AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Hei. Her jeg bor er det ingen jobber å få innen det jeg er utdannet som, bare tilkallingsvikariater. Kjæresten min bor i en by langt unna meg, og jeg ønsker å flytte til byen han bor i. Hvordan er det å søke jobb andre steder hvor man ikke bor? Er det vanskelig å få jobb? Hva burde jeg skrive i søknaden? Anonymkode: af18a...c5e
Daria Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Jeg søkte jobber over hele landet da jeg var nyutdannet og skrev stort sett det samme i søknaden uavhengig av om jeg søkte i nabokommunen eller i andre enden av landet. Det at du søker viser jo at du er interessert og flyttbar. Eventuelt ta med en setning om at du gjerne kommer på intervju (hvis det ikke altfor vanskelig å få til. Jeg har bedt om telefonintervju når reising har vært vanskelig. og det har ikke vært noe problem.) Derimot ville jeg vært litt forsiktig med å skrive så mye om andre grunner til at du ønsker å flytte - arbeidsgiver er ute etter noen som faktisk vil ha jobben for jobbens del, ikke fordi den ligger så praktisk til for livet ditt forøvrig. Jeg mottok en søknad fra en som var veldig opptatt av å fortelle hvor gjerne hun vil flytte til vårt område fordi hun hadde barn og barnebarn i nærheten, men ikke så opptatt av å fortelle oss hvorfor vi burde ansette henne eller hva hun kunne bidra med hos oss... 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 Det varierer nok litt hva og eventuelt hvor mye du bør skrive. Jeg bor nå i den delen av landet hvor min nærmeste slekt bor. Da jeg søkte min nåværende jobb så nevnte jeg veldig kort også at jobbens geografiske lokasjon var positiv da jeg ønsket å vende hjem til denne landsdelen. Anonymkode: c1e39...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå