Gå til innhold

Hvorfor er det ikke idol i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..? :klo:

Syns det var så mange flinke i fjor.

Anonymkode: 7e9b4...397

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, ring Tv2 å spør

Anonymkode: 064a4...61a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seertallet har sikkert blitt for lavt.

Anonymkode: 858d8...8aa

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..? :klo:

Syns det var så mange flinke i fjor.

Anonymkode: 7e9b4...397

Vi bor i et lite land med få innbyggere. Det er begrenset på hvor mange sangfugler vi klarer melke ut hvert år..

AnonymBruker
Skrevet

The voice og de der programmene har overtatt Idol sin sendetid...

Anonymkode: bc432...50e

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Husker ikke hvem som vant sist engang....Folk begynner kanskje å gå lei.

Gjest Winza
Skrevet

Det kommer sikkert tilbake neste vår

Skrevet

Det programmet gikk ut på dato i 2005-2006 eller noe sånt :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, JackIost skrev:

Det programmet gikk ut på dato i 2005-2006 eller noe sånt :)

Tydeligvis ikke siden de holder på fortsatt og folk ser på

Anonymkode: eca1a...cff

AnonymBruker
Skrevet

I år er det norske talenter som har tatt opp tiden. Til høsten blir the voice. Så idol kommer kanskje til neste høst.

Anonymkode: a8c71...a35

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis ikke siden de holder på fortsatt og folk ser på

Er vel ikke så mange som ser på lenger, og det er nettopp grunnen til at TV2 ikke kjører en ny runde nå. Hadde de hatt troen på høye seertall så ville de selvsagt kjørt en ny runde hvert år :)

I 2004 var det noe "alle" så på;

http://www.vg.no/rampelys/tv/idol/913-000-saa-idol-fredag/a/220299/

http://www.tv2.no/a/228286/

Og i 2005 var det 1,5 mill som så finalen!

http://www.bt.no/kultur/Tidenes-TV-2-kveld-101508b.html

Mens i 2016 var det under en halv million som fikk med seg finalen, altså 1/3 av seertallene fra 2005-finalen :)

http://m.nettavisen.no/na24/propaganda/knallvr-overskygget-idol-finalen/3423231646.html

Endret av JackIost
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, JackIost skrev:

Er vel ikke så mange som ser på lenger, og det er nettopp grunnen til at TV2 ikke kjører en ny runde nå. Hadde de hatt troen på høye seertall så ville de selvsagt kjørt en ny runde hvert år :)

I 2004 var det noe "alle" så på;

http://www.vg.no/rampelys/tv/idol/913-000-saa-idol-fredag/a/220299/

http://www.tv2.no/a/228286/

Og i 2005 var det 1,5 mill som så finalen!

http://www.bt.no/kultur/Tidenes-TV-2-kveld-101508b.html

Mens i 2016 var det under en halv million som fikk med seg finalen, altså 1/3 av seertallene fra 2005-finalen :)

http://m.nettavisen.no/na24/propaganda/knallvr-overskygget-idol-finalen/3423231646.html

Grunnen til at de ikke har idol nå er fordi norske talenter går og The Voice til høsten så derfor kan de ikke ha idol samtidilg, har alltid vært slik

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at de ikke har idol nå er fordi norske talenter går og The Voice til høsten så derfor kan de ikke ha idol samtidilg, har alltid vært slik

Like fullt er det selvsagt også relevant at seertallene har stupt, noe som også er årsaken til at andre, lignende konsepter er blitt innført. Uten at det nødvendigvis betyr noe annet for seertallene til denne typen programmer, som er ganske langt unna hva de var i storhetstidene for over 10 år siden :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk gud! Vi har nok elendige reality-sangere her i landet. Når ikke engang vinnerne har noe særlig sangstemme, så er det på tide å legge ned hele franchisen. Kan de ikke lage et program der de lar profesjonelle musikere og sangere konkurrere?? Er så dritlei av at musikkbransjen er full av amatører.

Anonymkode: 6be51...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk gud! Vi har nok elendige reality-sangere her i landet. Når ikke engang vinnerne har noe særlig sangstemme, så er det på tide å legge ned hele franchisen. Kan de ikke lage et program der de lar profesjonelle musikere og sangere konkurrere?? Er så dritlei av at musikkbransjen er full av amatører.

Hva slags amatører snakker du om? De som har vunnet har vært ganske gode, er du så god til å synge liksom?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags amatører snakker du om? De som har vunnet har vært ganske gode, er du så god til å synge liksom?

Ja, jeg er faktisk det. Jeg er en veldig høyt utdannet sanger, og du har mest sannsynlig hørt meg synge.

Og skal jeg si deg noe - jeg har til og med måttet dubbe stemmen til en av de "fantastiske" Idol-vinnerene, fordi hun sang så falskt at "live"-opptaket var ubrukelig. Så lyden som ble sendt på TV, var ikke det som ble sunget inn av henne på opptaket, det var meg! Og hun er ikke den eneste jeg og andre kollegaer har måttet hjulpet på denne måten.

Har ei venninne som sang backup på en VG-listakonsert, og det var mer korister i høyttalerne enn solist.

Dere må slutte å sluke disse salgsvarene, som om det var dyktige musikere. Det er bare juks og salgsgimmick - syngingen dere hører live er så komprimert og full av autotune, at dere hadde fått sjokk om dere hørte de akustisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er faktisk det. Jeg er en veldig høyt utdannet sanger, og du har mest sannsynlig hørt meg synge.

Og skal jeg si deg noe - jeg har til og med måttet dubbe stemmen til en av de "fantastiske" Idol-vinnerene, fordi hun sang så falskt at "live"-opptaket var ubrukelig. Så lyden som ble sendt på TV, var ikke det som ble sunget inn av henne på opptaket, det var meg! Og hun er ikke den eneste jeg og andre kollegaer har måttet hjulpet på denne måten.

Har ei venninne som sang backup på en VG-listakonsert, og det var mer korister i høyttalerne enn solist.

Dere må slutte å sluke disse salgsvarene, som om det var dyktige musikere. Det er bare juks og salgsgimmick - syngingen dere hører live er så komprimert og full av autotune, at dere hadde fått sjokk om dere hørte de akustisk.

:fnise: Og det skal du oss til å tro på? Om du er en artist så er dette en uprofesjonel oppførsel.. :rolleyes:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pleier det å være hvert år? Kan ikke huske det. 

Anonymkode: 81fdf...13b

AnonymBruker
Skrevet

Like greit ar det ikke er idol i år. Programmet og konseptet har gått ut på dato!!

Anonymkode: 7af74...c82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Og det skal du oss til å tro på? Om du er en artist så er dette en uprofesjonel oppførsel.. :rolleyes:

Tro hva du vil, jeg har ingenting jeg trenger å bevise.

Nei, det er langt ifra uprofesjonelt - det er det de fleste yrkesmusikere føler om bransjen vår i dag. Det er ikke kjekt å være musiker, fordi hele bransjen er dedikert til realitykjendiser. Ingen bryr seg om kvalitet lenger, det skal bare selge, det skal være underholdende, det skal være "fest og gøy". 

En kollega som jeg har koret på et par cder for, prøvde å gå ut i media om dette for noen år siden, og ble et utskudd hos agentbyrå og plateselskap. Alle yrkesmusikere støtter h*n, men ingen tør si noe, for TV og radio dikterer det som skal bli en suksess! 

Du undres kanskje over at jeg kommenterer på KG? Er det derfor du syns dette virker lite troverdig? Vet du hvor mange kjendiser det er her, eller? Maaange jeg kjenner sitter på KG, for de er helt vanlige mennesker. Og noen liker å følge med på hva folk skriver om dem. Jeg har vært medlem her under et pseudonym siden før jeg var ferdig utdannet. Nå og da bytter jeg pseudonym og mailadresse. Og det er veldig rensende å kunne anonymt tømme seg for frustrasjonen rundt jobbmiljøet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...