Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg jobber turnus i kommunal sektor innen helsevesenet. Jobber vanlig turnus med dag, kveld og helg. I dag sa sjefen min at jeg fikk en F3 dag første påskedag. Han sa det betydde at jeg fikk fri, men lønn likevel. 

Hva skal det bety? Jeg vil jo ha både lønn og hellidagstillegget. Denne helga er min arbeidshelg - han kan vel ikke bare ta fra meg en vakt med helligdagstillegg? 😳 

Hilsen "hadde håpet på masse ekstra penger".... 

Anonymkode: 96a80...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har F3 så må du ta fri, pga. at du da har jobbet for mange søndag og helligdager. Du får utbetalt grunnlønna di :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Frøkenfryd30 skrev:

Dersom du har F3 så må du ta fri, pga. at du da har jobbet for mange søndag og helligdager. Du får utbetalt grunnlønna di :)

Men ikke tillegget? :( får jeg i det minste søndags- og kveldstillegget jeg skulle hatt?

åndsvake regler.

Anonymkode: 96a80...3c3

Skrevet

Kveld/ helgatillegg får du, du får det du skulle hatt dersom det hadde vært en normal søndag :) Du får jo en fridag MED lønn :) Er helligdagstillegget du mister. - Og du kan vel heller ikke ta på deg å jobbe andre røddager i påska, siden du får F3 nettopp fordi at du har jobbet for mye helg/ rødt den perioden turnusen gjelder for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...