AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har fått ny jobb jeg må pendle til. Jeg holder på å ta sertifikat, og skal etterhvert pendle med bil. Men fram til jeg kan kjøre må jeg enten pendle (tog +buss+ sykkel) eller bo på hybel i ukedagene. (hvis jeg finner korttidsleie) Hvis jeg pendler vil jeg dra hjemmefra 06.15 og være hjemme ca 18.00. Periodebillett på toget og busskort koster tilsammen 2300 i måneden. Hybel koster minst 3000,- i måneden, pluss togturen hjem hver helg, kanskje må jeg også ha busskort for helgene. Jeg heller mest mot å pendle, men er litt redd for at det blir slitsomt. Samtidig tror jeg det kan bli litt trist å bo alene på hybel i uka (jeg har samboer). Hva ville dere valgt? Anonymkode: f43f9...981
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Da bruker du vel sånn ca. 1t 30 min hver vei? Syntes det er litt langt, men det går for en periode, har gjort det selv tidligere. Er du hjemme til 1800 (i betydning av hjemme hos deg, ikke togstasjonen du er nærmest, du skal jo også ta deg derfra) er jo det ikke så galt Mange som er hjemme senere enn det. Så kommer det litt an på hvordan jobben er, om man må påregne mye overtid, om det er noen form for vaktordning etc. utenfor ordinær arbeidsid eller noe sånt. Om man må påregne en del overtid og/eller vaktordning så ville jeg nok vurdert å ha pendlerhybel med mindre overtiden kan gjøres hjemmefra eller eventuelt på toget med laptop. Anonymkode: 4748e...e54 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da bruker du vel sånn ca. 1t 30 min hver vei? Syntes det er litt langt, men det går for en periode, har gjort det selv tidligere. Er du hjemme til 1800 (i betydning av hjemme hos deg, ikke togstasjonen du er nærmest, du skal jo også ta deg derfra) er jo det ikke så galt Mange som er hjemme senere enn det. Så kommer det litt an på hvordan jobben er, om man må påregne mye overtid, om det er noen form for vaktordning etc. utenfor ordinær arbeidsid eller noe sånt. Om man må påregne en del overtid og/eller vaktordning så ville jeg nok vurdert å ha pendlerhybel med mindre overtiden kan gjøres hjemmefra eller eventuelt på toget med laptop. Anonymkode: 4748e...e54 Riktig, det blir ca 1,5 time hver vei, og jeg er hjemme hos meg selv klokka 18. Det vil kanskje bli noe overtid, men som du sier har jeg jo laptop og internett på toget. Tenker at jeg kanskje vil prøve pendlingen en periode, hvertfall. Jeg tror det kan være vanskelig å få korttidsleie, det er dyrt å betale en hybel i tillegg til min vanlige husleie, og så er jeg redd for at det blir litt ensomt på pendlerhybelen. Anonymkode: f43f9...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå