AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 De fleste av oss skjønner at man ikke kan skrive "fordi jeg trenger mer penger" som motivasjon i en jobbsøknad. Men hva synes dere er gode nok grunner til at det kan føres opp og sendes avgårde? * beliggenheten til deres arbeidssted passer meg perfekt i hverdagen! * jeg ønsker nye utfordringer å bryne meg på i arbeidshverdagen min. * jeg mener jeg er helt perfekt for denne jobben - den formelig skriker etter meg! * etc. Sånn i tillegg til lista med ens kvalifikasjoner som matcher jobbens innhold. Hva går an å nevne på motivasjons-punktet? Anonymkode: 44ed1...803
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Nr 1 er helt uvedkommende for arbeidsgiveren din. Det kan til nød nevnes i intervjusituasjon, i en bisetning. Nr 2 scorer skikkelig høyt på «generell bullshit»-barometeret. Det kan sies om omtrent alle arbeidsplasser og arbeidsoppgaver til enhver tid. Nr 3 har en uttryksmåte man aldri, aldri bruker i forbindelse med jobbsøknader. Kunsten er å få arbeidsgiver til å fortså hvorfor du er perfekt for jobben. Det å påstå at du er det, er ikke nok. Hvis jobben innebærer oppgaver du er spesielt interessert i, og som du har vært borti før, er det bedre å skrive «I min nåværende jobb har jeg fattet spesielt interesse for xxxx. Dette er oppgaver jeg trives godt med, og som jeg ønsker å jobbe mer med.» Anonymkode: 435d4...8c0 1
ValarMorghulis Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 Hadde ledd meg ihjel om jeg leste en søknad med grunn nr. 3, du kan aldri skrive noe slikt i en jobbsøknad. Som AB ovenfor sier, du må komme med en grunn til at nettopp du vil være perfekt for den jobben.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 Har en "passion" for å ha tak over hodet, er også lidenskapelig opptatt av å ikke sulte. Er villig til å tilby tjenester mot betaling. Anonymkode: 48a13...107 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en "passion" for å ha tak over hodet, er også lidenskapelig opptatt av å ikke sulte. Er villig til å tilby tjenester mot betaling. Anonymkode: 48a13...107 Anonymkode: a60ae...d00
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 Av de du lister, er det kun alternativ 2 som kunne vært brukt. Beliggenheten til jobben er et veldig dårlig argument. Da kan bedriften tenke "hva om hun flytter?". Om du sier at avstand til jobb er hovedgrunnen til at du vil ha en jobb, kan de tenke at om du eller bedriften flytter, kommer du til å slutte, og så må de bruke tid og penger på å finne og lære opp en ny ansatt. Altså kan dette argumentet være veldig negativt for deg, og det kan aldri være positivt for arbeidsgiver. De får ikke noe ut av at du bor nært jobben, det gir ikke dem noe. Alternativ 3 er ikke et svar i det hele tatt. Du må si -hvorfor- du er perfekt for jobben, ellers er det jo bare et meningsløst ikke-svar. Prøv heller å finne noe konkret ved jobben du kan si appellerer til deg, og gjerne si hvordan du konkret føler du kan bidra. Da jeg søkte jobb for et par år siden, nevnte jeg blant annet at jeg ønsket en jobb hvor jeg følte jeg gjorde noe godt for samfunnet, og pekte på at det firmaet drev med var bra for samfunnet sånn og slik, og at det derfor ga meg mer mening utover å bare ha en jobb. Jeg nevnte også at jeg følte jeg var godt egnet til jobben fordi jeg hadde mye erfaring med og var flink til en viss ting som kom til å være nyttig for firmaet fordi at <sett inn grunn her>. Anonymkode: 531b3...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå