AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Har fylt inn tallene på sånn kalkulator og fant ut at jeg må ut med ca 5000kr i restskatt for 2016. Tallene var: ikke aleneforsørger 360k brutto lønn Barnetrygd og kontantstøtte 2 barn: 79k Betalt skatt ca 100k. Beregnet skatt 105k Det jeg lurer på er i år.ble alenemor januar 17.tallene er noe annerledes da jeg ikke lenger mottar kontantstøtte for barn nr1. Derfor lurer jeg på om jeg kan få skattebegrensning slik at jeg ikke må betale så mye skatt i måneden? Da tenker jeg at jeg kan betale mindre skatt måneden istedenfor å få igjen neste år.Hvordan gjør jeg dette? Lønn 360k i 2017, brutto 30k mnd/netto 21k. 9k er skatt Barnetrygd 2 barn 2017: 23k Kontantstøtte barn nr2 fom juni: 52k Sum utbetaly får jeg 23k mnd. Og fom juni får jeg kontantstøtte så det blir ca 30. Har jeg da mulighet for å få skattebegrensning? Anonymkode: e39cb...79c
Zzyzx Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/skattebegrensning-ved-liten-skatteevne1/ Du må jo bare søke, men med de tallene tror jeg ikke skattebegrensning er særlig sannsynlig. Sitat Da tenker jeg at jeg kan betale mindre skatt måneden istedenfor å få igjen neste år.Hvordan gjør jeg dette? Det ordner du med å endre skattekortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå