Gå til innhold

Stortingsrepr. skviset ut av FrP fordi han er homo

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Homofil FrP-mann vraket

– Min homofile legning ble brukt mot mitt kandidatur, sier Akershus-representanten til avisen...

...Kvakkestad viser til at flere reiste spørsmålet om det er hensiktsmessig at et parti med en kristenkonservativ familiepolitikk har en homofil som fremtredende representant.

http://www.magazinet.no/default.asp?menuid...=2&linkid=18996

Kristenfundamentalismens innmarsj i FrP begynner for alvor å befeste sin makt.

Hagen har fridd til denne gruppen de siste 2-3 årene og de venter selvsagt å få noe igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble vraket gjennom et nominasjonsvalg. Ettersom flertallet mente han var uegnet/ikke ville ha ham på stortinget så tapte han. Det er demokrati i praksis. Det at mange ikke ville ha ham på tinget pga hans legning skyltes ikke hans leging alene men at en del andre i partiet følte han hadde forådt dem da han løy om sin legning inntil han hadde havnet på stortinget. Løgnen alene var helt sikkert mer enn nok til at han gikk nedover på lista. Hadde han vært åpen om dette fra første stund hadde ganske sikkert mange av de som stemte mot ham nå stemt for ham isteden.

Når det gjelder saken der han ble "tvunget" til å stemme mot adopsjon for homofile så ble det nok avtalt på forhånd at det flertallet i partiet stemte på partimøte skulle være det medlemmene stemte på tinget, enten det ble for eller mot. Det er tross alt slik det fungerer i alle partier at man avtaler på forhånd gjennom avstemning hva alle i partiet skal stemme FØR avstemningen. Hadde det ikke vært slik så hadde det jo nærmest blitt et anarki, eller ihvertfall gjort forutsigbarheten svært liten.

Skrevet

Eh, unnskyld meg, men er ikke seksuell legning en PERSONLIG sak og ikke en politisk da? Hva er det som tilsier at man er nødt til å dele det med sine kollegaer? Eller skal vi begynne å gå over til USA-tilstander ref Clinton/Lewinsky?

Gjest Valhalla
Skrevet

Er det ikke typisk? Å jeg ble ikke nominert, dizzzkriminering! Å jeg fikk ikke jobben, dizzzzkriminering. Nei det kan selvsagt ikke være andre grunner?

Skrevet

Det KAN være andre grunner, men det virker ikke sånn da...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Usj, bare ordet "kristenkonservatisme" for det til å gå kaldt nedover ryggen.

Skrevet
Usj, bare ordet "kristenkonservatisme" for det til å gå kaldt nedover ryggen.

Noen assosiasjoner til valhallas elskede land igjen.... :ler:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Noen assosiasjoner til valhallas elskede land igjen.... :ler:

Nja, ihvertfall Bush gir meg sånn assosiasjoner. Men først og fremst Sæhle senior med frue som jeg ikke helt takler.

Skrevet
Eh, unnskyld meg, men er ikke seksuell legning en PERSONLIG sak og ikke en politisk da? Hva er det som tilsier at man er nødt til å dele det med sine kollegaer? Eller skal vi begynne å gå over til USA-tilstander ref Clinton/Lewinsky?

Nå har ikke jeg lest saken, men dersom han først løy om legningen sin for så å innrømme at han har en alternativ legning forstår jeg at partifeller blir sinte. Men om dette er noe han har stått frem med uten først å benekte det ser jeg ingen grunn til at akkurat det skal ha noen innvirkning på valget. Og det kan veldig godt hende at det er ANDRE ting enn legningen hans som gjorde at han ble "skviset" ut. For å være helt sikker burde man nesten spørre hver enkelt velger og kanskje ikke høre på en kar som ikke fikk "drømmejobben".

Skrevet

Sitat fra saken:

Nominasjonskomiteens leder Ursula Evje sier til avisen at hun også oppfattet at det ble arrangert en kampanje mot Kvakkestads stortingskandidatur.

– Jeg ble kontaktet av folk som mente André burde ha sagt fra at han var homofil ved forrige nominasjon. Det var motvilje mot ham på grunn av hans legning, sier Evje.

Frps gruppeleder i Bærum, Anne-Gerd Steffensen, bekrefter også at Kvakkestads homofile legning er brukt mot ham.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Nå har ikke jeg lest saken, men dersom han først løy om legningen sin for så å innrømme at han har en alternativ legning forstår jeg at partifeller blir sinte.

Kan jo være at han synes det er tøft å stå fram, er ikke sikkert det er bare bare for alle homofile. Han flyttet jo vekk fra kona si, i det han sto fram. Er vel en del kristenkonservative meninger på noen områder i FrP, mulig at han var vokst opp i et miljø som ikke er for tolerante mot homofile.

For det andre, hvorfor er homofil legning viktig? Sikkert mange politikere som har ljugd om sine private ting for pressen og partikollegaer, men når man ljuger eller ikke vil stå fram med sin legning blir det jo klart mye verre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har ikke jeg lest saken, men dersom han først løy om legningen sin for så å innrømme at han har en alternativ legning forstår jeg at partifeller blir sinte.

Hva har seksuell legning med politikk å gjøre?

Hadde du også forstått det hvis han først løy på seg en interesse i håndball?

Jeg forstår meg ikke på folk som blir sinte av slik.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kvakkestad stod frem med sin legning for 2 1/2 år siden

Fra VG

27.06.2002

"Etter noen måneder på Stortinget valgte Frp-representanten Andre´ Kvakkestad (30) å gjøre det slutt med kona for å bo sammen med en annen mann. "

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6326148

Skrevet

Nå har det seg slik at politiske partier gjerne har en mening om seksuell legning og ikke en mening om hvorvidt en person har en interesse for håndball. Det sier seg igrunn selv.. Om du ike forstår deg på folk, så tror jeg det har lite å si med tanke på at det faktisk skjer.

Skrevet
Nå har det seg slik at politiske partier gjerne har en mening om seksuell legning og ikke en mening om hvorvidt en person har en interesse for håndball. Det sier seg igrunn selv.. Om du ike forstår deg på folk' date=' så tror jeg det har lite å si med tanke på at det faktisk skjer.[/quote']

Bevandret i politiske programmer, formoder jeg?

Ikke ofte du kommer over parti som er mot homofili. Det er faktisk ingen av dem som er det. Lïke få som er mot negre, faktisk. Rart det der.

Seksuell legning er en privat anliggende i Norge, også i politikken. Det er hudfargen også.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Nå har det seg slik at politiske partier gjerne har en mening om seksuell legning og ikke en mening om hvorvidt en person har en interesse for håndball. Det sier seg igrunn selv.. Om du ike forstår deg på folk, så tror jeg det har lite å si med tanke på at det faktisk skjer.

Nå gikk vel diskusjonen her forsåvidt i om FrP gjør rett eller ei, hvis det stemmer at legningen var årsaken til at han ikke ble gjenvalgt.

Skrevet

Så at politikere ofte må¨ta et standpunkt om det, og da spesielt KrF, er bare tøys? hmm det visste jeg ikke.. rart det der. :wink:

Skrevet
Så at politikere ofte må¨ta et standpunkt om det' date=' og da spesielt KrF, er bare tøys? hmm det visste jeg ikke.. rart det der. :wink:[/quote']

Du kan ikke ha fått med deg hva de faktisk tar standpunkt til. Det er iallfall ikke hvorvidt det er rett eller galt å være homofil. Som oftest er det snakk om partnerskap, giftemål eller adopsjon.

Politikere svarer som regel for hva partiprogrammet sier. Å ekskludere noen for deres legning, gjør ikke engang krf.

Skrevet

Men du må jo innrømme at partnerskap og adopsjon har noe med seksuell legning å gjøre! hvis ikke hadde det ikke vært debatter om det! Og det faktum at enkelte partier ikke vil gi de med alternativ legning de samme rettigheter som hetrofile forteller litt om deres syn og standpunkt ovenfor minoriteten spør du meg. Om du vil tolke det anderledes skal jeg ikke si noe på, men dette er slik jeg tolker det.

Skrevet
Men du må jo innrømme at partnerskap og adopsjon har noe med seksuell legning å gjøre! hvis ikke hadde det ikke vært debatter om det! Og det faktum at enkelte partier ikke vil gi de med alternativ legning de samme rettigheter som hetrofile forteller litt om deres syn og standpunkt ovenfor minoriteten spør du meg. Om du vil tolke det anderledes skal jeg ikke si noe på' date=' men dette er slik jeg tolker det.[/quote']

Vel, det er noe helt annet, og noe man tar politiske standpunkt til i Norge. Man tar ikke politiske standpunkt til seksuell legning. Det er faktisk lov til å være homse i Norge. Det er ikke noe galt i det.

At noen føler de blir ført bak lyset av "løgnen" er bare tull. Han er homo, og de liker det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...