Gå til innhold

Er jobbveske for menn feminimt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Vackra skrev:

Menn med veske fra Tiger of Sweden gjør meg mer interessert, fordi da vet jeg at de har god smak. De er kjempefine! Litt skinnyjeans er også fint. Treningstights går fint. Rumpetaska må gå :)

Helt enig - Rumpetaska MÅ gå. Haha. Men de andre er helt greit, eller innafor.

Skrevet

Jeg tror grunnlaget for spørsmålet er en misforstått oppfatning om hva maskulinitet er for noe.

Det er liksom umandig å være flidd, og det er umandig å ha en kontorjobb. Hvis laptopen og noen papirer skal være med, så må det nødvendigvis være i ett eller annet. Så da er man der: enten bære papirene og laptopen i et plastnett og se ut som en lassis, eller bære papirene og laptopen i ei veske og se bøgig ut. Den maskuline oppførselen er jammen definert trangt...

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Lilli My skrev:

Det er jo hele poenget med uniform, at man ikke skal kunne bli dømt pga ens ytre. 

For å bruke ditt eksempel tidligere ref Advokater så er det slik at de har ikke "uniform" - sykepleiere har. Man kan fint være advokat uten å gå i dress som du sier, man kan til og med være en super advokat..

Så det jeg prøver si er at å tvinge alle inn i en konformitet basert på ens oppfatning ikke er en bra greie.

Gjest Lilli My
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

For å bruke ditt eksempel tidligere ref Advokater så er det slik at de har ikke "uniform" - sykepleiere har. Man kan fint være advokat uten å gå i dress som du sier, man kan til og med være en super advokat..

Så det jeg prøver si er at å tvinge alle inn i en konformitet basert på ens oppfatning ikke er en bra greie.

Virker som du er mer opptatt av å uttrykke din mening enn å lese hva jeg faktisk skriver. I'm out.

Skrevet
1 time siden, Lilli My skrev:

Virker som du er mer opptatt av å uttrykke din mening enn å lese hva jeg faktisk skriver. I'm out.

beklager, det var virkelig ikke meningen. Jeg trodde dette var et diskusjonsforum der man kunne ha meninger selv om man leser og svarer på det andre skriver. 

Skrevet
På 5.4.2017 den 14.04, draug 75 skrev:

Jeg tror grunnlaget for spørsmålet er en misforstått oppfatning om hva maskulinitet er for noe.

Det er liksom umandig å være flidd, og det er umandig å ha en kontorjobb. Hvis laptopen og noen papirer skal være med, så må det nødvendigvis være i ett eller annet. Så da er man der: enten bære papirene og laptopen i et plastnett og se ut som en lassis, eller bære papirene og laptopen i ei veske og se bøgig ut. Den maskuline oppførselen er jammen definert trangt...

I grunn ikke. Forloveden min bruker koffert. Praktisk, maskulint og stilig. Dress går han også i :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes de jobbveskene du la ved bilder av er helt ok for menn som går med dress på jobben. Om man ikke har kleskode på jobben, og er mann, passer det seg bedre med en jobbveske som er laget i et annet materiale. Dette materialet kan gjerne være bomull/lignende tøy-materiale.

Anonymkode: 62d5f...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...