AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Ringte nylig en ansatt i Juristforbundet som bare svarte surt...fikk ikke mye lyst til å være medlem da. Forplikter ikke de å være hyggelige når medlemmer betaler så høy kontingent? Anonymkode: ebe55...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Så du vil basere medlemsskapet ditt på en ansatt i administrasjonen? Høres fornuftig ut. Anonymkode: 007d4...702 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringte nylig en ansatt i Juristforbundet som bare svarte surt...fikk ikke mye lyst til å være medlem da. Forplikter ikke de å være hyggelige når medlemmer betaler så høy kontingent? Anonymkode: ebe55...9ea De ansatte er mennesker de også. Selv folk i kundeservice kan ha en dårlig dag. Anonymkode: 75b39...ec3 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringte nylig en ansatt i Juristforbundet som bare svarte surt...fikk ikke mye lyst til å være medlem da. Forplikter ikke de å være hyggelige når medlemmer betaler så høy kontingent? Anonymkode: ebe55...9ea Oh Lord - "svarte surt" du... Kanskje du hadde dumme spørsmål? 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De ansatte er mennesker de også. Selv folk i kundeservice kan ha en dårlig dag. Anonymkode: 75b39...ec3 Jobber man i serviceyrker, så er man betalt for å yte service. Er man ikke i stand til å utføre jobben sin, så får man skaffe seg sykemelding, ellers er det ingen unnskyldning. Anonymkode: bd65f...42c 1
JegErMeg Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jobber man i serviceyrker, så er man betalt for å yte service. Er man ikke i stand til å utføre jobben sin, så får man skaffe seg sykemelding, ellers er det ingen unnskyldning. Anonymkode: bd65f...42c Ja helt enig, alle som gjør den minste feil på arbeidsplassen bør sykemelde seg eller skifte jobb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De ansatte er mennesker de også. Selv folk i kundeservice kan ha en dårlig dag. Anonymkode: 75b39...ec3 Det var en seniorrådgiver, hadde spørsmål om tillitsvalgtoppgaver. Var ikke kundeservice. Men Ok, synes den høye kontingenten tilsier at folk bør være hyggelige. Anonymkode: ebe55...9ea
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var en seniorrådgiver, hadde spørsmål om tillitsvalgtoppgaver. Var ikke kundeservice. Men Ok, synes den høye kontingenten tilsier at folk bør være hyggelige. Anonymkode: ebe55...9ea De yter faktisk en service som går utover å gi informasjon, de representerer også forbundet de arbeider for. Tenker at de som tror at det er greit å ta med seg sitt sure vesen på jobb, har jobbet for lenge i staten, for i det private, så er man forventet å oppføre seg skikkelig overfor kunder og klienter. Anonymkode: bd65f...42c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #9 Skrevet 31. mars 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: De yter faktisk en service som går utover å gi informasjon, de representerer også forbundet de arbeider for. Tenker at de som tror at det er greit å ta med seg sitt sure vesen på jobb, har jobbet for lenge i staten, for i det private, så er man forventet å oppføre seg skikkelig overfor kunder og klienter. Anonymkode: bd65f...42c Når ble juristforbundet statlig? Og så lurer jeg egentlig litt på hvordan den samtalen foregikk, og hva TS egentlig spurte om. Anonymkode: 0df4c...64c 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #10 Skrevet 31. mars 2017 Tror ikke TS har forstått hva Juristforbundet er... Anonymkode: 007d4...702 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Når ble juristforbundet statlig? Og så lurer jeg egentlig litt på hvordan den samtalen foregikk, og hva TS egentlig spurte om. Anonymkode: 0df4c...64c Har ikke skrevet at juristforbundet er statlig, det er en betydning du har lagt til. Anonymkode: bd65f...42c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 Juristforbundet er jo privat sektor, det er jo hele foreningslivet. De aller fleste er vel jurist/advokat. Synes bare det er merkelig at en tør å være så gretten til en kunde. Apropo privat sektor: Aleris Helse er privat men du verden så sure ansatte i frontlinjen/resepsjonene...:-/ Anonymkode: ebe55...9ea
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 På 1.4.2017 den 13.15, AnonymBruker skrev: Har ikke skrevet at juristforbundet er statlig, det er en betydning du har lagt til. Anonymkode: bd65f...42c Jaha, ja. Hvordan var det ment å tolkes, da? At alle som er sure i privat sektor garantert har lang fartstid som tidligere statsansatte? Jeg er ikke helt sikker på at jeg kjøper den tolkningen der heller. Anonymkode: 0df4c...64c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 Jeg er enig i at en som svarer surt, som har en stilling som innebærer å gi informasjon på en eller annen måte, er uproff. Det er ubehagelig å bli møtt av sure ansatte når man spør om noe - spesielt til en organisasjon man er lojalt medlem av. Skjønner godt at du ble oppgitt, jeg. Jeg jobber også i en stilling der vi får MANGE spørsmål på telefon og epost, og det er noen få som spør på en frekk måte, eller ikke leser svarene vi skriver godt nok, og spør igjen og igjen om det samme. Vi skal ALDRI svare frekt, vi er alltid profesjonelle, og da går vi heller en runde til kolleger og klager vår nød etter samtalen, dersom det var noe spesielt. F.eks. er det enkelte som ringer som er tydelig ruset på ettellerannet, da kan det være frustrerende å informere om viktige detaljer som vedkommende må få med seg. Jeg forventer at alle som jobber med rådgiving el informasjon utad er profesjonelle. Det gir et dårlig inntrykk av organisasjonen når den du møter i sørstelinja er uproff. Da er det lett å bli motivert til å bytte fagforening. Anonymkode: 8a9b0...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå