Gå til innhold

Å unfriende manipulativ og psykisk ustabil eks-flørt på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Frem til starten på i fjor,var jeg i grepet på en svært manipulativ mann jeg ble kjent med på en datingside.Dette pågikk over flere år,og selv om jeg ønsket å kutte kontakten,klarte jeg det ikke.På et tidspunkt maktet jeg å unfriende ham fra Facebook.Han reagerte voldsomt,og til slutt lyktes han å få meg til å godta en ny venneforespørsel.Siden har jeg bare hatt ham liggende på vennelisten de siste årene.

I fjor sommer møtte jeg en ny mann som jeg nå har flyttet sammen med.Vi har et veldig godt forhold,og jeg er i ferd med å legge fortiden bak meg.Nå og da får jeg FB-meldinger fra den gamle flammen av typen.Han vet jeg har møtt en ny mann.Jeg fortalte han det i fjor.Hans kommentar den gangen var en sms der det stod: "Lykke til". og deretter kom en ny: "Men jeg vet du alltid vil tenke på meg".Etter dette har jeg fått endel meldinger av typen "Savner deg" og "Hadde vært hyggelig om du sa hei igjen".Han har også prøvd å bli fb-venn med noen av mine fb-venner,som han ikke kjenner.Jeg regner med dette er et nytt forsøk på å manipulere,og jeg er livredd for at han skal prøve å ødelegge det nye forholdet mitt (selv om han ikke vet navn på min kjæreste og venneliste og bilder er skjult for han).Jeg har blokkert ham fra min mobiltelefon,siden han han prøvd å kontakte meg der.

Problemet mitt er at jeg vil unfriende eller blokkere han,og få ham helt ut av livet(og facebook),men jeg er redd han skal klikke.Han har en voldelig fortid,er psykisk ustabil og han vet hvor min mor bor.Hun bor alene,og jeg er redd han skal gjøre henne noe.Kan jeg kreve besøksforbud på grunnlag av slike antakelser,eller må det foreligge reelle trusler?Dette høres kanskje paranoid ut,men jeg er virkelig redd ham.Han ønsker meg ingenting godt,og jeg vet han blir rasende om han føler seg avvist.Han er ekstremt opptatt av Facebook og oppmerksomheten han får der,så jeg vet at en unfriending vil gi sterke reaksjoner.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: d1b50...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Frem til starten på i fjor,var jeg i grepet på en svært manipulativ mann jeg ble kjent med på en datingside.Dette pågikk over flere år,og selv om jeg ønsket å kutte kontakten,klarte jeg det ikke.På et tidspunkt maktet jeg å unfriende ham fra Facebook.Han reagerte voldsomt,og til slutt lyktes han å få meg til å godta en ny venneforespørsel.Siden har jeg bare hatt ham liggende på vennelisten de siste årene.

I fjor sommer møtte jeg en ny mann som jeg nå har flyttet sammen med.Vi har et veldig godt forhold,og jeg er i ferd med å legge fortiden bak meg.Nå og da får jeg FB-meldinger fra den gamle flammen av typen.Han vet jeg har møtt en ny mann.Jeg fortalte han det i fjor.Hans kommentar den gangen var en sms der det stod: "Lykke til". og deretter kom en ny: "Men jeg vet du alltid vil tenke på meg".Etter dette har jeg fått endel meldinger av typen "Savner deg" og "Hadde vært hyggelig om du sa hei igjen".Han har også prøvd å bli fb-venn med noen av mine fb-venner,som han ikke kjenner.Jeg regner med dette er et nytt forsøk på å manipulere,og jeg er livredd for at han skal prøve å ødelegge det nye forholdet mitt (selv om han ikke vet navn på min kjæreste og venneliste og bilder er skjult for han).Jeg har blokkert ham fra min mobiltelefon,siden han han prøvd å kontakte meg der.

Problemet mitt er at jeg vil unfriende eller blokkere han,og få ham helt ut av livet(og facebook),men jeg er redd han skal klikke.Han har en voldelig fortid,er psykisk ustabil og han vet hvor min mor bor.Hun bor alene,og jeg er redd han skal gjøre henne noe.Kan jeg kreve besøksforbud på grunnlag av slike antakelser,eller må det foreligge reelle trusler?Dette høres kanskje paranoid ut,men jeg er virkelig redd ham.Han ønsker meg ingenting godt,og jeg vet han blir rasende om han føler seg avvist.Han er ekstremt opptatt av Facebook og oppmerksomheten han får der,så jeg vet at en unfriending vil gi sterke reaksjoner.

Hva ville dere gjort?

Korreksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort?

Du kan ikke bli maipulert av en du ikke kjenner over nett. Manipulasjon skjer face to face. Ordet psykopat er heller ikke rett brukt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Du kan ikke bli maipulert av en du ikke kjenner over nett. Manipulasjon skjer face to face. Ordet psykopat er heller ikke rett brukt i denne sammenhengen.

Jeg har ikke brukt ordet psykopat. Jeg skrev: psykisk ustabil.

Vi har også hatt kontakt irl over flere år.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du helsepersonell, ts? Spør fordi du bruker diagnoser på facebookvenner. Diagnoser av svært alvorlig karakter. 

Anonymkode: 20f5d...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Du kan ikke bli maipulert av en du ikke kjenner over nett. Manipulasjon skjer face to face.

Det er det mange som blir.Har du ikke hørt om catfishing og folk som sender store pengesummer til nett-kjærester?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ny profil var jo lurt, TS. 

Og ikke bry deg om de dustene som sitter her å skriver at du ikke får lov å kalle han psykopatisk. Det er nemlig ikke normalt å manipulere andre til den grad hvor man føler seg truet og skremt. Ja det er psykopatisk. Punktum ferdig.

Hadde jeg vært det så hadde jeg blocket han, og fått moren din til å blokke han også. At han dukker opp på hennes adresse er ikke veldig sannsynlig, og om han begynner å plage henne, så er det en politi sak. Ellers så er han sikkert bare prat, og til å ignoreres. At han blir sint får han bare bli. Han går videre etterhvert!

Anonymkode: b2614...c87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet. Han tropper da ikke opp hos din mor fordi du sletter han fra vennelisten. Sletter du og blokkerer han har du tatt fra han all makt. 

Han har nok heller et behov for bekreftelse enn han er psykisk ustabil. Det er ikke ukjent dette fenomemet med å ville ha noe man ikke kan få. Han tøyer strikken med å legge til venner, mem han vinner fordi du henger deg så opp i det. 

Slett han. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 49687...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør faktisk melde fra om bekymringene dine til politiet. For alt du vet, så har han kanskje mange slike bekymringsmeldinger rette mot seg fra mange kvinner. Og summen av alt, kan gjøre at politiet foretar seg noe eller holder han under oppsikt.

Det kan også hende politiet kjenner han og hans modus operandi så godt at de kan ilegge han besøksforbud på bakgrunn at kommunikasjonene han har hatt med deg.

Meld fra til politiet. Du vil få råd og veiledning og i verste fall får du bare et nei, ikke verre enn det.

Du må for all del ikke slippe han inn i livet ditt. Det må ikke være et alternativ du vurderer engang. 

Anonymkode: 1c54d...87a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Han tropper da ikke opp hos din mor fordi du sletter han fra vennelisten. Sletter du og blokkerer han har du tatt fra han all makt. 

Han har nok heller et behov for bekreftelse enn han er psykisk ustabil. Det er ikke ukjent dette fenomemet med å ville ha noe man ikke kan få. Han tøyer strikken med å legge til venner, mem han vinner fordi du henger deg så opp i det. 

Slett han. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 49687...594

Tror TS har bedre utgangspunkt til å forstå hans psykiske ustabilitet enn en tilfeldig person på nett som tror han/hun vet alt.

Anonymkode: b2614...c87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...