Gå til innhold

Irriterende forsikringsselskaps-tull

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk igår brev fra Statens Vegvesen om at kjøretøyet mitt kom til å bli begjært avskiltet siden det ikke var forsikret lenger. Forsikringen hadde gått ut i slutten av februar, fordi jeg har glemt å betale en regning, og så sender forsikringsselskapet melding til Statens Vegvesen istedenfor til meg..? Hvorfor har jeg ikke fått purring? Er det ikke vanlig å sende purring/melding til innehaveren av forsikringen når den er iferd med å gå ut?

I tillegg skjer dèt at når jeg ringer dem, så bruker de mer enn 2 timer på å finne ut av hva som har skjedd, og i mellomtiden så stenger de, så de ringte meg aldri tilbake. Vel, jeg måtte ha forsikring idag, så jeg skiftet forsikringsselskap...

Ja jeg skjønner at jeg er sløv og det er min feil, men er ikke de litt sløve også? Jeg har kjørt en måned uten forsikring? :sjokkbla:

Anonymkode: 386f4...e2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i huleste har du ikke forsikringen på avtale eller efaktura? Betaler du årlig eller hver måned? 

(Ville og vært interessant å vite hvilket selskap dette gjelder.) 

Anonymkode: 35c12...11c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det ligger automatisk melding på om et kjøretøy er forsikret, men er ikke sikker. Uansett er det vel bare å betale forsikringen? Er du voksen nok til å ha bil bør du også klare å ha økonomien på stell. Ellers enig med den over, få det rett i nettbanken så slipper du løse regninger som kan forsvinne. (og takk gud for at du ikke gjorde alvorlig skade på noen når bilen ikke var forsikret, da hadde du blitt gjeldsslave)

Anonymkode: d4e95...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Ja enig at det er helt håpløst uansvarlig av meg å ikke ha betalt den regningen, skjønner ikke at det går an. Jeg er vel mest sint på meg selv egentlig. Fikk en vekker nå iallefall, kommer til å ha avtalegiro fra nå av.

Det som hadde skjedd med denne regningen var at jeg fikk den på epost, jeg merket den med stjerne for å betale den senere, og så forsvant eposten bare bakover når jeg fikk nye eposter, og den ble glemt...

Men syns også det var rart at forsikringsselskapet (Nemi) ikke purret? De vil jo beholde kundene sine vanligvis.

Og det var ikke "bare å betale dem" nei. Selv trodde jeg at jeg hadde betalt, og var ikke smart nok til å finne det ut før de stengte for dagen, og hun som skulle finne ut av det for meg ringte meg ikke tilbake etter jeg hadde både ringt og purret, så der satt jeg klokka fire når de stengte, fortsatt uten forsikring, og måtte tegne forsikring hos et annet forsikringsselskap for å kjøre bil idag :P 

De finner ikke ut at jeg ikke har betalt en regning, på to timer? Vel, jeg skal ikke snakke, fant det ikke ut jeg heller. Haha, passer ikke til å være voksen tror jeg :hoho:
(Men det gjør ikke de heller)

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, merkelig. Gikk over betingelsene til selskapet mitt her om dagen, og der skrev de veldig betryggende at de sender 2 påminnelser før de regner forsikringen som oppsagt. Enig i at det er det ansvarlige å gjøre (av dem), selv om jeg er helt hysterisk når det gjelder å betale forsikringer i tide.

Kan det være de har feil kontaktopplysninger (tlf, mail, ikke alle som sender i posten lenger)?

Anonymkode: ef6f4...a65

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, merkelig. Gikk over betingelsene til selskapet mitt her om dagen, og der skrev de veldig betryggende at de sender 2 påminnelser før de regner forsikringen som oppsagt. Enig i at det er det ansvarlige å gjøre (av dem), selv om jeg er helt hysterisk når det gjelder å betale forsikringer i tide.

Kan det være de har feil kontaktopplysninger (tlf, mail, ikke alle som sender i posten lenger)?

Anonymkode: ef6f4...a65

Ja det var noe sånt jeg trodde var vanlig!

Nei de har ikke feil epost, da de sendte jo regningen på epost, ikke har jeg flyttet  heller...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

selv om jeg er helt hysterisk når det gjelder å betale forsikringer i tide.

Haha, dette er en god egenskap, skal skaffe meg den!

AnonymBruker
Skrevet

Bilen skal til enhver tid ha forsikring. Når ansvarsforsikringen ikke er betalt, er ikke bilen forsikret. Når bilen ikke er forsikret kan den ikke rulle på norske veier. Om det betyr så mye for deg burde du ha betalt forsikringen i tide.

Anonymkode: f9060...974

AnonymBruker
Skrevet

To forsikringsselskaper har greid å melde hhv to og ett kjøretøy ut fra registeret til statens vegvesen for meg Jeg sjekker ikke posten min for ofte, og bare flaks har gjort at jeg ikke ble avskiltet på vei til/fra jobb. Og jeg betalte premie på autotrekk hver mnd. 

Det første selskapet var Vardia, andre gangen var det Gjensidige. Hos Gjensidige var det kun motorsykkelen min, og den stod parkert pga vinter, så det var ikke like krise. 

Anonymkode: 5c19b...77f

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk HAR jeg betalt forsikringen! Sjekket nå i nettbanken og jeg betalte den regningen som jeg fant i eposten, fra desember. Merkelig nok har de ikke sendt meg en eneste regning etter det, og de må ha sagt opp forsikringen? Men jeg har ikke hørt en dritt om det, regningene har bare uteblitt, noe som jeg burde ha lagt merke til. Ikke har de ringt meg tilbake heller, og jeg ringte dem på torsdag! Så det er jammen ikke jeg som har rota. For noen surrehuer på Nemi forsikring, skal aldri bruke dem igjen. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...