Gå til innhold

Hjelp! Pendling mellom Gjøvik og Lillehammer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Det har seg sånn at etter mye tid i tenkeboksen har jeg og kjæresten min tenkt å studere sørover. Han kommer fra nordnorge mens jeg kommer fra Vestfold (men flyttet opp til nord det siste skoleåret på vgs). Han skal studere i Gjøvik og jeg i Lillehammer. Vi har tenkt å bo sammen, og lurer derfor på hvordan pendlemulighetene er? Han har bil og jeg skal ta buss, og tenker i førsteomgang å bosette oss i enten gjøvik eller midt mellom (Biri eller Moelv). Hvordan er pendlermuligheten for meg til høgskolen i lillehammer og hvor lang tid må jeg beregne på buss, bussbytte og venting? 

Håper noen har gode erfaringer å dele, samt om dere vil dele deres opplevelse av å studere på høgskolen i lillehammer :) takk for alle innspill. Om noen har studert på fagskolen i gjøvik vil vi gjerne høre litt om det og! 

Mvh kommende studenter :) 

Anonymkode: 83936...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en reiseplanlegger :)

http://www.opplandstrafikk.no/

Anonymkode: 27f57...65d

Tusentakk! Ser at det tar rundt 50 minutter. Lurer på om noen har erfaring med denne pendlerruta? Mye forsinkelser osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tro det er som alle andre steder, forsinkelser skjer. Når jeg tar buss merker jeg at periodene rundt skoleslutt kan føre til forsinkelser  (14-16).  Og det er jo valg mellom ekspress eller vanlig mellom Gjøvik og Lillehammer.. 

Bosetter du deg i Moelv feks. Går det jo itillegg tog til Lillehammer.  

Anonymkode: 56cc8...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må sjekke at bussen går helt til høgskolen, for den ligger ganske langt utenfor sentrum. Vil ikke anbefale å gå mellom togstasjonen i Lillehammer og skolen, for det er ganske langt. Hvorfor må du pendle med buss når han har bil egentlig? Mye enklere for han å kjøre enn det er for deg å ta buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Siden han har bil, bosetter dere dere i nærheten av høgskolen du skal gå på. Dette vil gi dere størst mulig fleksibilitet. 

Anonymkode: 7a637...ce6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke fyren hennes har kommet på det tidligere.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden han har bil, bosetter dere dere i nærheten av høgskolen du skal gå på. Dette vil gi dere størst mulig fleksibilitet. 

Anonymkode: 7a637...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Buss fra Gjøvik til lillehammer tar en 45/50-min tid (husker ikke helt eksakt), så må man jo ta buss videre fra lillehammer stasjon til høgskolen. Den tar 10 min kanskje? Vet det går to busser mot høgskolen. Også går det en til fåberg som kjører forbi høgskolen tror jeg. Nå tar jeg bare alt fra hukommelsen her. Vokste opp på lillehammer, men bor ikke der nå lenger.

Som noen nevner kan Moelv være et godt alternativ å bo og, da det går tog. Evt Biri som er mellom Gjøvik og lillehammer. Går ikke tog der, men bussen går.

Anonymkode: 63e97...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, O.G. skrev:

Rart at ikke fyren hennes har kommet på det tidligere.

Beklager for krass tilbakemelding, men vi er jo ikke helt tankeløse heller så den kan du spare deg for. Hvis man tenker lenger enn nesa økonomisk, så vet man at som student ikke har så altfor mye å rutte med. Bil trenger vi da vi kommer fra hver vår kan av landet, men å kjøre så mange mil med bil hver eneste dag er jo bare økonomisk selvmord. Dessuten er jeg vandt med å pendle samt at buss-strekningen går direkte fra Gjøvik til Høgskolen i Lillehammer. Skulle han ha kjørt bil hver eneste dag til skolen så vil jeg vel tro at man etter noen dager har dekt inn kostnadene til et busskort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for krass tilbakemelding, men vi er jo ikke helt tankeløse heller så den kan du spare deg for. Hvis man tenker lenger enn nesa økonomisk, så vet man at som student ikke har så altfor mye å rutte med. Bil trenger vi da vi kommer fra hver vår kan av landet, men å kjøre så mange mil med bil hver eneste dag er jo bare økonomisk selvmord. Dessuten er jeg vandt med å pendle samt at buss-strekningen går direkte fra Gjøvik til Høgskolen i Lillehammer. Skulle han ha kjørt bil hver eneste dag til skolen så vil jeg vel tro at man etter noen dager har dekt inn kostnadene til et busskort.  

Står det ingenting om i hovedinnlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, O.G. skrev:

Står det ingenting om i hovedinnlegg. 

Står heller ingenting om at jeg har problemer med å pendle, jeg spør kun om folk har erfaring fra denne pendlerruta. Om du har noe relevant å bidra med, annet enn å omtale samboeren min nedlatende så er du hjertens velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står heller ingenting om at jeg har problemer med å pendle, jeg spør kun om folk har erfaring fra denne pendlerruta. Om du har noe relevant å bidra med, annet enn å omtale samboeren min nedlatende så er du hjertens velkommen :)

Velkommen til kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvilken buss går direkte fra Gjøvik til Storhove? 

Anonymkode: eca74...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken buss går direkte fra Gjøvik til Storhove? 

Anonymkode: eca74...b59

På opplandstrafikk.no står det at buss 151 og 150 går direkte fra gjøvik skysstasjon til Høgskolen i Innlandet, Storhove (Lillehammer) ganske tidlig på morgenen. Ser det går ruter kun til Lillehammer sentrum også videre buss nr 4 til Storhove også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På opplandstrafikk.no står det at buss 151 og 150 går direkte fra gjøvik skysstasjon til Høgskolen i Innlandet, Storhove (Lillehammer) ganske tidlig på morgenen. Ser det går ruter kun til Lillehammer sentrum også videre buss nr 4 til Storhove også.  

Ja, det stemmer. Det er fire avganger direkte hver morgen, og tre stk. på ettermiddagen. Strekningen er fryktelig kjedelig, men :P

For å få noe sosialt liv ville jeg ikke bodd midt i mellom, dvs. i Moelv, på Biri etc. Nå er utelivet bedre på Lillehammer, men etter hva jeg har hørt er studentlivet veldig bra på Gjøvik selv om selve utelivet ikke er noe å rope hurra for. Håper dere vil trives i den hvite by ved Mjøsa  :D 

Anonymkode: 2b5c6...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...