Gå til innhold

Hvorfor er folk så lite kritiske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor vinner psykopaten så lett tillit hos dere?  De baksnakker alle, manipulerer og er ego. Men dette ser bare et fåtall mennesker.

En venninne av meg er slik. Hun greide å snu alle mot meg etter at hun ble gravid, og sparte ikke på spydige kommentarer. Jeg får en følelse av at hun vil at vi skal krangle, kanskje for å overbevise andre om at jeg er sjalu?

Ute blandt folk er hun glatt og sjarmerende. Ler og vitser seg ut av absolutt alt, og folk kjøper dette. Av hensyn til spillet hun kjører så later jeg som at jeg er helt naturlig. Jeg viser ikke at jeg lar meg irritere av den falske personligheten. Når jeg har fått henne på tomannshånd så har hun lekt bedreviter, og snakket uhemmet om hvor smart hun er. Men ute blandt andre er hun taktisk nok til å la være å vise denne siden.

Videre forsøker hun å gjøre seg storsinnet overfor hele vennegjengen min/vår. Og jeg er ikke i tvil et sekund om hva det er hun holder på med:ler:

Jeg synes det hele bare er helt utrolig! Og at folk lar seg kjøpe så lett. For hun er ikke den hun gir seg ut for å være..

Hvor lenge kan slike få holde på til de blir avslørte, tror dere? Noen som har erfaring med psykopatvenner?

Anonymkode: 1513c...b63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eller så vil hun krangle for å sette seg selv i et bedre lys. Jeg har vært borti et par stykker i løpet av livet, nå er jeg veldig våken for slike tegn. Helt utrolig hvordan voksne folk kan lyve seg frem! Jeg har vært klar over det, men det har jo ikke vært lett å "ta" de for den minste løgn! Og hvor dårlige de kan få oss andre til å føle seg...

Anonymkode: fe5a3...b00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig kritisk til personer når de omtaler andre med psykiatriske diagnoser - her psykopat. 

Anonymkode: e7b67...cde

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning

Surround yourself with positive people.

Mener ikke å kritisere, men det er tydelig at du brygger på bitterhet ovenfor venninen din. Du burde kutte henne ut eller kutte hele det følesesmessige forholdet du har til henne som venninne.

All irritasjonen ødelegger kun for deg.

Done.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, alle!

Det er vanskelig for meg å vite at hun bor i samme område som meg, og manipulerer folk rundt. Hun vet nøyaktig hvordan hun vil ha ting, og hva hun skal si og gjøre for å få med seg folk.

Har lest en artikkel på nett som sier at slike mennesker manipulerer med seg svake mennesker. Og det stemmer! Fanklubben hun har rundt seg, er personer som har blitt svekket av sykdom i familie, dødsfall, mobbing osv. Hun visste utmerket godt at hun lett fikk de med seg når hun begynte å dulle med dem. Og de sluker agnet nettopp fordi de var svake før de møtte henne. De tror at hun bryr seg om dem, men jeg vet at hun bare bruker dem for en periode. Hun vil bare ha noen til å underholde/tilbe henne. Hun vet at det på utsiden ser bra ut at hun omgir seg med svake. Men den skjulte agendaen er vi få som vet om. Hun byttet fornavn når hun flyttet dit der jeg bor, så en kan begynne å spekulere nå.

Jeg blir bitter/sint når hun går så langt som å snu folk mot meg, ja. Spesielt når jeg vet at hun tar på seg sine mange masker for å vinne mennesker rundt seg. Aldri i livet om jeg greier dette spillet som hun gjør, for det føles jo totalt meningsløst:ler: Hva i all verden er greia? Hvorfor ikke bare være seg selv?

Det er ekkelt å tenke på at noen mennesker ikke er som de framstår. En vil jo gjerne tro på folk, ikke sant? Men så viser det seg at de manipulerer/lyver for å få deg i trøbbel..

Anonymkode: 1513c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig kritisk til personer når de omtaler andre med psykiatriske diagnoser - her psykopat. 

Typisk trekk for noen som lar seg bli lurt av psykopatter og er veldig medvirkende. Medmindre det er deg som er psykopatten. Du... Er det ikke lov i det hele tatt å si at noen er psykisk syk, selvom det er sant?

Kritiser i vei, det er deg som ser dum ut, herregud.

Anonymkode: 83686...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke psykopaten som er smart, det er medmenneskene som er svake. Som noen skrev over. Jeg er også veldig veldig fascinert over hvor lett folk lar seg påvirke av ting. 

Anonymkode: 02937...c53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

TS virker ikke psykisk frisk.

Anonymkode: 2aae9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun utnytter mennesker som har hatt dødsfall i familie og tunge perioder og du slenger på en le-smiley og synes det er såååå morsomt?

Anonymkode: 4783f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk trekk for noen som lar seg bli lurt av psykopatter og er veldig medvirkende. Medmindre det er deg som er psykopatten. Du... Er det ikke lov i det hele tatt å si at noen er psykisk syk, selvom det er sant?

Kritiser i vei, det er deg som ser dum ut, herregud.

Anonymkode: 83686...b5a

Psyko patter :fnise:

Ellers, hvorfor i all verden er du venner med dette kvinnemennesket da? 

Anonymkode: 8cb1f...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kommer du, trådstarter, til å gjøre i forhold til denne venninnen? Forteller ikke google deg at du skal holde deg langt unna folk om har slike trekk?

Anonymkode: fe5a3...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å her blir psykopatkortet brukt igjen ja. man er ikke automatisk psykopat fordi man skryter, lyver og er en dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...