ferdig Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Tenkte skaffe meg slikt aktivitetsarmbånd, men er noe usikker på å jeg trenger, ser ut som det er mye dilldall på de fleste. Det jeg "trener" er at jeg beveger meg mye på jobb, går en tur eller tre i uka og da som regel i skogen eller på fjellet, har ikke store mål med treninga eller store ønsker i detta armbåndet men ønsker at det sier noe om ca å mye kalorier jeg forbrenner, skritt, kansje søvmåling og klokke.... er vel ikke stort mer enn det mann trenger når bare ska prøve å holde kroppen litt i form vel? Så, annbefalinger tas i mot med stor takknemlighet :-)
Minitroll Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Jeg har jawbone up3. Den måler søvn og aktivitet. Er ikke så behagelig å ha på håndleddet og er ikke så bra på å måle nøyaktig puls. Er fornøyd sånn ellers. Har ikke forsøkt fitbit, men den ser mer behagelig ut å gå med. 1
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Jeg har vært innom Jawbone, Fitbit og Bellaleaf, og er (var) mest fornøyd med Jawbone. Har prøvd både UP24 og UP3, og av de to må jeg si at UP24 var favoritten. UP3 har pulsmåling, men den kan ikke brukes ifbm trening eller andre ting. Den var nyttig til å sjekke hvilepuls og sånn, men ellers var den bare der. Prisen gjør også at jeg ikke anbefaler den så varmt. Hadde jeg skulle kjøpt meg en ny Jawbone nå, hadde jeg nok valgt UP2, da den ser mye finere ut enn UP24, men har ellers omtrent samme spesifikasjonene og er billigere enn UP3. App'en til Jawbone er omtrent en million ganger bedre enn Fitbit og Bellaleaf sin. (Garmin sin også forøvrig, som jeg bruker nå.) Det ingen av disse har, derimot, er klokke (og skjerm for den saks skyld). Om det er et must må du se deg om etter noe annet. Jeg har Garmin Forerunner 235 nå, som er en pulsklokke, smartklokke og aktivitetsmåler i ett. Jeg trener dog en del, og den brukes til det formålet også. Den blir i dyreste laget om det er en enkel aktivitetsmåler du er ute etter. Men fin er den, og jeg bruker den både til hverdags og fest som vanlig klokke. Har byttet klokkefjeset til analogt i stedet for det stygge digitale fjeset som originalt kommer med (og som vises på alle promobilder). Om pris ikke var noen hindring, hadde jeg personlig glatt valgt en smart/pulsklokke over et aktivitetsarmbånd. Da får du mye mer i én dings. 2
Carrot Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Har også prøvd flere og for meg som ikke er så opptatt av puls osv har jeg landet på at fitbit alta er liten og nett og gir meg den infoen jeg trenger til hverdags altså antall skritt/løping/osv og info om søvn / hvile.. og det beste, den er liten nok til å "gjennes" i BH`n når man hekter av armbåndet fordi man har på finkjole / er i settinger der den ikke "passer på armen" for jeg syns det er så "urteit" med et treningsarmbånd på i alle settinger selv om det for noen nå er det nye "statement smykket" der de gjerne har info om bevegelsene sine på displayet for utstilling. Men det er fordi jeg tenker at man har en slik gadget for sin egen del og ikke for alle andres.. 1
Gjest BlandaDrops Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Jeg har Fitbit Blaze og Polar M400, førstnevnte ligger i esken for å si det sånn. Polar er så mye morsommere uansett om man trener mot maraton, 5 km eller bare ønsker litt innblikk i ens egen aktivitet. Tjenesten Polar Flow er for øvrig veldig morsom og stimulerer til trening i hvert fall for mitt vedkommende. Anbefales på det sterkeste. En drøy tusenlapp og du er i gang med både vanntett klokke og suverent behagelig pulsbelte. Endret 31. mars 2017 av BlandaDrops
ferdig Skrevet 1. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2017 (endret) Hei og takk for svar:-9 Ser ut til at jeg går for Garmin Vívosmart HR , må bare finne ut hvor lang reima er, om jeg får den rundt håndleddet, er normalt byggd mann men hører flere av disse klokkene har korte reimer noen med erfaring på denne? ser den kom bra ut i tester. https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/aktivitetsmaler/GARVIVOSMHRBK/garmin-vivosmart-hr-smart-aktivitetsmaler-sort Endret 1. april 2017 av ferdig
ferdig Skrevet 1. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2017 (endret) Da har jeg hvert og handla Garmin Vívosmart HR , kjøpte også jawbone up2, de solgte den for 199 på elkjøp, lagersalg :-) Så da fårn bare håpe minst en av de innfrir. Endret 1. april 2017 av ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå