Gå til innhold

Kjerringråd mot tannverk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nok et lite hull på venstre side.. har hatt to paracet nå og har så vondt, det verker opp til øret på den ene siden. Skal bestille time i morgen. Hjelp?😑 

Anonymkode: e8cc1...db8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjerringråd tror jeg verken finnes eller vil være effektive mot tannverk. Når du har tatt smertestillende, så får du tro og håpe de hjelper til tannlegen får gjort sin jobb. 

Anonymkode: 13472...78e

AnonymBruker
Skrevet

Oilpulling

Anonymkode: e6b67...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Kjerringråd virker ikke

Anonymkode: 9b619...1e4

Gjest Poverella
Skrevet

Du burde blande ibux (200mg) og paracet (500mg) for best effekt mot tannverk.

Ikke "kjerringråd" akkurat, men et råd iallefall. :)

AnonymBruker
Skrevet

Legge et fedd hvitløk der det gjør vondt, lærte jeg en gang. Om det egentlig virket, eller om det var placebo vet jeg ikke, men det gjorde mindre vondt.

Anonymkode: ca8fa...720

AnonymBruker
Skrevet

Å pensle med nellikolje hjelper (sa til og med tannlegen min), men i og med at dette er helt akutt, kan du ta malt nellik (hvis du har) og blande litt i vann. Skyll dette rundt i munnen. I verste fall kan du prøve å tygge på nellikspiker, men jeg vet ikke om det har effekt og dessuten har du jo vondt. 

http://omhelse.com/urter/olje-av-nellik-for-tannpine.php

Anonymkode: 6d071...c33

AnonymBruker
Skrevet

Ibux og Paracet blanding er mer effektivt og Ibux alene er nok også mer effektivt i og med at det er betennelsesdempende. 

Anonymkode: 6d071...c33

AnonymBruker
Skrevet

Var to ting som fungerte for meg sist jeg hadde tannverk. Legg en klype med kanel(!) eller nellik ved tannen det gjør vondt. Dette er dog ingen langvarig løsning. Det andre er kaldt vann, dog blir det mye verre i ca 20sekunder før det begynner å bli bedre. Dette er heller ingen langvarig løsning, da man må fylle på med vann hele tiden, men på den positive side får du i deg mye væske... Lykke til.

Anonymkode: 95426...1b1

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Puss tennene godt og tygg hvitløk. Tetre-olje, oregano-olje eller nellikolje på tanna hjelper også. Du kan også bruke vann og knust nellik på bommullsdott/bite på nellikspiker. Mulig kanel kan virke på samme måte. Tannlegene bruker nellik for å drepe bakterier og bedøve smerten i midlertidige fyllinger, til opplysning for de som ikke "tror på kjerringråd".

Tror store mengder med C-vitaminer også kan hjelpe, men usikker på det.

http://top10beste.com/10-beste-tips-mot-tannverk/

http://www.kjerringrad.com/tannpine-385.html

AnonymBruker
Skrevet

Kutt en hvitløksbit og legg den skårne siden mot tannen/tannkjøttet der det gjør vondt. Det svir litt først, men så demper det smertene. 

Anonymkode: d69fe...341

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje munnskyll med klorhexidin kan fungere? Du kan kjøpe det på apoteket. Det dreper i alle fall bakteriene som gjør at du har vondt. Det fungerer jo ikke som smertestillende med en gang da, men vil absolutt anbefale det om det tar litt tid før du kommer inn til tannlegen. 
Spør først og fremst om tannlegen kan ta deg inn på akuttime.

Anonymkode: b99d0...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...