Gå til innhold

Vanskeligere å slanke seg når man blir eldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...eller er det bare meg?Har alltid vært slank/tynn som en strek. Spist alt jeg ville (men føler at jeg spiser større porsjoner nå). Er 36 år, har aldri veid så mye før! Har vært litt slakk med treningen i det siste, men går jo over alt (tar bussen inni mellom). Når det er sagt, tror heller jeg vil være litt lubben enn å gå rundt og være sulten hele tiden...Er ikke overvektig altså, har en BMI på 22.4. Rumpa har fått en litt slik ujevn form, magen er ikke flat lenger, og ser jammen pølser på ryggen når jeg står i prøverommet. Den alderen altså...Ugh. Noen litt eldre som har greid å gå ned i vekt uten å sulte seg selv??

Anonymkode: f9694...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 25 kilo mens jeg var 43-44 og jeg sultet meg ikke. Jeg har en BMI på 21,6.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Pringle skrev:

Jeg gikk ned 25 kilo mens jeg var 43-44 og jeg sultet meg ikke. Jeg har en BMI på 21,6.

Imponerende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt normlat at man legger på seg og sliter mer med å gå ned i vekt når man blir eldre. Det har med hormoner å gjøre. I tillegg vil man etter fylte 35 i snitt miste 1% av muskelmassen årlig med mindre man trener mye styrke for å forhindre dette. Mindre muskelmasse = lavere hvileforbrenning, noe som igjen gjør det lettere å legge på seg og vanskeligere å holde vekten. 

Det er helt normalt at folk som kunne spise hvasomhelst uten å legge på seg i tenårene får seg en stygg opplevelse når de kommer oppover i tyve-tredveårene. 

Anonymkode: d4562...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slanket meg to ganger tidligere, da jeg var 22 år, 36 år og nå når jeg er 41 år. Denne gangen sliter jeg. De andre gangene gikk jeg ned 1-2 kilo i uka kun ved å bevege meg mer. Nå beveger jeg meg og holder meg til samme kostholdsplan. Nesten nytteløst.... 

Anonymkode: d4776...0a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 36 og har heldigvis ikke merket noe til dette enda. Jeg har alltid gått veldig lett opp i vekt, men jeg går like lett ned. De siste årene har bmi-en min ligget og duppet rundt 18 og 19,5. Jeg trener for øvrig ikke. Gruer meg til kroppen blir mer gjenstridig, for jeg regner jo med at det er dømt til å skje snart. 

Anonymkode: c6aef...883

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også 36 og har heldigvis ikke merket noe til dette enda. Jeg har alltid gått veldig lett opp i vekt, men jeg går like lett ned. De siste årene har bmi-en min ligget og duppet rundt 18 og 19,5. Jeg trener for øvrig ikke. Gruer meg til kroppen blir mer gjenstridig, for jeg regner jo med at det er dømt til å skje snart. 

Slik har jeg også hatt det tidligere...helt til nå! Men det kan jo hende du er en av de heldige som aldri legger på seg. Røyker du?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik har jeg også hatt det tidligere...helt til nå! Men det kan jo hende du er en av de heldige som aldri legger på seg. Røyker du?

Nei, jeg røyker ikke. (For så vidt drikker jeg også svært lite alkohol, selv om jeg vet det er et helt annet spørsmål.) 

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
På 28.3.2017 den 23.55, AnonymBruker skrev:

...eller er det bare meg?Har alltid vært slank/tynn som en strek. Spist alt jeg ville (men føler at jeg spiser større porsjoner nå). Er 36 år, har aldri veid så mye før! Har vært litt slakk med treningen i det siste, men går jo over alt (tar bussen inni mellom). Når det er sagt, tror heller jeg vil være litt lubben enn å gå rundt og være sulten hele tiden...Er ikke overvektig altså, har en BMI på 22.4. Rumpa har fått en litt slik ujevn form, magen er ikke flat lenger, og ser jammen pølser på ryggen når jeg står i prøverommet. Den alderen altså...Ugh. Noen litt eldre som har greid å gå ned i vekt uten å sulte seg selv??

Hvorfor spør du når du ikke skal slanke deg? 

Skrevet

Selvsagt.

Kroppen brenner automatisk mindre kalorier med alderen. Det er en av de faktorene du ikke kan gjøre noe med. Så du må kompensere på andre områder om du vil holde samme vekt og ha samme muskelmasse osv. 

Spise mindre, mer aktivitet, øke muskelmasse er noen ting du kan gjøre noe med. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Coolaid skrev:

Hvorfor spør du når du ikke skal slanke deg? 

Jeg mente ikke at jeg ikke skal slanke meg, snarere at jeg ikke skal slanke meg for enhver pris. Jeg kan godt leve litt sunnere, spise litt mindre og trene litt mer, men gidder ikke å gå rundt sulten og legge hele livet opp etter trening. Livet er jo allerede travelt nok (trener allerede, men man kan jo alltid trene hardere og mer ofte).

Gjest Coolaid
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke at jeg ikke skal slanke meg, snarere at jeg ikke skal slanke meg for enhver pris. Jeg kan godt leve litt sunnere, spise litt mindre og trene litt mer, men gidder ikke å gå rundt sulten og legge hele livet opp etter trening. Livet er jo allerede travelt nok (trener allerede, men man kan jo alltid trene hardere og mer ofte).

Jeg forstår ikke, du skrev at du ikke er overvektig....  

Skrevet
3 minutter siden, Coolaid skrev:

Jeg forstår ikke, du skrev at du ikke er overvektig....  

Forskjell på ikke overvektig og å ha six pack. Nå skal nok TS ikke skaffe seg six pack regner jeg med, men du skjønner poenget?

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Forskjell på ikke overvektig og å ha six pack. Nå skal nok TS ikke skaffe seg six pack regner jeg med, men du skjønner poenget?

For meg er det merkelig å ikke være overvektig men slanke seg. 

Skrevet
Akkurat nå, Coolaid skrev:

For meg er det merkelig å ikke være overvektig men slanke seg. 

For meg høres det ut som det samme som å si "for meg er det merkelig å øve på pianospilling hvis man kan å spille piano"

Hvorfor perfeksjon om man kan leve et liv i middelmålighet? Bare være helt ok liksom

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

For meg høres det ut som det samme som å si "for meg er det merkelig å øve på pianospilling hvis man kan å spille piano"

Hvorfor perfeksjon om man kan leve et liv i middelmålighet? Bare være helt ok liksom

Det virker som om vi snakker om to helt forskjellige ting her... hva har slanking av normalvektige å gjøre med perfeksjon å gjøre? 

Skrevet
Akkurat nå, Coolaid skrev:

Det virker som om vi snakker om to helt forskjellige ting her... hva har slanking av normalvektige å gjøre med perfeksjon å gjøre? 

Bilderesultat for weight loss bodybuilder

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Bilderesultat for weight loss bodybuilder

Du kan jo svare på spørsmålet. Hva er poenget ditt med bildet? 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Coolaid skrev:

Du kan jo svare på spørsmålet. Hva er poenget ditt med bildet? 

Forbedring fra helt ok normalvektig til litt nærmere perfeksjon

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Forbedring fra helt ok normalvektig til litt nærmere perfeksjon

Må innrømme at jeg synes ok normalvektig mann er langt bedre enn din definisjon av perfeksjon. Tror mange damer vil synes det samme

Anonymkode: 763fa...b6d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...