Gå til innhold

Jeg får ikke formatert den helv**** maskinen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har win xp Pro.

Jeg får ikke formatert den.

Noen som gidd å fortelle/forklare i detaljer?

Snuffs.......har to virus her.Blir ikke kvitt dem :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Formatere maskinen på grunn av to virus? Er ikke det å skyte spurv med kanon...?

Prøv i det minste on-line-antivirus-programmene fra Trend og Panda Software før du gir opp.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Finnes en rekke programmer som er lettere å bruke enn å formatere harddisken. Hvis du kunne si noen om hva slags virus kunne det jo hende noen her kunne hjelpe deg. Forsøk først å laste ned Ad-aware, SpyBot bl a. og kjør disse på pc'en din. Dessuten - du har vel et oppdatert virusprogram som du bruker, og hvor du ofte tar virusscanning?

Skrevet

Bare formatter, du! Det er bare sunt en gang i ny og ne. Virus eller ikke :)

Her er en kjapp oppskrift:

Forhåpentligvis har du WinXP Pro'en din på en cd.

- Start maskinen på nytt.

- Hold 'delete'-knappan inne. Her kommer du inn i BIOS. Gå til Advanced BIOS Features. Velg First Boot Device til cd-rom (meningen er at når du starter opp maskinen igjen, så skal den boote på cd-rom'en)

- Sett i XP Pro cd'en, og start opp Windows på nytt. Da kommer du inn i Windows installasjon. Her kan du etterhvert velge å formattere.

Dette er oppskriften på å reinstallere Windows. Grunnen til at jeg gir deg den er at det er liten vits i å formattere uten å installere Windows på nytt...

men husk at DU MISTER ALLE FILER PÅ DISKEN DU FORMATTERER. dvs... ta vare på bokmerker, dokumenter, passord, kontakter, mailer, savegames, linker, etc..

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...