Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har fått tilbud om fast lærerstilling uten å ha vært på intervju, bare gjennom søknad. Er det normalt eller burde alarmklokker gå?

Anonymkode: bda75...d69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har fått tilbud om fast lærerstilling uten å ha vært på intervju, bare gjennom søknad. Er det normalt eller burde alarmklokker gå?

Spørs hvor dette er... Og med du muligens har gode referanser... 

Anonymkode: 52937...58f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor dette er... Og med du muligens har gode referanser... 

Anonymkode: 52937...58f

Vet jeg har gode referanser... de sa det var utslagsgivende 😊 Det forklarer vel det.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig merkelig. Hvor?

Anonymkode: 6059d...dff

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig merkelig. Hvor?

Ikke i en storby. Hadde et par søkere bare. 

Ts

Skrevet

Oi, jeg hadde aldri tatt sjansen på å ansette uten intervju. Det er noe med å få et inntrykk av personen før man ansetter. Da vet jeg også mer om hva jeg skal spørre referansene om. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Kanutte skrev:

Oi, jeg hadde aldri tatt sjansen på å ansette uten intervju. Det er noe med å få et inntrykk av personen før man ansetter. Da vet jeg også mer om hva jeg skal spørre referansene om. 

Og omvendt. Som søker vil jeg få inntrykk av hvordan ledelsen og miljøet er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres rimelig spesielt ut. Jeg har fått vite at ledelsen hadde meg som eneste aktuelle kandidat da jeg fikk jobb på min arbeidsplass, men de kalte da inn til intervju allikevel. 

Anonymkode: c20c4...154

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og omvendt. Som søker vil jeg få inntrykk av hvordan ledelsen og miljøet er.

Ikke sant! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kalle inn til intervju er bare noe nymotens tøv. Det ble aldri gjort før – en kunne da ikke reise i ei uke bare for slikt. Og resultatet – er lærerne blitt bedre? Stikk motsatt! Før var den norske skolen fullt på høyde med resten av Europa, og nå? Ja, svaret vet vi...

Anonymkode: 3e83a...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Å kalle inn til intervju er bare noe nymotens tøv. Det ble aldri gjort før – en kunne da ikke reise i ei uke bare for slikt. Og resultatet – er lærerne blitt bedre? Stikk motsatt! Før var den norske skolen fullt på høyde med resten av Europa, og nå? Ja, svaret vet vi...

Anonymkode: 3e83a...ff2

Og hva tror du grunnen til det er? Når eleven får melding med hjem og lave/dårlige resultater så er det ikke snakk om at eleven må jobbe hardere, det er læreren som ikke gjør faget interessant/morsomt nok. Alt skal være "gøy" hele tiden, og god gammeldags pugging er tydeligvis en tortur mot de stakkars barna. Jobber som lærer og har sett at elever har klagd hjemme om kjedelige power point presentasjoner og ikke nok "gøy"

Anonymkode: 82e96...ee7

• Liker 1
Skrevet
På 30.3.2017 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er et vikariat e.l. ut skoleåret og du er eneste kvalifiserte søker så er dette (såvidt) innenfor.

Har du vært på intervju på noen andre skoler? Det skjer at skoler "overtar" søkere fra hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2017 den 21.04, stan skrev:

Hvis dette er et vikariat e.l. ut skoleåret og du er eneste kvalifiserte søker så er dette (såvidt) innenfor.

Har du vært på intervju på noen andre skoler? Det skjer at skoler "overtar" søkere fra hverandre.

Det er fast stilling og ikke vært på intervju andre steder - men jobbet på andre skoler i annen kommune før og har flotte referanser.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Fikk jobb på timen uten intervju i Oslo på begynnelsen av 2000-tallet. Det er jo krise i enkelte kommuner i distriktsnorge grunnet krav om minimum grunnfag i skriftlige fag.

Anonymkode: f03f5...163

Skrevet

Det er fast stilling og ikke vært på intervju andre steder - men jobbet på andre skoler i annen kommune før og har flotte referanser.

TS

Hvis det er fast stilling er dette ulovlig. En offentlig skole skal ved en fast ansettelse intervjue. Hvis situasjonen er slik som du beskriver kan noen kreve ansettelsen omgjort.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke Gudsforlatt sted befinner denne skolen seg i?😂🤣😄😆

Anonymkode: 4fb4c...37a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...