Det følger ikke kalenderåret.

Skrevet
1 minutt siden, tdm900 skrev:

Km du kjører gjelder fra hovedforfall på bilforsikringen din, det er fra den dagen kjøpte forsikringen. Det følger ikke kalenderåret.

Dette begynte jeg også å stusse over, hadde det gått i 0 ved 01.jan så hadde jo det vært flott, men trodde det var basic kunnskaper at det gjaldt fra da forsikringen ble laget og kjøpt? Som minner jeg meg på, jeg må endre min. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte forsikringen i april 2014, og har brukt den siden da. Har hatt 8000km grense, mens jeg reelt har kjørt 16000km hvert år.

Hvordan kan jeg ordne riktig kjørelengde på forsikringen billigst mulig? Må jeg virkelig betale alt tilbake til april 2014 om jeg oppgir hvor mye jeg faktisk har kjørt?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte forsikringen i april 2014, og har brukt den siden da. Har hatt 8000km grense, mens jeg reelt har kjørt 16000km hvert år.

Hvordan kan jeg ordne riktig kjørelengde på forsikringen billigst mulig? Må jeg virkelig betale alt tilbake til april 2014 om jeg oppgir hvor mye jeg faktisk har kjørt?

Du må nok betale det som "mangler" av kronasje for kjørte km, til ditt forsikringsselskap. Det koster, men det er nok heller ingen vei utenom. Ta en tlf og snakk med de du :) 

Skrevet
1 time siden, dillyduzit skrev:

Dette begynte jeg også å stusse over, hadde det gått i 0 ved 01.jan så hadde jo det vært flott, men trodde det var basic kunnskaper at det gjaldt fra da forsikringen ble laget og kjøpt? Som minner jeg meg på, jeg må endre min. 

Nei det er nok ikke alle av oss som følger med på dette. Visste ikke selv hvordan det fungerte før jeg snakka med de jeg har forsikring hos, og det etter mange år på veien! Men, hadde ikke kjørt over mot det jeg betalte for da :fnise:

Skrevet
Akkurat nå, tdm900 skrev:

Nei det er nok ikke alle av oss som følger med på dette. Visste ikke selv hvordan det fungerte før jeg snakka med de jeg har forsikring hos, og det etter mange år på veien! Men, hadde ikke kjørt over mot det jeg betalte for da :fnise:

Skal være helt ærlig å si at jeg måtte snakke med pappa om det, for han har stålkontroll han. Nei jeg er vel akkurat i faresonen etter en til tur med Arendal - Oslo Oslo -Arendal, da er det vel bare bort til E18 og tilbake (1-2 mil) igjen før det må betales. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en ide. Hva med å ikke kjøre bilen min på en stund, da utligner jeg forskjellen i kilometer på forsikringen. Også kan jeg bruke bilen igjen etterhvert med 100% dekningsgrad på forsikringen. Må vel være den billigste løsningen vil jeg tro :) 

Å betale flere år med overforbruk av kilometer i forsikringsavgift har jeg ikke lyst til. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en ide. Hva med å ikke kjøre bilen min på en stund, da utligner jeg forskjellen i kilometer på forsikringen. Også kan jeg bruke bilen igjen etterhvert med 100% dekningsgrad på forsikringen. Må vel være den billigste løsningen vil jeg tro :) 

Å betale flere år med overforbruk av kilometer i forsikringsavgift har jeg ikke lyst til. 

Sett den vekk og ikke bruk den på svært lenge så går det også

Skrevet

Det er jo veldig enkelt. Det koster mer å være forsikret for 20.000 km i året enn 12-16, som gjerne er det vanlige. Jo mer man kjører, jo høyere risiko og dermed høyere pris. 

Srår det aldri i forsikringspapirene deres at kjørelengden ikke skal overskride x-antall km på en gitt dato? Har de aldri spurt om km stand når dere har forsikret bil? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...