Gå til innhold

hårfarging


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Hei!

Nå trenger jeg hjelp! Har vært i butikken og kjøpt en slik liten pose med fargetoning som vaskes ut etter noen få ganger. Tenkte jeg skulle stripe håret med denne fargen (irks rød).....Har selv lys blondt så dette blir spennende. Må prøve litt før jeg velger en toning som varer lenger.

MEN, hvordan skal jeg plukke frem stripene? Det vil si, det blir samboerens jobb....Er det nok å ta det jevnt på toppen eller må vi ta under også? Hadde tenkt å ta noen tykke striper, tror dere det blir pent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det høres tøft ut!!

Sørg først og fremst for å finne en plasthette m /hull, evt. stikk hull på den slik at håret som skal stripes kan dras opp. De bruker en sånn hos frisører når de skal stripe. De drar håret opp med en heklenål e.l. ?

Mulig det går an å eksperimentere med plastpose / plastfolie og lage huller. Vet ikke hvor trygt det er, men burde gå bra. Det viktigste er å skille håret som skal stripes fra resten.

Om du vil ta jevnt på toppen eller stripe hele håret, er en smakssak. Jeg tror det ville være fint "both ways" :D

Tykke striper høres kult ut, men du må bare prøve deg fram. Nå har du jo også en toning som går ut etter noen vasker. Prøv en av metodene først, så finner du tidsnok ut hva du liker :)

Var litt vaklete forklaring, dette her :ler: men håper du skjønte hva jeg mente. Evt se an om du får flere råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom du skal ha brede striper kan du pakke inn det håret du skal stripe i sølvfolie. Du klipper en bit med folie, legger den under stripa, tar fargen i håret og pakker inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den fargen du har kjøpt egentlig skal vaskes ut etter noen vask, tror jeg det er en fare for at håret ditt fortsetter å ha en viss farge også vidre, siden du har blondt hår. Har sett noen mindre pene varianter av blondt med lyserosa striper osv. Ville bare advare deg... kan hende du må bleike hos en frisør for å få tilbake den oprinnelige hårfargen. Ellers har du fått greie råd hos de andre her, så jeg skal ikke si mere om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten igjen

Tusen takk for alle svar! Men nå ble jeg jammen usikker, vil ikke gå rundt med rosa hår....... :(

Hm, dette må jeg tenke på litt til.....Fargen var jo bergnet til lys blondt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du skal ikke tro at du kan vaske farge ut av lyst hår, uansett hva som står på pakken, det er ikke så enkelt. Dersom du ikke tar sjansen på å ende opp med lyserøde, oransje eller rosa striper, bør du heller gå en tur til frisøren og be om hjelp. Snakker av erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...