Gå til innhold

Til dere som lager salat på glasskrukker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Margit Spat skrev:

Jeg har bestandig trodd at det er fotografert slik ene og alene fordi det ser lekkert ut.

Man da har du trodd feil. Det er en hensikt med lagene og rekkefølgen man har dem i.

Anonymkode: 0ed5c...c4d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke den opprinnelige meningen med salat på glasskrukker iallefall. Alle som skriver om dette, kokker osv, har jo skrevet/sagt at det er en kjekk måte å holde salaten fresh på mens man er på farten og at man bare rister glasset/blander innholdet før man spiser

Anonymkode: 08b94...32b

Åh, jeg har lest mye det motsatte.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg har lest mye det motsatte.

Da så 👍

Skrevet (endret)

mtp. dressing så er det jo smart, men samtidig ikke solgt, man kan jo oppbevare dressing og dressing i en boks for seg selv? Finnes mange matbokser med forskjellige rom adskilt til det.

Endret av Vemund
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Vemund skrev:

Åja, mtp. dressing/saus så er det jo smart, men samtidig ikke solgt. Man kan jo oppbevare dressing og saus i en liten boks for seg selv? Finnes også mange oppbevaringsbokser med forskjellige rom adskilt til det.

Handler også om miljø og helse.  Istedenfor å bruke plastikkbokser så er det bedre med glass. Jeg har ikke funnet noen egnede bokser til dressinger som ikke er av plast

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vemund skrev:

Åja, mtp. dressing/saus så er det jo smart, men samtidig ikke solgt. Man kan jo oppbevare dressing og saus i en liten boks for seg selv? Finnes også mange oppbevaringsbokser med forskjellige rom adskilt til det.

Det man kan gjøre med salat i sånne glass er å ha et lag med sopp eller annet som kan marineres over dressingen. I tillegg så holder salaten seg frisk og fin etter 5 dager i kjøleskapet :) Finnes helt sikkert andre måter å gjøre det på, men dersom man først har et stort gammelt syltetøyglass så kan det brukes på nytt istedenfor å kjøpe ny matboks. 

Anonymkode: 933ce...e3f

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 30.3.2017 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Det man kan gjøre med salat i sånne glass er å ha et lag med sopp eller annet som kan marineres over dressingen. I tillegg så holder salaten seg frisk og fin etter 5 dager i kjøleskapet :) Finnes helt sikkert andre måter å gjøre det på, men dersom man først har et stort gammelt syltetøyglass så kan det brukes på nytt istedenfor å kjøpe ny matboks. 

Anonymkode: 933ce...e3f

Jo, ser den..

Endret av Vemund
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...