Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei min stesønn har vært i mekling og blitt såkalt enig om besøksrett. og han sa seg enig siden han ikke ble forklart noe om hvilke rettigheter han har som far.

1) kan han overklage vedtaket ? og be om ny mekling på bakgrunn av de opplysninger som følger her.?

2) Evt .be om en ny saksbehandler da han rett følte seg fullstendig overkjørt fikk beskjed om han ikke fikk det som han ville !!

3) Barnet er 8 måneder og han vil jo helst slippe å være på besøk hos mora -om mulig- ? (Da hun har sabotert fra omtrent dag en)

Han kjenner barnet sitt godt og steller det uten problemer ,Så vi synes jo han fortjener noe bedre enn dette her.

4) Han bor nå omtrent 40 min unna barnemora -(hjemme hos oss -hans tidligere hjem og her har han egen leilighet.)-og ønsker å ta barnet med hjem til seg i allefall i helgene.Han får ikke engang dra utenfor kommunen !!!!-(hva er dett for noe tull ??). Hun saboterer han på den måten at hun påstår at barnet blir skremt på nye plasser og ikke tåler andre yder ?? og fremmede mennesker-hvor kan vi få evaluert dette evt.?  I tillegg påstår hun at barnet er så avhengig av morsmelk at han ikke kan ta med seg barnet noe sted ,men må møte hjemme hos henne. Finnes det ikke norsmelkerstatninger lenger ? Mens hun selv drar bl. annet til Moss - her er det vel noe som burde kunne gjøres ??Må da tillegges at det har ikke vært mangre besøkende han har "fått innvilget" hos oss svigerforeldre og dette har gjort han utrolig trist da han ikke får besøkt sin egen mor med barnet sitt

Anonymkode: 36028...704

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 måneder er et lite barn. Som er vant til å være mest med mor. Amming anbefales 1 leveår. Ikke alle barn tar flaske, og hvorfor gi erstatning om en ikke må?

Det er veldig normalt å ha samvær i barnets hjem første året. Er strengt tatt det som anbefales. Men kanskje mor kan stikke og trene osv ved samvær, slik at foreldre ikke trenger treffes. En må nesten smøre seg med tålmodighet. Besteforeldre har forresten ingen samværsrett.

Din stesønn fortjener? Det er BARNET som fortjener å være med sine foreldre i trygge omgivelser.

Ut ifra hva jeg leser har blitt avtalen, hørs det veldig standard ut ifra hva som anbefales til så små barn. I tillegg er det utvilsomt et høyt konfliktnivå mellom foreldre her. Noe som kan være med på å gjøre utfallet slik.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dere får kontakte advokat. 

En fordel og å tenke seg om før man gjør noe det kan bli barn av. 

Anonymkode: b3e73...757

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, laviniabcn79 skrev:

Det er BARNET som fortjener å være med sine foreldre i trygge omgivelser.

Dette. Vis respekt for at et så lite barn er veldig sårbart og skal få ha kontroll på tilværelsen sin. 

• Liker 9
Skrevet

Ja, hva skal jeg si til sånt som har oppdratt 4 barn. Vis respekt??? -tullprat -Et barn er ikke så skjørt som dere vil ha det til!! og synes du virkelig det er for mye forlangt at et barn kan flyttes på i trygg barnestol og av sin egen pappa  ca 40 min ??

Hvilken klode er dere på ? Noe av dette er jo nettopp enkel utvikling og innebærr ikke annen risiko i det hele tatt. Eller kanskje det er slik at dere kvinner har blitt mannevonde? Sånn av prinsipp mener jeg ?

Dette barnet blir nektet å utvikle seg i andre omgivelser og er ikke i utrygge omgivelser  hverken hos sin bestetmor eller ste- bestefar som altså har oppdratt 4 jentebarn og alle er psykisk frisk. Når det gjelder bestemora så har hun blitt fratatt muligheten  til å utvikle et og  varmt og trygt forhold til  sitt barne barn. Er det også greit da kanskje.nevner i forbifarten at hun er sykepleier og også hun har oppdratt 4 barn fra før 

• Liker 2
Skrevet

Synes det ser ut som noe ugreit paragraf-rytteri og usannsynlig vurdering av et barne helse. Beklager dette er langt i fra rettferdig mot barnefaren-når det i dette tilfellet ligger "uvirkelige vurderinger" om et barns helse til  grunn. !!

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres helt normalt ut for et lite barn der foreldrene ikke samarbeider godt. Det er heller ikke dere som besteforeldre det skal tas hensyn til her, det er barnets behov som står i sentrum, deretter muligheten for å bygge et forhold til far, ikke besteforeldre. Normalt har man kortere samvær der barnet er vant til å være, og så øker samværet gradvis i takt med barnets alder. Dersom dette går fint vil far etterhvert kunne ta med seg barnet dit han måtte ønske. Imidlertid forstår jeg godt at det under mekling er satt klare grenser når jeg ser konfliktnivået du som besteforelder legger opp til (og sikker har overbragt din stesønn), samt den komplett fraværende forståelsen for barnets vaner og behov. 

Anonymkode: b080b...7c5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei min stesønn har vært i mekling og blitt såkalt enig om besøksrett. og han sa seg enig siden han ikke ble forklart noe om hvilke rettigheter han har som far.

1) kan han overklage vedtaket ? og be om ny mekling på bakgrunn av de opplysninger som følger her.?

2) Evt .be om en ny saksbehandler da han rett følte seg fullstendig overkjørt fikk beskjed om han ikke fikk det som han ville !!

3) Barnet er 8 måneder og han vil jo helst slippe å være på besøk hos mora -om mulig- ? (Da hun har sabotert fra omtrent dag en)

Han kjenner barnet sitt godt og steller det uten problemer ,Så vi synes jo han fortjener noe bedre enn dette her.

4) Han bor nå omtrent 40 min unna barnemora -(hjemme hos oss -hans tidligere hjem og her har han egen leilighet.)-og ønsker å ta barnet med hjem til seg i allefall i helgene.Han får ikke engang dra utenfor kommunen !!!!-(hva er dett for noe tull ??). Hun saboterer han på den måten at hun påstår at barnet blir skremt på nye plasser og ikke tåler andre yder ?? og fremmede mennesker-hvor kan vi få evaluert dette evt.?  I tillegg påstår hun at barnet er så avhengig av morsmelk at han ikke kan ta med seg barnet noe sted ,men må møte hjemme hos henne. Finnes det ikke norsmelkerstatninger lenger ? Mens hun selv drar bl. annet til Moss - her er det vel noe som burde kunne gjøres ??Må da tillegges at det har ikke vært mangre besøkende han har "fått innvilget" hos oss svigerforeldre og dette har gjort han utrolig trist da han ikke får besøkt sin egen mor med barnet sitt

Anonymkode: 36028...704

Hvilke opplysninger er det som følger? 1) Jeg vet ikke om han kan klage, men det virker helt normalt, og han kan sikkert be om ny mekling om et halvt år eller ett år, da ting utvikler seg veldig fort for en baby i starten. 2) Vet ikke. Men det er veldig vanlig at far ikke får det som han vil, når baby bare er 8 måneder.. 3) Noe annet kan han ikke forvente. Trille tur, at moren går ut, ja. Men ikke å reise med barnet 40 minutter unna. Hva han fortjener spiller ingen rolle. Hvor godt kan han kjenne barnet egentlig? 4) Hele poenget med dette samværet må jo være at han og barnet skal knytte bånd, da er det jo ingen vits at baby sitter i bilen i 80 minutter per besøk, besøker stebestemor og andre. Dette med morsmelk vil fort endre seg, om et halvt år er mye gjort. Det er ikke faren som har rett til besøk av barnet, det er barnet som skal få faren på besøk.

Er du et troll, drar hun til og med til Moss!!!?! Hva mener du med innvilgede besøk hos svigerforeldre? Hans mor kan vel bli med på et samværsbesøk og trille tur?

Anonymkode: ae5c8...5ab

• Liker 5
Skrevet

Troll ? hvem er trollet her ?+ hun som sørger for at far ikke får reise 40 min unna med sitt barn eller hun som reiser med såkalt all velsignelse hvor det skulle måtte være -synes  jammen at det er på plass med utreise forbud -også for henne,stakkars barnet kan jo risikere å se en elg på veien -truende ikke sant!! ?? nå er vi der ikke sant!!:) Uansett så snakker vi om samme trollet -nemlig mora-:heks: i denne forbindelse -er det så vanskelig å oppdage? hun skjuler seg bak en haug med paragrafer som antagelig er vedtatt på bevisstløst grunnlag.Men jeg kan ikke skjønne heller hvor mannfolka er?? -her er det grunnlag for å erklære litt krig - men som vanlig er for mange,mange mannfolk så gidder vi ikke.dessverre. Her må de være mulig for noe sunnere grunnlag både for mor,barn og fedre, God natt sov videre i ro og takk for meg i denne omgang 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres helt normalt ut for et lite barn der foreldrene ikke samarbeider godt. Det er heller ikke dere som besteforeldre det skal tas hensyn til her, det er barnets behov som står i sentrum, deretter muligheten for å bygge et forhold til far, ikke besteforeldre. Normalt har man kortere samvær der barnet er vant til å være, og så øker samværet gradvis i takt med barnets alder. Dersom dette går fint vil far etterhvert kunne ta med seg barnet dit han måtte ønske. Imidlertid forstår jeg godt at det under mekling er satt klare grenser når jeg ser konfliktnivået du som besteforelder legger opp til (og sikker har overbragt din stesønn), samt den komplett fraværende forståelsen for barnets vaner og behov. 

Anonymkode: b080b...7c5

Synes du er litt vel frekk ,du tilsidesetter det faktum at du ikke kjenner meg -samt at du beskylder meg for overbringe mine ( dine oppfattede) dårlige vaner til min stesønn.!!! Kan da opplyse at jeg har oppdratt 4 døtre tilsammen og jeg .-ja akkurat jeg, har stelt de omtrent hele tiden sågodt som alle natte-stellene og alle sykdomsperiodene og alle god-natta sangene har vært mitt gledelige område.på grunn av en ,eget syk kone.sdå jeg syes det for jævli at dere skal kunne herse med mannfolk på denn måten -god natt 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Rudy102 skrev:

Synes du er litt vel frekk ,du tilsidesetter det faktum at du ikke kjenner meg -samt at du beskylder meg for overbringe mine ( dine oppfattede) dårlige vaner til min stesønn.!!! Kan da opplyse at jeg har oppdratt 4 døtre tilsammen og jeg .-ja akkurat jeg, har stelt de omtrent hele tiden sågodt som alle natte-stellene og alle sykdomsperiodene og alle god-natta sangene har vært mitt gledelige område.på grunn av en ,eget syk kone.sdå jeg syes det for jævli at dere skal kunne herse med mannfolk på denn måten -god natt 

Jeg tenker at for stesønn og barnebarn sin skyld at du ikke bør involvere deg i denne saken, for måten du argumenterer på gagner ingen. 

Det er ikke vanlig med delt samvær med helgeovernatting for et barn på 8 mnd, far vil få dette etterhvert. 

Anonymkode: 38397...b88

• Liker 13
Skrevet (endret)

TiS: Hvorfor kan ikke din stesønn, som den gode faren og kjernekaren av moden mann han er, skrive innlegg om dette selv? Du skriver jo som om du forsvarer en skolegutt. Måten du fremstiller saken på gjør dere ihvertfall ingen tjeneste, så ville gitt meg med det om jeg var deg.

Uansett hvor trivelig dere er som famile, så er det snakk om en ÅTTE måneder gammel ammende baby. Hårreisende at du mener at ungen skal slutte med brystmelk å begynne på morsmelkerstatning og bli hentet og levert som en pakkepost hver helg for bare for at dere skal behage dere. 

Din stesønn får møte opp til det samvær han er tildelt, respektere at dette er en baby og ikke en ting, bli kjent knytte bånd. Evner han dette uten drama, og viser seg kompetent som omsorgsperson skal du samværstiden blir utvidet i takt med barnets alder.

At moren reiste til Moss(?!) med babyen, klarer jeg ikke engang å begripe hva har med saken og gjøre. 

Endret av Perle
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Perle skrev:

TiS: Hvorfor kan ikke din stesønn, som den gode faren og kjernekaren av moden mann han er, skrive innlegg om dette selv? Du skriver jo som om du forsvarer en skolegutt. Måten du fremstiller saken på gjør dere ihvertfall ingen tjeneste, så ville gitt meg med det om jeg var deg.

Uansett hvor trivelig dere er som famile, så er det snakk om en ÅTTE måneder gammel ammende baby. Hårreisende at du mener at ungen skal slutte med brystmelk å begynne på morsmelkerstatning og bli hentet og levert som en pakkepost hver helg for bare for at dere skal behage dere. 

Din stesønn får møte opp til det samvær han er tildelt, respektere at dette er en baby og ikke en ting, bli kjent knytte bånd. Evner han dette uten drama, og viser seg kompetent som omsorgsperson skal du samværstiden blir utvidet i takt med barnets alder.

At moren reiste til Moss(?!) med babyen, klarer jeg ikke engang å begripe hva har med saken og gjøre. 

Helt enig. 

Dersom besteforeldre ønskerr samvær med sitt barnebarn, hvorfor ikke da sende barnemoren en melding eller ringe og spørre om det er mulig å komme på besøk en dag, møtes eller invitere mor og barn på besøk og presisere at barnefar ikke vil være tilstede? Det er lov å være løsningsorientert, selv når en har nådd besteforeldrealderen. 

Anonymkode: b3e73...757

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre for ditt ste-barnebarn er å ikke legge moren for hat. Du hjelper faktisk ikke din stesønn ved å nøre opp under konflikten

Anonymkode: da62a...6d0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er i første rekke det minste barnet (babyen) som skal tas hensyn til. Det største barnet (far / stesønn) må sette barnet først. Det må også fars stemor gjøre. Hun er heller ingen part i saken og bør ligge lavt for å ikke eskalere konflikten. Måten du ordlegger deg på om mor er ikke heldig, verken for barnet eller for far, med tanke på samarbeid med mor.

Samvær i nærheten av mor er helt vanlig når babyer ammes. Babyens behov først. De voksne sitt behov etterpå.

Anonymkode: d9335...75e

• Liker 5
Gjest making.a.mess
Skrevet

Ts er jammen bestemor på krigsstien! 

Men dere skal alle få litt rett: jeg skjønner det er frustrerende å bli far uten mulighet til å ta noe særlig del i hverdagen. Trist for han selvsagt, men er barnet lite så er det sånn det er. Et Lite barn har ikke godt av å bli flyttet rundt. De trenger tryggheten og rutinene sine. Å reise 40 min for å besøke besteforeldre og andre er det altfor tidlig for. Er han et bittelite snev lur så legger han egne såre følelser til side og tilbringer tid i barnets hjem. Også når mor er der. Da blir overgangen til mer samvær mer naturlig. Mor vil nok sette pris på barnefri når hun vet at barnet har det bra og det ikke er fienden sjøl som skal passe. Det gagner ham ikke at barnet merker fiendtlighet i besøksdituasjoner. Barn merker slikt. Om barnet har godt av en bestemor som deg kan imidlertid diskuteres ettersom du både er bitter og på krigsstien over noe som ikke er ditt anliggende.. Å snakke dritt og rotte dere sammen mot mor hjelper heller ikke. Foreldrene til dette stakars barnet skulle tatt seg sammen og rydde i konfliktene umiddelbart for de har 18 års samarbeide foran seg og det er like greit at det blir hyggelig! Høres forøvrig ut som om det er mer til historien enn det du forteller. Hvorfor vil ikke mor at han skal være med barnet? Kun fordi hun vil ha det for seg selv? Eller er han en slask? Kanskje hadde de et uansvarlig one night stand uten tanke for konsekvensene? - Og.. Jeg er ikke ferdig enda... Til Rudy: du høres ut som litt av en helt og en forkjemper for menns rettigheter. Kan ikke si jeg liker sånne. All denne Grininga om at fedre burde ha halve,- Om ikke hele permisjonen, at menn er samfunnets tapere og buhuu stakkars oss Grining om 50/50 samvær osv osv. Barn tåler ditt og datt. Mange av dagens mannfolk er noen pyser og hengeromper som mest av alt ønsker seg en vagina på ryggen så de kan ha begge kjønns fordeler og ingen ulemper. News for you: 50/50 er en dritdårlig løsning for barna. Derimot super for både mor og far. Har hatt det i mange år og barna sliter med overgangene fra hjem til hjem.for meg  Personlig så er d supert: masse kvalitetstid med ungene når de er her og voksentid når de er der. Jeg hadde dog aldri sendt avsted en 8 mnd gammel baby på 80 min t/r for å treffe diverse nye mennesker, far inkludert. Men har aldri hatt problemet for har ikke vært alene når barna var små. De ble jo laget når vi hadde en plan om å dele fremtiden så det toknoen år før samlivet ble erklært over. I det tilfelle her så lurere jo litt på hva de har tenkt ettersom barnet er så lite og konflikten har vart en stund. Kanskje tenkte de overhodet ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...