Flynn Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Hei! Jeg har et problem som jeg synes er veldig flaut og det plager meg veldig... Jeg har veldig lite hår! Det er bare en liten mengde av det, og når jeg lager hestehale eller flette blir den kjempefislete og tynn... Ser masse jenter med flott tykt hår, og jeg er bare så lei av å ikke ha sånt fint hår. Er det noe jeg kan gjøre eller tilskudd jeg kan ta som kan hjelpe meg? Har bleket og farget det noen ganger, og rettet og fønet for mye, men prøver å kutte ned på dette nå. Håper noen kan hjelpe meg!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Ta det opp med fastlegen. Det kan være sykdom som er årsak til at håret har blitt tynnere. Anonymkode: 361af...043 1
Arabella Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 (endret) Jeg hadde en periode etter alvorlig sykdom da håret falt av i store dotter, for ca. to år siden.Det viste seg at jeg hadde b-vitaminmangel. Jeg fikk resept på Trio-B av legen, og i tillegg bruker jeg også B-complex100 og Hår, Hud & Naglar. De to sistnevnte kjøper jeg i svensk helsekost. Håret mitt er kjempefint nå, kraftig, vokser som ugress, . Frisøren min er også imponert over hvor flott det er nå. Endret 28. mars 2017 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Sikkert lurt å spørre legen for sikkerhetsskyld. Jeg synes og at b-vitaminer hjalp. Jeg tok også å barberte bort noe av det tynneste fislehåret nederst i nakken og litt i tinningen. Jeg synes det hjalp når det vokste ut igjen, men det tok jo et års tid før det ble langt nok til å gjøre noen forskjell. Pluss at jeg tok b-vitaminer samtidig. Jeg barberte bare littegrann altså, det vistes ikke. Vær veeeldig forsiktig hvis du bestemmer deg for det. Anonymkode: c48fe...db6
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har hatt tynt hår hele livet, den eneste tiden det føltes litt tykt var da jeg var gravid. Blir bare tynnere og tynnere. Har tatt b-vitaminer i mange pr uten at det hjelper. Har egentlig ikke tro på at så mye hjelper, men jeg har sett at pasienter som tar floradix jern og floradix magnesium sammen får tykt hår over tid. Men det er en veldig dyr mikstur å skulle ta i månedsvis. Så du kan jo prøve TS, finnes på apotek.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 Hjelper ikke å ta vitaminer om du ikke har mangler...! Anonymkode: 8d076...090 1
Flynn Skrevet 29. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2017 Tusen takk for tips alle sammen, tar gjerne imot flere om dere har! Kanskje det er på tide med en tur til legen for å sjekke litt nivåer... Blir utfordrende, da jeg har sprøyteskrekk, men jeg får forsøke. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #8 Skrevet 29. mars 2017 På Wednesday, March 29, 2017 den 0.06, Flynn skrev: Hei! Jeg har et problem som jeg synes er veldig flaut og det plager meg veldig... Jeg har veldig lite hår! Det er bare en liten mengde av det, og når jeg lager hestehale eller flette blir den kjempefislete og tynn... Ser masse jenter med flott tykt hår, og jeg er bare så lei av å ikke ha sånt fint hår. Er det noe jeg kan gjøre eller tilskudd jeg kan ta som kan hjelpe meg? Har bleket og farget det noen ganger, og rettet og fønet for mye, men prøver å kutte ned på dette nå. Håper noen kan hjelpe meg! Det problemet er nok noe du bare må akseptere å måtte leve med. Du er nemlig født med et visst antall hårsekker på hodet, og ellers på kroppen. Har du nok av vitaminer og mineraler, stoffskiftet ditt er i orden, så er nok ikke dette noen kan fikse for deg. Anonymkode: 4b9e2...c58 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #9 Skrevet 29. mars 2017 2 timer siden, Boomonster skrev: Jeg har hatt tynt hår hele livet, den eneste tiden det føltes litt tykt var da jeg var gravid. Blir bare tynnere og tynnere. Har tatt b-vitaminer i mange pr uten at det hjelper. Har egentlig ikke tro på at så mye hjelper, men jeg har sett at pasienter som tar floradix jern og floradix magnesium sammen får tykt hår over tid. Men det er en veldig dyr mikstur å skulle ta i månedsvis. Så du kan jo prøve TS, finnes på apotek. Ingen av de produktene du anbefaler skal brukes uten at man mangler jern for Floradix. Å ta for mye B vitaminer er neo de fleste skriver er ufarlig. Noe det ikke er. B vitaminer og særlig Folat i større doser enn anbefalt ved mangel og doser i vanlige mulitivitamintabletter kan føre til trigging hos dem som har disposisjon for tarmkreft. Anonymkode: 4b9e2...c58
Gjest Mayana Skrevet 30. mars 2017 #10 Skrevet 30. mars 2017 (endret) Ølgjær tabletter skal være veldig bra. Vil anbefale å spise litt egg også siden det inneholder mye vitaminer. Endret 30. mars 2017 av Mayana
wintergirl Skrevet 30. mars 2017 #11 Skrevet 30. mars 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av de produktene du anbefaler skal brukes uten at man mangler jern for Floradix. Å ta for mye B vitaminer er neo de fleste skriver er ufarlig. Noe det ikke er. B vitaminer og særlig Folat i større doser enn anbefalt ved mangel og doser i vanlige mulitivitamintabletter kan føre til trigging hos dem som har disposisjon for tarmkreft. Anonymkode: 4b9e2...c58 Hvis man har lavt jernlager da, kan man ta det da? Håret mitt grodde som bare der da jeg var yngre, men fikk med tiden mindre jernlagre og håret mitt vokser ikke så fort lenger og det er blitt litt tynnere. Kan en sånn Floradix hjelpe meg, tror du?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #12 Skrevet 30. mars 2017 2 minutter siden, wintergirl skrev: Hvis man har lavt jernlager da, kan man ta det da? Håret mitt grodde som bare der da jeg var yngre, men fikk med tiden mindre jernlagre og håret mitt vokser ikke så fort lenger og det er blitt litt tynnere. Kan en sånn Floradix hjelpe meg, tror du? Har du lave jernlagre så må legen se på årsaken til de lave jernlagrene. Årsaken må behandles, og da vil og problemene den jernmangelen skaper, løses. Men hår som fra naturens side er tynt blir ikke tykkere uansett hva og hvor mye en putter i seg av ulike produkter. Ølgjær bør sammenlignes med vitamintabletter før kjøp med hensyn til innhold og pris. Anonymkode: 4b9e2...c58 1
wintergirl Skrevet 30. mars 2017 #13 Skrevet 30. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du lave jernlagre så må legen se på årsaken til de lave jernlagrene. Årsaken må behandles, og da vil og problemene den jernmangelen skaper, løses. Men hår som fra naturens side er tynt blir ikke tykkere uansett hva og hvor mye en putter i seg av ulike produkter. Ølgjær bør sammenlignes med vitamintabletter før kjøp med hensyn til innhold og pris. Anonymkode: 4b9e2...c58 Ok. Skal sjekke med legen angående det. Men håret mitt vokste så utrolig fort før og jeg hadde mer hår. Så tenkte kanskje det var grunnen til at det sinket litt den siste tiden. Takk for tipset forresten Skal ta det opp med legen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #14 Skrevet 30. mars 2017 Det finnes virkestoffer som fungerer for enkelte mot hårtap, det mest kjente er Minoxidil. Det selges som Recrea Forte på apoteket. Anonymkode: 05738...842 1
Beach Skrevet 30. mars 2017 #15 Skrevet 30. mars 2017 I Norden er det helt normalt å ikke ha tykk manke. Med mindre du plutselig har fått tynt hår, er det ingenting du kan gjøre med det. Det er genetikk. Shampooer og andre hårprodukter er kun salgstriks, og kosttilskudd vil kun hjelpe om du allerede er i mangel på noe. 1
Djungelvrål Skrevet 30. mars 2017 #16 Skrevet 30. mars 2017 21 timer siden, Flynn skrev: Tusen takk for tips alle sammen, tar gjerne imot flere om dere har! Kanskje det er på tide med en tur til legen for å sjekke litt nivåer... Blir utfordrende, da jeg har sprøyteskrekk, men jeg får forsøke. Jeg har lyst å gjøre det jeg også men har tatt blodprøver tidligere i forbindelse med mye hodepine, de fant ikke noe annet en litt for lave jernlagre. Men de tester kanskje andre verdier når det er snakk om tynt hår. Noen som har brukt ølgjær og hatt god effekt av det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå