AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Jeg tenker hele tiden på barndommen, og for min del er det hovedsaklig 90-tallet. Når jeg ser filmer som jeg forbinder med 90-tallet trenger det seg frem en voldsom lengsel. Er født på midten av 80-tallet, så husker bare enkelte ting fra det tiåret, men filmer fra den tida og hele 80-talls "feelingen" vekker følelser i meg. Syns tiårene etter 90-tallet har hatt null sjarm. Hva er liksom særpreget hos disse tiårene? Ingenting. Så en barnefilmstjerne fra 90-tallet, som da var ei søt, lita jente. Nå er hun over 30, og ser kjempegammel ut. Syns det er så trist å tenke på hvordan tidens tann virker inn, og hvor fort den gjør det. Savner også 90-tallet fordi vi ikke hadde internett og sosiale medier. Jeg var vel i den siste generasjonen som opplevde en barndom og ungdom uten det. For en befriende tid! Anonymkode: c45d9...a3f 15
wintergirl Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Enig med deg i mye. Filmer og musikk fra 80 og 90-tallet hadde noe ekstra over seg. De gjorde mer ut av ting også. Mye som minner meg om barndommen og jeg lengter innimellom tilbake. Savner besteforeldrene mine også. Ellers har jeg det fint nå også. Er 36 (81-modell) 😊
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 90 tallet ja, det var tider det, må si jeg blir litt nostalgisk når jeg hører musikk fra den tiden, det var noe særegent med musikken da og filmene. (81-modell)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Skjønner hva du mener. Jeg blir ofte litt fascinert når jeg plutselig blir påminnet en eller annen kjendis som var ansett som et "sex-symbol" da jeg var ungdom, og som jeg rent hadde glemt at eksisterte. Det er en litt bittersøt følelse å se hva tidens tann har gjort med dem, fordi det også minner meg selv om at jeg blir stadig eldre. Og ikke minst det at de ofte har blitt helt anonyme skikkelser når de er over gullalderen sin, og jeg har ikke engang merket at de har vært ute av rampelyset de siste 15-20 årene. Men jeg vil ikke si det gjør meg trist, kanskje heller litt lettere melankolsk og nostalgisk Anonymkode: 7e187...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 Jeg savner også barndommen, og hadde et 10 års forsprang på deg. Så jeg husker veldig godt da vi fikk vår første pc, husker til og med da vi fikk fargetv. Vi pleide å se tv hjemme hos Rema-Reitans, for de hadde en skikkelig stor en (selvfølgelig) og var en av de første som fikk kabel i nabolaget. For oss andre gikk det i Lekestue og Astrid Lindgren-filmer på lørdagene. For en idyllisk oppvekst vi hadde sammenliknet med dagens stress. Anonymkode: 350f2...381 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hva du mener. Jeg blir ofte litt fascinert når jeg plutselig blir påminnet en eller annen kjendis som var ansett som et "sex-symbol" da jeg var ungdom, og som jeg rent hadde glemt at eksisterte. Det er en litt bittersøt følelse å se hva tidens tann har gjort med dem, fordi det også minner meg selv om at jeg blir stadig eldre. Og ikke minst det at de ofte har blitt helt anonyme skikkelser når de er over gullalderen sin, og jeg har ikke engang merket at de har vært ute av rampelyset de siste 15-20 årene. Men jeg vil ikke si det gjør meg trist, kanskje heller litt lettere melankolsk og nostalgisk Anonymkode: 7e187...a1e Jennifer Aniston,Angelina Jolie, Brad Pitt, Leonard, Kate Winslett osv, er jo fortsatt i søkelyset. Det er bare mange som frivillig har gått ut av søkelyset Anonymkode: c5c57...236 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #7 Skrevet 30. mars 2017 Jeg savner musikken og de baggy klærene. De var digg de! Anonymkode: 4fefa...744
wintergirl Skrevet 30. mars 2017 #8 Skrevet 30. mars 2017 Det var heller ikke overdreven fokus på sex i musikkindustrien som det er nå. 3
EnKoppTe Skrevet 31. mars 2017 #9 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Sammer her! Åh, jeg savner sånn den bekymringsløse barndommen Jeg syns oppriktig synd på barn og unge som vokser opp nå med stress, forvetningss- og prestasjonspress, sex og utseendemas på alle kanter. Er så glad jeg vokste opp uten internett, sosiale medier og div Er 81-modell forresten. Endret 31. mars 2017 av EnKoppTe 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 31. mars 2017 #10 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Født i 83 og savner ikke 90 tallet eller barndommen. Og om man savner tv serier fra den tid så er det jo bare å se dem på DVD eller på nette. Og nå er det vel slik at de fleste mener at sin egen barndom var så spesiell. Folk som vokste opp på 50,60,70 tallet sa nok det samme. Og det skal ikke forundre meg at de som har sin barndom nå vil si om 20-30 år hvordan de savner 2010 tallet. Jeg forstår egentlig ikke folk som sier de savner barndommen. Greit nok at man har mye mer ansvar som voksen. Men alt i alt er det da langt bedre og være voksen en et barn. Men jeg tror kanskje ikke det er det Som det er snakk om her. Selv om jeg nok synes visse ting var bedre på 90 tallet og før det enn hva det er i dag. Endret 31. mars 2017 av Balian de Ibelin
Gjest +LillePersille+ Skrevet 31. mars 2017 #11 Skrevet 31. mars 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg savner musikken og de baggy klærene. De var digg de! Anonymkode: 4fefa...744 men det som er fint er at de har begynt å spille 90 tallsmusikk på radio nå og at klærne fra den gang faktisk er ( på vei ) in igjen!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 Jeg savner også 90-tallet + år 2000 da jeg var på utveksling. Den siste tiden har jeg tenkt MASSE tilbake på ungdomsstiden og barndommer. Skikkelig nostalgi. Her om dagen var jeg på pub i Oslo på en hverdag. Jeg var vel den eldste der, og ble ganske misunnelig på de unge som kosa seg. Sikkert studenter. Savner også studietiden. Hilsen 82-modell Anonymkode: 60e9f...05a
melatonin Skrevet 1. april 2017 #14 Skrevet 1. april 2017 Får et skikkelig kick-back til 90 tallet av mot I brøstet. Enkel humor. Folk satt å så på 3 menn småkrangle med hverandre, og folk likte det! Hadde ikke gått I dag.... Men er jo nesten som two and a half menn, bare uten hore og daglig fyll.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #15 Skrevet 2. april 2017 Hææ? Hvor var du på 90-tallet? Macarena, Mambo No. 5, I Touch Myself, Baby Got Back, The Bad Touch, Be My Lover, Boom Boom Boom Boom, Glorious, Holler, Thong Song, Freak Like Me, Closer osv. osv. Anonymkode: c1144...0e1 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #16 Skrevet 2. april 2017 På 30.3.2017 den 23.38, wintergirl skrev: Det var heller ikke overdreven fokus på sex i musikkindustrien som det er nå. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hææ? Hvor var du på 90-tallet? Macarena, Mambo No. 5, I Touch Myself, Baby Got Back, The Bad Touch, Be My Lover, Boom Boom Boom Boom, Glorious, Holler, Thong Song, Freak Like Me, Closer osv. osv. Anonymkode: c1144...0e1 Glemte å sitere. Anonymkode: c1144...0e1 3
Lutetium 71 Skrevet 2. april 2017 #17 Skrevet 2. april 2017 (endret) På 31.3.2017 den 20.00, Balian de Ibelin skrev: Født i 83 og savner ikke 90 tallet eller barndommen. Og om man savner tv serier fra den tid så er det jo bare å se dem på DVD eller på nette. Og nå er det vel slik at de fleste mener at sin egen barndom var så spesiell. Folk som vokste opp på 50,60,70 tallet sa nok det samme. Og det skal ikke forundre meg at de som har sin barndom nå vil si om 20-30 år hvordan de savner 2010 tallet. Jeg forstår egentlig ikke folk som sier de savner barndommen. Greit nok at man har mye mer ansvar som voksen. Men alt i alt er det da langt bedre og være voksen en et barn. Men jeg tror kanskje ikke det er det Som det er snakk om her. Selv om jeg nok synes visse ting var bedre på 90 tallet og før det enn hva det er i dag. Skulle til å si omtrent det samme. Men så klart savner jeg også barndommen, alt var enklere og bekymringsløst. Men, ikke sikkert jeg egentlig tenkte det den gangen, hva hadde jeg egentlig å sammenligne med? 3 timer siden, Hurepoix skrev: Savner Sovjetunionen og 80-talls-musikk! Russisk Modern Talking? Endret 2. april 2017 av Lutetium 71
wintergirl Skrevet 2. april 2017 #18 Skrevet 2. april 2017 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å sitere. Anonymkode: c1144...0e1 Det er langt verre i dag. Som jeg skrev; det var ikke så overdrevent som i dag. Endret 2. april 2017 av wintergirl
Hurepoix Skrevet 2. april 2017 #19 Skrevet 2. april 2017 2 timer siden, Lutetium 71 skrev: Russisk Modern Talking? Ja, Malenkiy Prints (Lille prins): Vy stretimsja snova - Vi møtes igjen. Det er det som er pur nostalgi, å bli nostalgisk for musikk du vet at du aldri hørte, fordi det er selve lyden av barndommen i en annen innspilling.
Gjest Winza Skrevet 2. april 2017 #20 Skrevet 2. april 2017 Savner 90 tallet med Syntes det var mye koseligere da man ikke hadde smarttelefoner, og mobil hadde vi ikke før slutten av 90 tallet og da bare til å ringe. Fikk min første mobil som 8 åring julen 1999 og det var svart og hvitt Da det jeg hadde av teknologiske ting var super Nintendo og til slutt Nintendo 64, husker så godt når jeg var 5 år og satt på rommet mitt og spilte Donkey Kong Country Og ikke minst A link to The past, noe av det beste lagd innen spill! Minner fra når jeg var hos bestefar og han kokte pølser mens jeg så på Pokémon på VHS :D Og alle de gode tegneseriene. Tom og Jerry, flukten fra dyreskogen, kalle klovn, Ole dole og doffen, bompibjørnene, Mummitrollet, snipp og snapp redningspatruljen og gode gamle Cartoon Network med ku og kylling, dexters laboratorium, Johnny bravo osv og Fox Kids (R.I.P) Alt føltes så mye mer spesielt når jeg var liten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå