Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en bachelor i Markedsføringsledelse med logistikk som fordypning. Og etter en del års arbeidserfaring innen salg og kundeservice begynner jeg å utforske nye muligheter, f.eks innen HR. Slik jeg har skjønt det er det veldig mange ulike områder man kan jobbe i - innen HR. At oppgaver rundt rekruttering er kun en side av HR. Mens resten går ut på Benefits (pensjonsordninger), Coaching og utvikling. Men hvilke andre deler av HR er det? Ønsker altså å lage en liten oversikt over hvilke muligheter som finnes innen HR, og hvilke stillingstitler man kan se etter.

Anonymkode: 2f6a2...933

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ? 

AnonymBruker
Skrevet

Knallhardt marked innen HR. Uten relevant utdannelse eller i alle fall erfaring har du ikke en sjanse. 

Anonymkode: 6218c...dbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har master i HR, har ikke sjangs på jobb. Er en million søkere på de få stillingene som legges ut, får aldri mulighet til å bygge meg opp erfaring. Søkte på alt jeg kom over av sånne jobber i 1.5 år. Har gitt opp nå

Anbefales ikke!!!

Anonymkode: ba947...472

Skrevet

Jeg har master i HR, med utvikling og coaching som spesialisering. Jeg driver eget firma nå, og bistår og rådgir i forbindelse med omorganiseringer, personellutvegelse, opp og nedbemanninger, oppstarter osv. Ingen dag er lik og jeg jobber både på individ og avdelingsnivå og bedriften under ett. Jrg jobber dog i utlandet, hvor det har vært større tradisjoner for å benytte eksterne konsulenter - og jeg har mer forespørsler enn jeg kan håndtere, så det er tydelig et marked. 

AnonymBruker
Skrevet

For min del kaster jeg ut flere baller i luften og søker jobber innen HR og andre områder som både har og ikke har en direkte relevans til min utdannelse. Jeg er ferdig med telefonsalg. Og jo man har sjans på jobb hvis man finner de rette, fååå annonsene som faktisk sier at "Du gjerne kan være nylig utdannet" - da er det bare å kjøre på. JEg har hvertfall søkt på stillingen og gitt mitt ALT. Det er faktisk litt "nettverksproblematikk" om man kan kalle det det, så om jeg ikke får jobben så er det bare fordi den kjerringa vil være vanskelig og ikke gi meg muligheten. Men da går de glipp av denne flotte ressursen ;)

Så vi får se hva som skjer fremover, blir spennende. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har master i HR, har ikke sjangs på jobb. Er en million søkere på de få stillingene som legges ut, får aldri mulighet til å bygge meg opp erfaring. Søkte på alt jeg kom over av sånne jobber i 1.5 år. Har gitt opp nå

Anbefales ikke!!!

Anonymkode: ba947...472

Det er nok fordi at så få i Norge liker realfag/naturfag. Et rikt og bortskjemt land der ingen orker kjedelige X og Y-formler i annen. 

Anonymkode: dd6bc...64a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...