Gå til innhold

Kleptoman?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette innlegget handler ikke om meg,men om lillesøsteren min. Hun er 18 og bor hjemme hos pappa pga skole. Pappa fikk seg ny kjæreste for ca et år siden, og vi har alle ment at hun var et trivelig og ok menneske. Nå snakker de om at hun kanskje skal flytte inn hos han. 

Søsteren min har de siste månedene opplevd ved flere tilfeller at tingene hennes forsvinner. Sko,klær,sminke osv.  Plutselig dukker disse tingene opp på sporadiske plasser i huset. Hun fant en bh oppe på et skap inne på hovedbadet, og hun visste at hun selv ikke hadde brukt den eller lagt den der. Så da ble hun usikker på om det faktisk var hennes egen. Men så mistet hun skoene sine - noen dager etterpå har dama til pappa nøyaktig samme sko...

sminken hennes som hun oppbevarte i en kurv på gjestebadet er plutselig borte. For et par dager siden sendte hun meg snap av sminkemappa til "stemor", som  forøvrig hadde latt sminkeveska si stå åpen - og der lå det tilfeldigvis nøyaktig samme produkter som søsteren min ei(de)er. Dvs en foundation til ca 400 kr, et solpudder hun hadde fått av meg( og det er et merke som ikke blir solgt lenger,så det var et "gammelt" solpudder, en eyeliner til 300 kr osv osv. Dere skjønner. Hun har ikke jobb ved siden av,så det er ikke noe hun kan kjøpe nytt av riktig enda.  Hun er så fortvilt, og vet ikke hva hun skal gjøre. Hun tørr ikke si noe heller,for det finnes jo egentlig ingen bevis. Det blir ord mot ord liksom..å hun vil ikke ødelegge mellom de to.  Det er jo en liiiiten sjangse for at dama har samme type sminke. Pappa kommer heller ikke til å ta dette her alvorlig. 

Så hva gjør man i en sånn her situasjon? Hvordan kan jeg hjelpe henne? OM det er tilfelle at den her dama stjeler tingene til søsteren min,hvordan kan man avsløre henne? 

Anonymkode: 16ba4...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begynn å merk ting med navn, et lite merke fra en vannfasttusj bare for å samle bevis. Ta bilder av noen ting som er merket for å ha flere bevis. Tungvint, men da hun sikkra når hun må ta det opp. 

Anonymkode: 248b2...30b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me sånt er de bare og skaffe seg lås på rommet ditt . Spør faren din hvorfor sier du at ting har forsvunnet i de siste .. en kleptoman er desverre en kleptoman uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...