AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har prøvd å steke fiskepinner 3 ganger, og hver gang ble det dårlig. De blir squishy og myke, ekkelt. For å redde dem så må jeg sette pannen på høyt og håpe på at de blir sprø. Men utsiden av fiskepinnene faller av og det blir ekkelt. Halvt squishy, halvt sprø men halve utsiden har falt av. Hjelp. Hvordan steker man dumme fiskepinner riktig?! Anonymkode: 941bd...21b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Fiskepinner er en fabrikkfremstilt sak, (ikke mat). Fiskepinner har gått forbi fisk, og fått fiskesmak i midten, og fiskenavnet på esken. Fiskepinner er som pølser, noe vi her i huset ikke bruker penger på og heller ikke spiser. Anonymkode: c540a...11e 2
Spiteful Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fiskepinner er en fabrikkfremstilt sak, (ikke mat). Fiskepinner har gått forbi fisk, og fått fiskesmak i midten, og fiskenavnet på esken. Fiskepinner er som pølser, noe vi her i huset ikke bruker penger på og heller ikke spiser. Anonymkode: c540a...11e Så hvorfor i alle dager svarer du i denne tråden da? Ts spurte ikke om hva fiskepinner er eller om du har det i hjemmet ditt, men hvordan man tilbereder det. Ts, jeg sliter med akkurat det samme. Hater å steke mat, og fiskepinner er det desidert verste å steke! Endret 29. mars 2017 av Spiteful 10
Gjest New Girl Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 Å ha de inn i ovnen hørtes lurt ut. Jeg klarer heller ikke å steke de riktig. Blir alltid brent utenpå og de faller fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 3 minutter siden, Spiteful skrev: Så hvorfor i alle dager svarer du i denne tråden da? Ts spurte ikke hva fiskepinner er og om du har det i hjemmet ditt, men hvordan man tilbereder det. Ts, jeg sliter med akkurat det samme. Hater å steke mat, og fiskepinner er det desidert verste å steke! Fordi ts bør finne annen mat å tilberede og spise. Anonymkode: c540a...11e
Spiteful Skrevet 29. mars 2017 #7 Skrevet 29. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi ts bør finne annen mat å tilberede og spise. Anonymkode: c540a...11e Men ts vil ha fiskepinner og da skal hun få lov til det. Unødvendig med vrøvel. Er ikke farlig å kose seg med usunn mat en gang i blant. 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #8 Skrevet 29. mars 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi ts bør finne annen mat å tilberede og spise. Anonymkode: c540a...11e Jeg spiser svært, svært sjeldent fiskepinner. Men kjøpte en stor eske på tilbud i fjor som jeg nå har 1 porsjon igjen av. Ellers så var det ihvertfall 10 år siden sist gang jeg spiste det. Så det er en grunn til at jeg ikke får øvd meg så mye på å steke fiskepinner. Takk for tips om ovn, skal prøve det. Det har jeg ikke tenkt på, men ser nå at de faktisk kan stekes i ovn. Har ikke pakningen lengre men står på nettsiden. ts Anonymkode: 941bd...21b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #9 Skrevet 29. mars 2017 Jeg klarte det! de ble crispy og gode. Tok halvparten i ovnen, de ble brent. Så brukte jeg denne fremgangsmåten: https://coop.no/coop-prix/fisk/articles/bli-en-vinner-med-fiskepinner/ olje, ikke smør i stekepanne, og de ble bra. -ts Anonymkode: 941bd...21b
Whoops Skrevet 29. mars 2017 #10 Skrevet 29. mars 2017 Min erfaring er at de billigste fiskepinnene lett faller fra hverandre, mens de litt dyrere henger bedre sammen. Viktig å ikke snu for mye på dem, men la dem steke ferdig på en side i middels varm panne med smør eller olje (jeg bruker gjerne en blanding). Viktig at panna ikke er så slitt at ting brenner seg fast. Selv om jeg synes de blir best på smak i stekepanne, så er stekeovn et veldig godt alternativ. Særlig om du lager til flere. Synes fiskepinner er et ok alternativ til rask middag eller å ha i fryseren. Kan hives på en skive brød, brukes i wraps eller serveres med pommes frites, potater eller ris. Ikke noe jeg spiser veldig ofte. Det hender oftere at jeg panerer toskefileter selv eller kjøper litt større panerte fiskestykker. Men husker at jeg likte fiskepinner som barn, så det blir litt nostalgi også
Gjest Froning Skrevet 29. mars 2017 #11 Skrevet 29. mars 2017 Skrur ned varmen når jeg steker det. Mye varme for at de skal bli sprøe og så lav varme for at de skal bli gjennomstekt. Namnamnammmmm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå