hanniz Skrevet 28. mars 2017 #1 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg skal ha en prøve imrg i naturfag og på målarket vårt står det: Forklare fotosyntesen og celleånding hos planter og dyr. Er det noen som kan noe om det som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Del Skrevet 28. mars 2017 4 minutter siden, hanniz skrev: Jeg skal ha en prøve imrg i naturfag og på målarket vårt står det: Forklare fotosyntesen og celleånding hos planter og dyr. Er det noen som kan noe om det som kan hjelpe meg? Har du ikke fått bøker å studere? Celleånding er ihvertfall noe som foregår både hos planter og dyr. Den krever oksygen og druesukker/glukose. Fotosyntese foregår bare hos planter, og den prosessen lager druesukker eller glukose. Planter trenger med andre ord ikke spise for å få i seg karbohydrater, de lager dem. Anonymkode: 85bc4...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. mars 2017 #3 Del Skrevet 30. mars 2017 Celleånding og fotosyntese er to motsatte reaksjoner. Fotosyntesen fanger energien i lyset, mens celleåndingen frigir den. I fotosyntesen lagres energien i oksygen og glukose, når disse reagerer sammen dannes karbondioksid og vann, som igjen kan brukes av fotosyntesen. Ellers anbefaler jeg ndla.no, der finner du mye bra, f.eks.:http://ndla.no/nb/node/3366?fag=7 Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Del Skrevet 2. april 2017 Det står ganske godt og klart forklart i boka de. forstår du ikke det, er det svært lite vi kan gjøre her.. -.- Du har fått bøker for å bruke de, btw Anonymkode: b21be...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanniz Skrevet 11. april 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 11. april 2017 På 2.4.2017 den 5.13, AnonymBruker skrev: Det står ganske godt og klart forklart i boka de. forstår du ikke det, er det svært lite vi kan gjøre her.. -.- Du har fått bøker for å bruke de, btw Anonymkode: b21be...68a Nei d gjør det ikke, hvis d hadde d så hadde jeg ikke spurt om hjelpe. Nå som du ikke vet hvilken bok jeg bruker heller så er det kanskje litt unødvendig at du påstår at det er godt og klart forklart i boka mi og at problemet er at jeg ikke skjønner d, btw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 19. april 2017 #6 Del Skrevet 19. april 2017 Anbefaler å lese om osmose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #7 Del Skrevet 20. april 2017 4 timer siden, Atea skrev: Anbefaler å lese om osmose. Hvorfor det? Anbefaler heller å lese om glykolyse, TCA-syklusen og oksydativ fosforylering i mitokondriene. Fotosyntese er etlitt annet kapittel, men siden ts' prøve var i mars, er det neppe så viktig å skrive her nå..... Anonymkode: 6b12a...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 20. april 2017 #8 Del Skrevet 20. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Anbefaler heller å lese om glykolyse, TCA-syklusen og oksydativ fosforylering i mitokondriene. Fotosyntese er etlitt annet kapittel, men siden ts' prøve var i mars, er det neppe så viktig å skrive her nå..... Anonymkode: 6b12a...723 Hvorfor ikke? Det virker som om ts har mistet mye av pensumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Del Skrevet 20. april 2017 2 timer siden, Atea skrev: Hvorfor ikke? Det virker som om ts har mistet mye av pensumet. Men hvorfor mener du at passiv diffusjon over semipermeable membraner gir noen forståelse av respirasjon og fotosyntese? Anonymkode: 6b12a...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå