AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Jeg er litt forvirra, så håper noen kan gi meg noen gode råd 😊 Min bacheloroppgave handler om hvordan et utvalg innen et spesifikt fagområde velger å løse en oppgave. Jeg har intervjuet x-antall personer med lydopptaker. Det er snakk om åpne kvalitative intervjuer, ikke spørreskjema. Jeg har erfaring med Du Bois' transkripsjonsnøkler i forbindelse med en tidligere multimodal analyse, men jeg er usikker på om det er slik jeg skal transkribere det materialet jeg sitter med nå. Når det skrives "transkripsjon", menes det med nøkler og hele pakka, eller mener man i utgangspunktet bare "overføre lyd til tekst"? Anonymkode: 84291...ec1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Hvis tonefall og alle andre detaljer ikke er viktig å få med ville jeg droppet det og heller fokusert på det de faktisk sier, hvis det er det du skal bruke i oppgaven. Dette er vel uansett arbeid du gjør for din egen del? Anonymkode: 58105...a39 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis tonefall og alle andre detaljer ikke er viktig å få med ville jeg droppet det og heller fokusert på det de faktisk sier, hvis det er det du skal bruke i oppgaven. Dette er vel uansett arbeid du gjør for din egen del? Anonymkode: 58105...a39 Sant nok, men jeg kommer jo til å referere til materialet (f.eks sitater) i oppgaven, og da vil det jo komme frem hvordan jeg har transkribert det. Anonymkode: 84291...ec1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 Jeg holder på å skrive oppgave nå. For meg var ikke tonefall osv særlig viktig, så jeg har valgt å fokusere på det de sier i transkripsjonen min. Har også tatt vekk det som ikke er relevant for selve oppgaven. Transkripsjon tar laaaaang tid, så ikke bruk tid på de detaljene du ikke trenger. Anonymkode: f7f80...2a3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å skrive oppgave nå. For meg var ikke tonefall osv særlig viktig, så jeg har valgt å fokusere på det de sier i transkripsjonen min. Har også tatt vekk det som ikke er relevant for selve oppgaven. Transkripsjon tar laaaaang tid, så ikke bruk tid på de detaljene du ikke trenger. Anonymkode: f7f80...2a3 Takk for input, det er litt det jeg også tenker 😊 Anonymkode: 84291...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå