Gjest Xavia Skrevet 16. desember 2004 #1 Skrevet 16. desember 2004 Hunden vår er livredd raketter. Det oppdaget vi ifjor. Hva gjør vi i år? Får vi beroligende til hund sånn helt uten videre? Er også litt redd for å stappe han full av kjemikalier...men han får kanskje en bedre kveld/natt, og da er det kanskje verdt det?
Gjest Madam Felle Skrevet 16. desember 2004 #2 Skrevet 16. desember 2004 Har dere baderom uten vindu, kan det lønne seg å plasser hunden der.
Gjest Xavia Skrevet 16. desember 2004 #3 Skrevet 16. desember 2004 Ja, det har vi. Det var faktisk dit han søkte inn selv i fjor. Oppdaget akkurat at det var en tråd litt lenger nede om samme tema... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #4 Skrevet 16. desember 2004 Hunden min pleide å ligge på en god dyne i badekaret (bad uten vindu,midt i leiligheten) og høre på Elvis! :-) Medisinerte han ett år, men det var bortkastet. Han spratt like høyt av smellene han hørte alikevel. Ett år reiste vi ut til bestemor på landet. Der koste han seg der!
choop Skrevet 17. desember 2004 #5 Skrevet 17. desember 2004 Jeg har også hørt at medisinering er helt bortkastet.Enkelte har visst også motsatt virkning av injeksjonen.Hunden til en venninne gikk helt bananas istedet for å bli sløv :-)
Saeria Skrevet 19. desember 2004 #6 Skrevet 19. desember 2004 Prøv med DAP. Naboen min har en tispe hun adopterte i år, og det viste seg at den er livredd raketter. Dap er beroligende feromoner. Se her, og herfor mer info.
Gjest gotthard Skrevet 30. desember 2004 #7 Skrevet 30. desember 2004 løsningen når jeg hadde hund var enkel og billig , sett på lit høy musikk! hunden min lå stille under bordet mens en cd jeg hadde lavd (uten pause i sangene ) sto på nokså høyt , reagerte litt på lysa det første minuttet men ikke et bjeff eller noe , sov over hele raket greia og var veldig fornøyd når den skulle gå tur på morgenen.
Gjest Madden Skrevet 1. januar 2005 #8 Skrevet 1. januar 2005 Vi forsøkte DAP som Saeria nevnte i sitt innlegg, og det har fungert helt utmerket! Hunden har blitt betydelig roligere, og nyttårsaften var han som en drøm! Helt rolig (litt mer diltete enn normalt, ville ligge nær beina våre..) men han "sa ingenting" ! Anbefales på det sterkeste! Hunden vår har vært en smule nervøs/urolig av seg, men etter at vi begynte med DAP'en har han fått det mye bedre!
Gjest Lea Skrevet 1. januar 2005 #9 Skrevet 1. januar 2005 Vår hund taklet fyrverkeriet med stor ro i år. I fjor ble hun nok litt skremt fordi en eller annen tulling sendte opp en skikkelig bombe tidlig på kvelden, da vi var ute og luftet hunden. Da var det halen mellom beina og skjelving resten av kvelden. I år gikk alt bra. Vi feiret hjemme alene og så på TV og oppførte oss normalt hele kvelden. Ingen dillin og dulling. Hunden tittet ut når det lyste og smalt, men logret bare litt og holdt seg rolig. I mange tilfeller hjelper det nok mye at eieren(e) ikke tar helt av. Hvis vi viser at vi er nervøse på hundens vegne, så skjønner den det relativt fort. Klokka tolv tok vi frem dagens måltid (hunden vår er et matvrak) og hun spiste uten å bry seg med smellene utenfor.
Vercetti Skrevet 5. januar 2005 #10 Skrevet 5. januar 2005 Min bajas opplevde nyttårsaften første gang i år, og det siste jeg vil er å få ham skuddredd. Innestengt ville han absolutt ikke være, men en kjapp tur på verandaen for å se hva som faktisk foregikk - så var alt ok. Siden litt middagsrester, så var alt i skjønneste orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå