Gå til innhold

Byttet profilbilde på Facebook, fikk nesten ingen likes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser selv at dette føyer seg inn i rekken av i-landsproblemer og "fjortisproblematikk". Men slik samfunnet er i dag, gjør det ganske vondt allikevel. 

22 likes og to kommentarer ble totalen. Det er det andre får på en time. Nå har jeg ganske mange færre venner på Facebook enn det mange andre har (jeg har rundt 150), og har heller ikke overflod av venner "i det virkelige liv", men allikevel.  Jeg føler meg så ekstremt stygg og upopulær. Til og med venninner jeg anser som "programforpliktet" til å like bildet droppet det. Hva er galt med meg? :(

Anonymkode: b6143...c6d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting galt med deg! Jeg blir også skuffet når jeg får lite likes og kommentarer. Skal jeg være ærlig så tør jeg ikke bytte profilbilde pga. det... 

Har selv bare 180 venner på fb, men de fleste av mine venner har over 500 venner. Da sier det sitt når de får 100+ likes. 

Jeg vet det er litt sårende, men prøv å ikke tenke på det. Jeg er sikker på at du er en nydelig person og at det ikke er noe som helst gal med deg❤ Avhenger bare av hvor mange "venner" man har, dessverre.

Selvom det kan være vanskelig å huske, så ikke glem at likes ikke definerer den du er!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med å slette facebook? Det er skadeleg for deg ettersom du samanliknar deg med andre.

Du er heldig som har veninner. Tenk på alt du har å takke for, i staden for det du har å sutre over.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist at du føler det sånn... Jeg er sikker på at du er pen, og det er ingenting galt med deg! :) Jeg kjenner mange som har få likes på profilbildet sitt, og de er pene. Likes kan også variere etter hvor mange venner man har. Gir deg en klem. :hug:

Endret av Tita92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsker å bytte bilde på fb uten at folk skal like eller kommentere. Ikke derfor jeg bytter. Nå har jeg fjernet vinter bilde og fått et mer vår bilde.

Anonymkode: a554d...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Bilderesultat for wow just wow meme

Denne var unødvendig. Klarer du overhodet svare på tråder, eller går dagen med på å finne passende "kule" memes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

TS: du har 150 venner og fikk 22 likes. Det er egentlig ganske mange. Spesielt om du bytter bilde ofte. Heller 22 enn ingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, canacas skrev:

Denne var unødvendig. Klarer du overhodet svare på tråder, eller går dagen med på å finne passende "kule" memes? 

Nei, selvfølgelig ikke, syns bare det er merkelig å henge seg opp i hvor mange likes man får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kan være sårende å få lite likes, men det er likevel ikke verdens ende. Kanskje byttet du bilde på et tidspunkt der ingen sjekket Facebook. Kanskje lignet du ikke på deg selv, sånn at når folk scroller gjennom trodde de at det var en annen person. Det er mange grunner til at du kanskje fikk lite likes, men sånt skjer.

Personlig hadde jeg blitt overlykkelig med så mange likes i tillegg til kommentarer. Jeg er heldig hvis jeg får 3-5 likes, og enda mer heldig hvis noen gidder å kommentere. Men man får ikke gjort noe med det. :vetikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Nei, selvfølgelig ikke, syns bare det er merkelig å henge seg opp i hvor mange likes man får. 

For deg ja, men det er mulig å forestille seg hvordan det oppleves. Spesielt for unge. Ingen grunn til å rakke ned på følelsen, bidra heller til det positive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Hvis man er usikker på seg selv er det egentlig ikke så rart. I dagens samfunn der man legger stor vekt på å se bra ut, være populær og godt likt av alle, gir det faktisk litt mening.

Man ser på andre som bytter profilbilder og får tonnevis av kommentarer som "verdens fineste <3" og "du er så pen!", samt 40 likes både fra menn og kvinner. Også sitter man der og sammenligner seg selv med de som er skikkelig populær, og føler seg rett og slett ikke bra nok. 20 likes sammenlignet med 60 likes er et tungt tall å se for noen.

Endret av PaperFlower
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser selv at dette føyer seg inn i rekken av i-landsproblemer og "fjortisproblematikk". Men slik samfunnet er i dag, gjør det ganske vondt allikevel. 

22 likes og to kommentarer ble totalen. Det er det andre får på en time. Nå har jeg ganske mange færre venner på Facebook enn det mange andre har (jeg har rundt 150), og har heller ikke overflod av venner "i det virkelige liv", men allikevel.  Jeg føler meg så ekstremt stygg og upopulær. Til og med venninner jeg anser som "programforpliktet" til å like bildet droppet det. Hva er galt med meg? :(

Du kan ikke forvente at alle de nærmeste skal like alt du legger ut. Du kan heller ikke forvente at alle vennene dine ser på alt du legger ut selv om de skulle få varsel om det. Ei heller at alle vennene dine har det innstilt på at de skal få varsler om alt du legger ut. Jeg har ca 240 venner, det meste jeg har av likes på profilbilder er 37, og jeg synes det er flott! Husk også på at mange fb-brukere er ikke pålogget så veldig ofte. Noen er på flere ganger daglig, andre kanskje ca en gang i måneden eller enda sjeldnere. Du kan ikke forvente noe stort hver gang du legger ut nye bilder!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget med at du skal finne / bruke ett bilde som DU er fornøyd med? Jeg har aldri hatt over 30 likes på ett bilde, men hva så? Har fortsatt masse gode venner jeg henger med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner kjempepene jenter som får 10-20 likes.

Selv får jeg kanskje 30-40 likes på bilder. Den mest likte statusen min har rett over 100 likes. Jeg har under 300 venner på facebook.

Ei venninne av meg, eller rettere sagt bekjent, får ofte over 300 likes på profilbildene sine. Hun legger ut i hytt og pine. Ikke er hun særlig snill heller, men hun gir et veldig godt førsteinntrykk og folk liker henne på overflaten.

Anonymkode: 53f71...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Get a life...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ratioenen er viktigst. Får du 100 likes og du har 1000 venner. Betyr det bare at 1/10 del liker bilde ditt. Mange har jo flere hundre venner som de har truffet en gang og som de aldri blir å snakke med igjen. Flere har forsket og funnet ut at hjernen til mennesker klarer maksimalt å følge med hva 50 av Facebookvennene dine gjør omgangen. Når du blir eldre blir du sikkert å tenke som mange at det er de nærmeste vennene dine tom teller. Hva de liker, hva de kommenterer/sier om deg. Det er bedre å noen få gode venner enn å ha en drøss Facebookvenner du ser hver tredje måned.

Anonymkode: f1fbd...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ratioenen er viktigst. Får du 100 likes og du har 1000 venner. Betyr det bare at 1/10 del liker bilde ditt. Mange har jo flere hundre venner som de har truffet en gang og som de aldri blir å snakke med igjen. Flere har forsket og funnet ut at hjernen til mennesker klarer maksimalt å følge med hva 50 av Facebookvennene dine gjør omgangen. Når du blir eldre blir du sikkert å tenke som mange at det er de nærmeste vennene dine tom teller. Hva de liker, hva de kommenterer/sier om deg. Det er bedre å noen få gode venner enn å ha en drøss Facebookvenner du ser hver tredje måned.

Glemte også å nevne at det er ikke nødvendigvis de med beste tatt profilbildet som får mest likes. Har sett mange kornete bilder som har over 100 likes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Antall likes har en tendens til å skalere med antall Facebookvenner. Sett i gang å legg til mange nye venner eller prøv å utvikle netverket ditt. Da får du flere likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...