Gå til innhold

Alternativ til kakeform

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Skal bake en kake som skal fordeles mellom tre former på 20cm. Jeg har ikke dette og orker ikke å kjøpe siden jeg ikke er veldig interessert i baking. Går det an å lage kaka i feks brødform? Eller noe annet? Har en kakeform på 24cm, hvordan hadde dette evt blitt?

Anonymkode: 1c86c...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner du ingen som har en sånn kakeform du kan låne da?

Anonymkode: afe9e...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dessverre! Har lite nettverk i byen jeg bor i og de jeg kjenner har om mulig mindre kjøkkenutstyr enn meg 🙈

Anonymkode: 1c86c...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ildfastformer?

Og brødform skulle vel også gå bra. Men bør kanskje se an mengden kake mtp størrelsen på form, og også steketid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å bruke vanlig brødform. :)

Red. Hvis det var meg, ville jeg brukt kakeforma på 24cm, og fordelt den på 2 bunner i stedet. Eventuelt kan du fordele den på 3, men steke den på litt kortere steketid. Kaka blir litt flatere, men pyttsann. Jeg eksprimenterer ofte med ulike formstørrelser, og det pleier å gå bra. :P

Red. 2. Hvis du er god i matte kan du jo bare måle volumet i begge formene (f.eks ved å måle antall liter de inneholder) og regne ut hvor mye mer prosent kakerøre du må lage for at den skal passe i den store kakeforma. Så ganger du bare hver ingrediens med x %.  :)

Endret av Hypnosee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...