Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å ta proteinpulver, trene styrke 3-4 ganger per uke og litt jogging. Hvis jeg tar dette og ligger i kcal underskudd eller ga det jeg forbrenner (har Fitbit), vil proteinet fortsatt bli gjort om til fett? Eller vil det hjelpe å definere muskler? 

Jente 27

Anonymkode: 1b8bb...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Pringle skrev:

Ingen av delene.

???

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

???

For mange kalorier (kalorioverskudd) lagres som fett på kroppen hvis du ikke bruker dem. Kalorioverskudd, tilstrekkelig proteininntak og et bra styrkereningsprogram får musklene til å vokse. Hva å definere muskler er, vet jeg ikke helt, men hvis det er å miste underhudsfett, så gjør du det ved å ha kaloriunderskudd over tid.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har begynt å ta proteinpulver, trene styrke 3-4 ganger per uke og litt jogging. Hvis jeg tar dette og ligger i kcal underskudd eller ga det jeg forbrenner (har Fitbit), vil proteinet fortsatt bli gjort om til fett? Eller vil det hjelpe å definere muskler? 

Jente 27

Hei, mange jenter ser bort i fra styrketrening når de skal gå ned i vekt. Dette er jeg glad for at du ikke gjør. Metabolismen styres i høyst grad av muskelaktivitet, men det er ikke bare under selve styrkeøkten at musklene brenner kalorier.  Muskelmasse styrer også hvileforbrenningen som er hovedkilden til kaloriforbrenning. 

For å svare mer spesifikt på spørsmålet ditt, har typen proteinpulver litt å si, anbefaler å ta en titt her : best proteinpulver for å gå ned i vekt

Om du tar treningen seriøst, kommer i en god rutine - skal det mye til for at du ikke vil se resultater. Lykke til :) 

Anonymkode: 58693...207

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jente 27

Dersom du spiser fler kalorier enn du forbrenner vil du legge på deg fett. Dette er uavhengig av om kaloriene kommer fra protein, karbohydrat eller fett. Dersom du ligger i underskudd forbrenner du mer kalorier enn du spiser og du vil ikke legge på deg fett, det vil minke.

Anonymkode: 5b656...cdf

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jente 27

Kan du forteller hvorfor du bruker proteinpulver og om du har et normalt kosthold?  For å gjøre det enkelt, her er et kort utdrag om hva Olympiatoppen skriver om proteinpulver: 

"Behovet for protein varierer noe med type idrett og treningsmengde, og er størst hos utøvere i vekst. Generelt er proteininnholdet i norsk kost relativt høyt, og idrettsutøvere inntar som regel mer mat og dermed også mer protein.

De aller fleste får derfor dekket behovet for protein gjennom vanlig kost. Det er sjeldent behov for proteintilskudd blant idrettsutøvere og ekstra proteiner ”for sikkerhets skyld” anbefales ikke."

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Coolaid skrev:

Kan du forteller hvorfor du bruker proteinpulver og om du har et normalt kosthold?  For å gjøre det enkelt, her er et kort utdrag om hva Olympiatoppen skriver om proteinpulver: 

"Behovet for protein varierer noe med type idrett og treningsmengde, og er størst hos utøvere i vekst. Generelt er proteininnholdet i norsk kost relativt høyt, og idrettsutøvere inntar som regel mer mat og dermed også mer protein.

De aller fleste får derfor dekket behovet for protein gjennom vanlig kost. Det er sjeldent behov for proteintilskudd blant idrettsutøvere og ekstra proteiner ”for sikkerhets skyld” anbefales ikke."

Dette var jo ikke spørsmålet mitt. Vet godt selv hva kostholdet mitt er og vet at jeg ikke får nok proteiner i mitt kosthold. Ferdig snakka. 

Ts 

Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo ikke spørsmålet mitt. Vet godt selv hva kostholdet mitt er og vet at jeg ikke får nok proteiner i mitt kosthold. Ferdig snakka. 

Ts 

Vis meg tallene da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ligge i kaloriunderskudd og få noe av kaloriene fra proteinpulver så kan du oppleve å bli sulten og slapp iallefall. Mat metter gjerne mer, og gir mer energi til selve treningsøktene da trege karbohydrater og fett er nødvendig for at man skal orke å prestere. Med andre ord er det lite vits å overdrive proteininntaket i henhold til å nå målet ditt. Skal du ned i vekt og bygge litt muskler trenger du ikke proteinpulver, sats heller på en god fordeling av makroer som gjør deg mett og i stand til å ha fremgang på treningsfronten. 

Anonymkode: be57b...6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...