Gå til innhold

Misfornøyd med Juristforbundet...ansatt svarte surt


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte nylig en ansatt i Juristforbundet som bare svarte surt...fikk ikke mye lyst til å være medlem da.

Forplikter ikke de å være hyggelige når medlemmer betaler så høy kontingent?

Anonymkode: ebe55...9ea

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du vil basere medlemsskapet ditt på en ansatt i administrasjonen? Høres fornuftig ut. 

Anonymkode: 007d4...702

  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte nylig en ansatt i Juristforbundet som bare svarte surt...fikk ikke mye lyst til å være medlem da.

Forplikter ikke de å være hyggelige når medlemmer betaler så høy kontingent?

Anonymkode: ebe55...9ea

De ansatte er mennesker de også. Selv folk i kundeservice kan ha en dårlig dag.

Anonymkode: 75b39...ec3

  • Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte nylig en ansatt i Juristforbundet som bare svarte surt...fikk ikke mye lyst til å være medlem da.

Forplikter ikke de å være hyggelige når medlemmer betaler så høy kontingent?

Anonymkode: ebe55...9ea

Oh Lord - "svarte surt" du... Kanskje du hadde dumme spørsmål?

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ansatte er mennesker de også. Selv folk i kundeservice kan ha en dårlig dag.

Anonymkode: 75b39...ec3

Jobber man i serviceyrker, så er man betalt for å yte service. Er man ikke i stand til å utføre jobben sin, så får man skaffe seg sykemelding, ellers er det ingen unnskyldning. 

Anonymkode: bd65f...42c

  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobber man i serviceyrker, så er man betalt for å yte service. Er man ikke i stand til å utføre jobben sin, så får man skaffe seg sykemelding, ellers er det ingen unnskyldning. 

Anonymkode: bd65f...42c

Ja helt enig, alle som gjør den minste feil på arbeidsplassen bør sykemelde seg eller skifte jobb:rolleyes::klo:

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ansatte er mennesker de også. Selv folk i kundeservice kan ha en dårlig dag.

Anonymkode: 75b39...ec3

Det var en seniorrådgiver, hadde spørsmål om tillitsvalgtoppgaver. Var ikke kundeservice. Men Ok, synes den høye kontingenten tilsier at folk bør være hyggelige. 

Anonymkode: ebe55...9ea

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var en seniorrådgiver, hadde spørsmål om tillitsvalgtoppgaver. Var ikke kundeservice. Men Ok, synes den høye kontingenten tilsier at folk bør være hyggelige. 

Anonymkode: ebe55...9ea

De yter faktisk en service som går utover å gi informasjon, de representerer også forbundet de arbeider for. Tenker at de som tror at det er greit å ta med seg sitt sure vesen på jobb, har jobbet for lenge i staten, for i det private, så er man forventet å oppføre seg skikkelig overfor kunder og klienter. 

Anonymkode: bd65f...42c

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De yter faktisk en service som går utover å gi informasjon, de representerer også forbundet de arbeider for. Tenker at de som tror at det er greit å ta med seg sitt sure vesen på jobb, har jobbet for lenge i staten, for i det private, så er man forventet å oppføre seg skikkelig overfor kunder og klienter. 

Anonymkode: bd65f...42c

Når ble juristforbundet statlig? 

Og så lurer jeg egentlig litt på hvordan den samtalen foregikk, og hva TS egentlig spurte om. 

Anonymkode: 0df4c...64c

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke TS har forstått hva Juristforbundet er...

Anonymkode: 007d4...702

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble juristforbundet statlig? 

Og så lurer jeg egentlig litt på hvordan den samtalen foregikk, og hva TS egentlig spurte om. 

Anonymkode: 0df4c...64c

Har ikke skrevet at juristforbundet er statlig, det er en betydning du har lagt til. 

Anonymkode: bd65f...42c

AnonymBruker
Skrevet

Juristforbundet er jo privat sektor, det er jo hele foreningslivet.

 

De aller fleste er vel jurist/advokat. Synes bare det er merkelig at en tør å være så gretten til en kunde.

Apropo privat sektor: Aleris Helse er privat men du verden så sure ansatte i frontlinjen/resepsjonene...:-/

Anonymkode: ebe55...9ea

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2017 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Har ikke skrevet at juristforbundet er statlig, det er en betydning du har lagt til. 

Anonymkode: bd65f...42c

Jaha, ja. Hvordan var det ment å tolkes, da? At alle som er sure i privat sektor garantert har lang fartstid som tidligere statsansatte? Jeg er ikke helt sikker på at jeg kjøper den tolkningen der heller.

Anonymkode: 0df4c...64c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at en som svarer surt, som har en stilling som innebærer å gi informasjon på en eller annen måte, er uproff. Det er ubehagelig å bli møtt av sure ansatte når man spør om noe - spesielt til en organisasjon man er lojalt medlem av. Skjønner godt at du ble oppgitt, jeg.

Jeg jobber også i en stilling der vi får MANGE spørsmål på telefon og epost, og det er noen få som spør på en frekk måte, eller ikke leser svarene vi skriver godt nok, og spør igjen og igjen om det samme. Vi skal ALDRI svare frekt, vi er alltid profesjonelle, og da går vi heller en runde til kolleger og klager vår nød etter samtalen, dersom det var noe spesielt. F.eks. er det enkelte som ringer som er tydelig ruset på ettellerannet, da kan det være frustrerende å informere om viktige detaljer som vedkommende må få med seg. Jeg forventer at alle som jobber med rådgiving el informasjon utad er profesjonelle. Det gir et dårlig inntrykk av organisasjonen når den du møter i sørstelinja er uproff. Da er det lett å bli motivert til å bytte fagforening.

Anonymkode: 8a9b0...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...