SuperNova Skrevet 17. desember 2004 #1 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg skal lage tomatsild og rømmesild til jul, for første gang. Lurer på en ting, hva er egentlig forskjellen på spekesild og kryddersild? Er det det samme hva jeg bruker? Foreløpig har jeg bare kjøpt en pakke spekesild, og på pakka står det at den skal vannes ut i melk. Jeg synes det høres litt rart ut, er det ikke bedre å bruke vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristi Skrevet 17. desember 2004 #2 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg bruker alltid kryddersild, og vanner ut i melk. Tror det er for at smaken skal være litt mildere og ikke så fremtredende i forhold til resten. Hva forskjellen på spekesild og kryddersild er aner jeg ikke, har brukt kryddersild fordi det er det som står i oppskriftene mine;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. desember 2004 Takk for svaret, da bruker jeg melk jeg også. Jeg har lagt merke til at i noen oppskrifter står det spekesild og i andre kryddersild... da ble jeg litt nysgjerrig på hva forskjellen egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 17. desember 2004 #4 Del Skrevet 17. desember 2004 Kryddersild er blandet med krydder og trenger heller ikke så lang utvanningstid som spekesilden som kun er lagt i saltlake og ikke tilsatt krydder. Jeg vanner også ut i melk, foressten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå