Fame Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Det har lenge gått en katt rundt i området her med veldig flokete pels. Den mjauer mye og er ofte utenfor huset mitt og mjauer. Jeg får veldig vondt av den og skjønner ikke hvorfor eieren ikke tar være på den! Jeg ser at den er nybarbert noen ganger, så det er tydelig noen som eier den, men det tar ikke lang tid før pelsen er flokete og skitten igjen. Den var akkurat innom hos meg, men jeg slapp den ut igjen og nå sitter den bare på dørmatta mi Måtte bare lufte min frustrasjon mot dårlige eiere..
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Jeg har nylig sendt bekymringsmelding til Mattilsynet angående en meget flokete og skitten katt i nabolaget. Han er veldig kosete og god pus, bare synd de ikke gidder å børste han. Naboen har snakket med eiere og de mener datteren på 11 skal børste han.. Makan altså. De ser vel at det går for lang tid mellom hver gang? Nå er det såpass at pus halter, og skvetter til når noen stryker han. Synes du bør melde du og om dette er noe som gjentar seg. Er lov å være anonyme om man vil. Er det samme katten (Hedmarken?) så er det vel bare bra om flere reagerer tenker jeg. Anonymkode: 06981...524
Fame Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig sendt bekymringsmelding til Mattilsynet angående en meget flokete og skitten katt i nabolaget. Han er veldig kosete og god pus, bare synd de ikke gidder å børste han. Naboen har snakket med eiere og de mener datteren på 11 skal børste han.. Makan altså. De ser vel at det går for lang tid mellom hver gang? Nå er det såpass at pus halter, og skvetter til når noen stryker han. Synes du bør melde du og om dette er noe som gjentar seg. Er lov å være anonyme om man vil. Er det samme katten (Hedmarken?) så er det vel bare bra om flere reagerer tenker jeg. Anonymkode: 06981...524 Dette er i Telemark. Kanskje jeg skulle sagt fra der og, men jeg vil ikke de skal avlive den eller noe, da overtar heller jeg den selv, men jeg aner ikke hvem eieren er..
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 1 minutt siden, Fame skrev: Dette er i Telemark. Kanskje jeg skulle sagt fra der og, men jeg vil ikke de skal avlive den eller noe, da overtar heller jeg den selv, men jeg aner ikke hvem eieren er.. Kjøp et halsbånd (med lås som åpner seg hvis den sitter fast) og fest en beskjed på det. Finnes små hylser som du kan ha lapper i. Vel og merke hvis katten tillater det, noe jeg tviler på da den sikkert ikke går med det til vanlig? Anonymkode: 6eaa4...25f
Fame Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjøp et halsbånd (med lås som åpner seg hvis den sitter fast) og fest en beskjed på det. Finnes små hylser som du kan ha lapper i. Vel og merke hvis katten tillater det, noe jeg tviler på da den sikkert ikke går med det til vanlig? Anonymkode: 6eaa4...25f Nei, den går ikke med halsbånd, men er ikke sky så burde ikke være vanskelig å få et halsbånd på. Skal prøve det
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 8 minutter siden, Fame skrev: Nei, den går ikke med halsbånd, men er ikke sky så burde ikke være vanskelig å få et halsbånd på. Skal prøve det Bare se etter så den ikke får panikk. En katt i panikk kan lett sette fast en pote og det kan være skummelt. Anonymkode: 6eaa4...25f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 3 timer siden, Fame skrev: Dette er i Telemark. Kanskje jeg skulle sagt fra der og, men jeg vil ikke de skal avlive den eller noe, da overtar heller jeg den selv, men jeg aner ikke hvem eieren er.. Overta den idag du! En neglisjert katt har ikke tid til å vente på ufattelig trege Mattilsynet etc. Folk som behandler dyr som møkk vil aldri aldri forandre seg uansett. Anonymkode: 4144e...4c4 4
Tvist Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 Når du sender en melding til mattilsynet, kan du si at du vil overta den om ingen eier blir funnet. Men om du ikke vet hvem eier er, hjelper det lite å sende bekymringsmelding. Undersøk først om du kan finne eier. Kanskje finnes det savnet/funnet dyr facebooksider i ditt område? Legg ut en annonse der, og heng opp lapper i området, spør hvem som eier katten. Ta katten med til dyrlegen for å sjekke om den er chippet (det er gratis). Hvis den av og til er barbert har den jo en eier som bryr seg. Kanskje har det alt sin logiske forklaring og det er helt umulig å børste katten f. eks, eller kanskje eier bare trenger et lite spark bak (at fremmede bryr seg), for å begynne å børste katten regelmessig. 1
Fame Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2017 Takk for tilbakemeldinger! Skal få tatt bilde av den i dag og legge ut på den lokale hjelp dyrene siden. Gjorde det tidligere uten effekt, Men får prøve igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå