Gå til innhold

Karriereveiledning. Humbug eller steppingstone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har stagnert i jobben min og jeg vil videre. Men jeg vet ikke med hva eller hvordan så jeg vurderer å gå til en karrièreveileder, men de er dyre og jeg synes det er vanskelig å lese meg fram til hva de egentlig gjør. Mange virker rent ut litt fluffy med smiletrening og personlighets-tester. Mens andre framstår som alt for "proffe" for min relativt enkle karrière.

Er det noen som kan dele erfaringer med slike karrièreveiledere? Er det verdt pengene? Hvem gikk dere til? Hva var bra? Hva var dårlig?
Jeg bor i Oslo og blir litt ekstra glad hvis dere kan referere meg til noen i området.

Mvh, meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det INGEN som har erfaring!? No one? Nada? Nix??

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Plommetreet skrev:

Er det INGEN som har erfaring!? No one? Nada? Nix??

Hvis du har Mastergrad, så er du vel medlem i en forening for ditt fag? F.eks om du er jurist; Juristforbundet? Der inngår vel karriereveiledning i medlemskapet.  Det er ymse der ute i markedet...enkelte kaller seg "Couch" med sertifisering via brevkurs...så det gjelder å sjekke ut fagbakgrunnen til vedkommende - er den overfladisk eller fordypende?

Anonymkode: 3ec29...90c

Skrevet

Jeg har univeristetsudannelse fra det store utland, dog ikke en mastergrad. Så dette er helt nytt for meg. Jeg har sjekket litt fram og tilbake og noen eliminerer seg selv. Men det er jo skamdyrt uansett. Absolutt verdt pengene hvis jeg kan komme meg videre, men jeg trenger ikke få bekreftet at jeg passer til å jobbe med mennesker til 7000,-

Har du selv erfaring? Med coaching?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...