AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Vet ikke helt hvor jeg skal begynnne men har en hund som jeg har jobbet med adferden i flere år nå. Han er utrolig stresset og usikker har fått hjelp fra ulike hundeskoler men ser ikke ut til å hjelpe og ifjor begynte utfordringene med å finne ut hva han er allergisk mot da han til tider har åpne sår etter å ha klødd seg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre . Jeg kjenner jeg begynner å bli sliten men jeg vet jo ikke hva hunden tenker å mener. Noen råd? Anonymkode: e33fa...8cc
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Kan det være noe han ligger på han er allergisk mot? Ull, gammelt teppe, noe som burde vaskes litt oftere? Det finnes angstdempende medisin for hunder, men vet ikke hvor normalt det er å bruke det Anonymkode: 20177...b3c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 Vi vasker alt jevnlig og selve hunden pga husstøvmidd men er flere typer allergier det kan være også.. mistenker at en stor grad at det er pollen Anonymkode: e33fa...8cc
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 Hva spiser han? Sjekk ut: http://www.dyrealternativen.com/42518673
Tabris Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 Jeg forstår godt at det er slitsomt. Her er det to helt ulike problemstillinger. Det første er atferdsvansker - nøyaktig hvilke vansker er det? Du sier han er stresset og usikker. I hvilke situasjoner er dette, og hvilke(n) atferd(er) er det du synes er problematisk? Allergi kan være et mareritt å finne ut av, men der har du vel en dialog med dyrlegen? Håper dere finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 11 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Hva spiser han? Sjekk ut: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Han går på allergifor nå men er absolutt klar over råforings alternativet. Anonymkode: e33fa...8cc
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #7 Skrevet 29. mars 2017 11 minutter siden, Tabris skrev: Jeg forstår godt at det er slitsomt. Her er det to helt ulike problemstillinger. Det første er atferdsvansker - nøyaktig hvilke vansker er det? Du sier han er stresset og usikker. I hvilke situasjoner er dette, og hvilke(n) atferd(er) er det du synes er problematisk? Allergi kan være et mareritt å finne ut av, men der har du vel en dialog med dyrlegen? Håper dere finner ut av det! Han er usikker og stresset som sagt som gjør at han angriper fremmede hunder og er litt små panisk på tur utenfor eiendommen . Jo vi er i dialog med dem og prøver ut forskjellige for og behandlinger for ørene og potene og disse sårene som oppstår Anonymkode: e33fa...8cc
Dolly-Duck Skrevet 29. mars 2017 #8 Skrevet 29. mars 2017 Jeg vil anbefale deg å prøve vom og hundemat. Jeg har en hund, som er allergisk. Det slo ikke ut på allergiprøver, prøvd alle typer tørr for. Problemet forsvant helt med V&H
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #9 Skrevet 29. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han går på allergifor nå men er absolutt klar over råforings alternativet. Anonymkode: e33fa...8cc Katten vår slikket av seg pels, og det viste seg være ull han reagerte på. Han likte godt å ligge på tepper, og av og til gikk vi jo med ullgensere. Anonymkode: 20177...b3c
Tabris Skrevet 29. mars 2017 #10 Skrevet 29. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han er usikker og stresset som sagt som gjør at han angriper fremmede hunder og er litt små panisk på tur utenfor eiendommen . Jo vi er i dialog med dem og prøver ut forskjellige for og behandlinger for ørene og potene og disse sårene som oppstår Anonymkode: e33fa...8cc Hvis han angriper fremmede hunder så ville jeg hatt ham i bånd/langline til enhver tid så han ikke får gjort det mer. Det høres uansett ut som et såpass stort problem at det er vanskelig å gi råd over internett. Jeg ville tatt kontakt med en hundeskole som jobber med moderne metoder(kinderegg, BAT) for å få privattimer og hjelp. Hvis du har prøvd og det ikke fungerer, så ville jeg tatt kontakt med dem igjen og fortalt hva problemet er (hvorfor det ikke fungerer) og få videre innspill fra dem. 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 29. mars 2017 #11 Skrevet 29. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han går på allergifor nå men er absolutt klar over råforings alternativet. Anonymkode: e33fa...8cc Royal Canin?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #12 Skrevet 29. mars 2017 Hvor gammel er denne hunden? Og hva sier dyrlegen om de fysiske plagene? Anonymkode: f2aac...c7f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #13 Skrevet 29. mars 2017 47 minutter siden, Tabris skrev: Hvis han angriper fremmede hunder så ville jeg hatt ham i bånd/langline til enhver tid så han ikke får gjort det mer. Det høres uansett ut som et såpass stort problem at det er vanskelig å gi råd over internett. Jeg ville tatt kontakt med en hundeskole som jobber med moderne metoder(kinderegg, BAT) for å få privattimer og hjelp. Hvis du har prøvd og det ikke fungerer, så ville jeg tatt kontakt med dem igjen og fortalt hva problemet er (hvorfor det ikke fungerer) og få videre innspill fra dem. Har han selfølgelig ikke løs etter slike episoder . Men det er Kinderegg metoden som har blitt prøvd blant annet Anonymkode: e33fa...8cc
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #14 Skrevet 29. mars 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er denne hunden? Og hva sier dyrlegen om de fysiske plagene? Anonymkode: f2aac...c7f Hunden er snart 7. Sier at muligens man får allergier under kontroll men selfølgelig ikke helt bra. Anonymkode: e33fa...8cc
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #15 Skrevet 29. mars 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten vår slikket av seg pels, og det viste seg være ull han reagerte på. Han likte godt å ligge på tepper, og av og til gikk vi jo med ullgensere. Anonymkode: 20177...b3c Er ikke ull i huset så er ikke det. Anonymkode: e33fa...8cc
Tabris Skrevet 29. mars 2017 #16 Skrevet 29. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han selfølgelig ikke løs etter slike episoder . Men det er Kinderegg metoden som har blitt prøvd blant annet Anonymkode: e33fa...8cc Har du noen konkrete tilbakemeldinger på hva det er med kindereggmetoden som ikke fungerer? Har du god nok bassitrening? (Kontakttrening og innlært klikker). Klarer du få god nok avstand til den møtende hunden til at du får kontakt med din hund? Slik jeg ser det, så er det tre ting som må på plass for at kinderegg skal fungere: 1. God kontakttrening 2. En markør (helst klikker) som er ferdig innlært og som hunden reagerer på 3. God nok avstand til forstyrrelsen (den andre hunden) til at din hund klarer å jobbe med deg
Portvinpiken Skrevet 30. mars 2017 #17 Skrevet 30. mars 2017 Den vanligste årsaken til atferdsproblemer og endringer er smerte og/eller sykdom. Så her er det en helt klar sammenheng. Ville kontaktet hundetrenere som kan noe om atferd basert på moderne metoder.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #18 Skrevet 30. mars 2017 Dere kan jo ta med hunden bort fra huset litt eller spørre om noen kunne tenke seg å passe den en uke, om det er annen allergi enn pollen så vil dere kanskjer merke forskjell. Anonymkode: 2f4d0...842
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #19 Skrevet 30. mars 2017 Jeg har lurt på i hele kveld når tid denne hunden har lidd nok. Når tid er det best for både dyret og omgivelsene at hunden får reise til hundehimmelen? Dette er jo et dyr som har opplevd noe grusomt, eller er syk på sinnet, i tillegg til fysiske plager. Og nåår tid og hva blir det neste denne hunden angriper, fordi noe går feil? Anonymkode: f2aac...c7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå