Gå til innhold

Skikkelig vondt i eggstokk! (?)

Lala

Anbefalte innlegg

Tenkte dere her inne sikkert best kan svare meg på dette.

I over to døgn nå har jeg hatt skikkelig vondt i området omtrent der jeg kan tenke meg eggstokken (min venstre) er. Hva kan det være? Passer liksom ikke med eggløsning heller siden jeg egentlig burde hatt mensen sånn omtrent på denne tiden. Jeg venter og venter..

Dessuten har jeg vondt i ryggen, er ustoppelig sulten og trøtt og vært litt dårlig i magen. Jeg føler liksom at mensen skal komme hele tiden for jeg har jo alle symptomene (til og med gretten), men så gjør den ikke det likevel. Jeg flyr på do og sjekker, men neida den har ikke kommet. Men den gjør det nok snart, hvis ikke den kommer i natt tar jeg en test i morgen tidlig siden jeg skal ut med jentene på kvelden. (Liker å være HELT sikker)

Uansett,

nå kom jeg litt utenom det jeg lurte på, altså den smerten i "eggstokken". Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh nei! :o

Nå har jeg skremt meg selv ved å lese om kvinnehelse på lommelegen.no

http://www.lommelegen.no/art/art1182.asp

Så nå innbiller jeg meg jo at jeg har "svangerskap utenfor livmor" :(

Jeg SKAL ta test i morgen uansett jeg..

Jeg har jo mange av symtomene jo.

Sitat:

Noen av dem som blir gravide utenfor livmoren bruker spiral eller minipille. Disse prevensjonsmidlene hindrer svangerskap i livmorhulen, men ikke svangerskap som eventuelt oppstår utenfor livmoren.

Sykdomstegn

Symptomene på svangerskap utenfor livmoren opptrer som regel mellom 4. og 9. svangerskapsuke. Dette er så tidlig at mange kvinner ikke enda er klar over at de er gravide. Vanlige graviditetssymptomer, som kvalme og brystspenn, er dessuten ofte mindre tydelige ved svangerskap utenfor livmoren enn ved ordinære svangerskap.

Tegn på graviditet utenfor livmoren:

-Uteblitt eller sparsom menstruasjon.

-Smerter i nedre del av magen, som regel bare på én side. -Sparsom blødning fra skjeden.

-Tegn på at egglederen har sprukket:

-Intense smerter i magen.

-Eventuelt smerter i (venstre) skulder (feiltolking av smertesignal). -Stramme bukmuskler.

-Tegn på sjokk: Kald, klam og blek hud. Sløvhet. Rask pusting.

-Graviditetstest er nesten alltid positiv.

Det med smerter i skulderen, la jeg merke til først da jeg var i butikken i stad, men tenkte at det bare var fordi jeg har sittet på kontoret i dag og da har jeg kanskje bare sittet litt feil..

Huff ble redd jeg nå.

Må være hypokonder. Sorry folkens at jeg syter så fælt nå... Sikkert bare falsk alarm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke engang lese ditt eget svar før jeg tenkte på svangerskap utenfor... Ikke for å skremme deg - det trenger vel slett ikke være det.. Forresten tror jeg ikke det må slå ut på en test nødvendigvis, selv om det står det som oftest gjør det, det kommer jo an på om HCG-produksjonen er høy nok til at testen fanger det opp. Men ta en test - og uansett resultat kan du jo ta en tur til legen hvis ikke smertene gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en Quick Respons test i ett-tiden i natt. Klarte ikke vente lenger, for det var så vondt. Men den var negativ. Fikk nesten ikke opp kontrollstripen engang..

Så for å få ro til å sove (lå bare å vred meg), tok jeg et par paracet og en Vival. Jeg våknet nå og smerten er der ennå. Den har ikke blitt noe verre, men det er ganske ubehagelig. Dessuten er det et så merkelig sted å ha vondt.. Nesten som å ha migrene bak venstre eggstokk og ikke bak venstre øye som jeg pleier. Kanskje litt rar sammenligning..

Jeg føler meg så dum hvis jeg drar til legen.. Det er sikkert ingenting. Testen var jo negativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke vanncyster (eller andre cyster) på eggstokken da? Det gjør noe j&%"£ vondt når de sprekker.

JOOOO... Det var det jeg hadde.

Etter et besøk hos legen ble det slått full alarm med mistanke om eggstokkbetennelse så jeg havnet jo på sykehuset fredag kveld jeg. Etter å ha blitt undersøkt av to spesialister fant de ikke noe unormalt bortsett fra at jeg hadde en del cyster på den vonde eggstokken og ingen på den andre (tok ultralyd). Dermed konkluderte de midlertidig om at det var årsaken til smertene mine, men hvis jeg fikk feber eller andre plager måtte jeg tilbake snarest.

Etter alt styret fikk jeg jo bare enda mer vondt, men i dag har jeg følt meg helt fin.

Jeg hadde jo aldri hørt om slike cyster før jeg da, så det falt meg jo ikke inn at det kunne være det. Må innrømme at jeg ikke vet helt hva det er nå heller, men ikke noe farlig etter det jeg forstod på legen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...