Gå til innhold

Du som er trygda, hvordan er økonomien din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har AAP, uføre eller alderspensjon, hvordan vurderer du økonomien din - går det rundt?

Anonymkode: e0c2a...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lav. Utbetalt 13000 i mnd på AAP. Lever absolutt ikke fett 😏 

Har heldigvis en mann i jobb, men vi lever trangt.

Anonymkode: ec509...76d

AnonymBruker
Skrevet

Har rundt 18k os stønad. Lever greit, men kan ikke ha mye mer enn bolig og bil. har ikke råd til hytte og båt. må reise kun 1 gang max i året til syden.

Anonymkode: 7deec...a62

AnonymBruker
Skrevet

har 15 000 i OS, og 9000 hos lånekassen. Lever veldig godt.

Anonymkode: 733a3...2dd

AnonymBruker
Skrevet

Det går rundt ja.

Anonymkode: 33790...8e0

AnonymBruker
Skrevet

Etter en etterbetaling (innvilget ung uføre-tillegg på AAP) går det bra. Jeg har tryggheten i bunn med en solid sparekonto og større bufferkonto. Jeg har fått gjort hjemmet mitt koselig og virkelig ett fristed å være, fordi jeg var en rakkar til å spare fra før av. Men jeg drikker så og si ikke, går bare ut for å spise (ingen bar eller klubb altså), røyker ikke og har ikke bil. Så det går rundt. Men det er resultat av nøye planlegging og budsjettering. Og nå skal jeg til og med ta meg råd til å kjøpe månedskort, slik at jeg kanskje kan komme meg litt ut (drømmer om å gå turer i Frognerparken) de dagene helsa tillater det. Jeg har bare meg selv å tenke på, og jeg har hatt støtte i de periodene det ikke gikk rundt til medisiner og behandlingsutgifter av foreldre som har villet hjelpe. Som har ført over penger eller fylt opp kjøleskapet når de har vært på besøk. Så jeg har vært veldig heldig og det går ok.

Anonymkode: 02e56...d72

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har max uføretrygd fra Nav, ca 23000 netto. Min del av huslån og alle utgifter inkl mat ca 14000. Så vil si jeg har det godt.

Endret av Skogshuldra
skriveleif
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har rundt 18k os stønad. Lever greit, men kan ikke ha mye mer enn bolig og bil. har ikke råd til hytte og båt. må reise kun 1 gang max i året til syden.

Jeg jobber 100 % og har heller ikke hytte eller båt, og reiser på max en utenlandsferie i året. Stakkars deg. 

17 minutter siden, Skogshuldra skrev:

Har max uføretrygd fra Nav, ca 23000 netto. Min del av huslån og alle utgifter inkl mat ca 14000. Så vil si jeg har det godt.

Jeg har utbetalt 24000 i mnd på 100% stilling, skal si det lønner seg å jobbe gitt...

Anonymkode: 3a3dd...b64

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Aap alene hadde jeg ikke klart meg på men heldigvis har jeg arvet en del penger så jeg klarer meg fint.

Anonymkode: 59f1e...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

18k i os? Det er jo ikke satsen og itillegg til det er mindre etter skatt :P

Anonymkode: a8bc8...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Får stønader som enslig forelder og sitter igjen med ca 10 tusen etter betalte rekninger. 

Anonymkode: a8bc8...1f3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 100 % og har heller ikke hytte eller båt, og reiser på max en utenlandsferie i året. Stakkars deg. 

Jeg har utbetalt 24000 i mnd på 100% stilling, skal si det lønner seg å jobbe gitt...

Blir oppgitt over sånne kommentarer. Denne personen har vel hatt en mye bedre inntekt enn deg da.. det er inntektstapet den uføre har som teller, ikke hva tilfeldige personer i en annen jobb og yrke tjener. Så jo, det hadde nok lønnet seg økonomisk for denne person å være frisk og jobbe.

Anonymkode: 7f3bd...7bf

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har nok denne personen hatt en god utdannelse og en jobb med god lønn, du hadde nok ikke fått like mye siden du tjener så lite. Men mange har jo 50-60000 i lønn og da skulle det jo bare mangle at de får skikkelig trygd. De taper jo masse på ikke å jobbe.

Anonymkode: 59f1e...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her går det akkurat. Men da krysser jeg fingrene for pengehjelp til bursdag og jul så jeg kanskje får kjøpt det mest nødvendige av klær og ting jeg trenger. Gaver får jeg svært sjeldent kjøpt til andre, kun de aller, aller nærmeste og da blir det noe veldig billig jeg har funnet på tilbud gjennom året. 

Jeg leier vel en av de billigste leilighetene i denne byen, men likevel så tar det mesteparten av inntekten. Og bostøtte er jo umulig å få nå

Anonymkode: d35f4...b46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

11000, 5000 igjen etter faste utgifter er betalt. Går egentlig helt greit. Bor på bygda og det er ingen shoppingmuligheter her uansett, bortsett fra matbutikk. Hadde vært godt å ha bil så jeg kunne kommet meg rundt for bussen går bare forbi meg to ganger om dagen, kl 7 og klokken 16.30. Men har man ikke råd, så har man ikke råd. Da får man gå eller være hjemme :)

Anonymkode: 4c5ab...613

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ung uføre og jeg har minstesats som er 16.000. Jeg har ikke fått jobbet så mye pga jeg har vært syk og har hatt det veldig vanskelig :( Men ting går nå rundt og er glad jeg har penger å leve av.

Anonymkode: 2229a...dfd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som andre sier har AB det er snakk om hatt en høy lønn før hun ble syk. Hadde du ville gitt opp en 40 000 utbetaling om du kunne få 23 000? Og der du ville mistet en jobb du utdannet deg som og som du likte?

Handler heller ikke om at det absolutt skal lønne seg å jobbe, det handler om at man ikke kan arbeide. Hvilken rolle spiller det at det lønner seg å jobbe for et menneske når du er alvorlig syk og sliter med smerter, gjøre på deg og skjelvinger?

Anonymkode: 43c82...411

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja det går rundt og sparer også. Har netto 21 000 uføretrygd og 4000 netto uføreforsikring. Har downsized bolig, så jeg har det greit og klager ikke. 

Anonymkode: 6cd8f...4fa

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som andre sier har AB det er snakk om hatt en høy lønn før hun ble syk. Hadde du ville gitt opp en 40 000 utbetaling om du kunne få 23 000? Og der du ville mistet en jobb du utdannet deg som og som du likte?

Handler heller ikke om at det absolutt skal lønne seg å jobbe, det handler om at man ikke kan arbeide. Hvilken rolle spiller det at det lønner seg å jobbe for et menneske når du er alvorlig syk og sliter med smerter, gjøre på deg og skjelvinger?

Anonymkode: 43c82...411

Enig med deg. Har man god lønn og utdannelse dvs gjort en real jobb når man var ung- for så å miste dette senere og bli ufør. Ingen velger det frivillig.

Folk som kommenter flåsete mangler vel litt for å sette ting i perspektiv...er ufør selv og blir faktisk oppgitt av tankegangen til noen.

Anonymkode: 73eac...256

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Med forsikringer, yrkeskadetillegg og uføreforsikring har jeg 21 000 netto.

ung ufør

Anonymkode: 73eac...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...