Gå til innhold

Tips til brettspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe et brettspill til en jente, 6 år til jul.

Noen anbefalinger?

Ei jente i butikken (omtrent samme alder) hadde spilt "Operation" og likte det. Noen andre som har prøvd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spilte det når jeg var liten. Morsomt det.. Men det er veldig lett å rote vekk de små delene..

Skrevet

Gode gamle LUDO :)

Det er et flott spill å spille sammen med en 6-åring! Passe komplisert, hele familien kan være med, og de lærer å takle dette med å bli slått inn, etc.

Skrevet

Spørs hvor vant 6-åringen er til å spille det. Og så er det spørs om det er beregnet å spille sammen med voksne, eller sammen med andre barn. Her er noen spill (ikke bare brettspill da):

(Bilde)Lotto

Jakten på den røde diamant

Slagskip

Stigespill

Domino

Hatt i hatt/froskespill

Ville ha sett hva som står på spillene i butikken, for der står anbefalt aldersgruppe. Man kan jo alltids spørre de i butikken også, for de har gjerne veldig god oversikt over hva som kjøpes til hva og hvem spillene er beregnet for.

Skrevet

Prinsessespillet

Uno

Firkort

Jul i Blåfjell

Skomakergata

Gjest Anonymous
Skrevet

Min seks-åring liker klassikerene ludo og yatzy godt. (Men hun må skrive når vi spiller yatzy, altså :wink: )

Kan også anbefalle Lego creator(samle klosser til forskjellige byggverk) og Figurix(kjenne igjen farge, figur og form fortest. Barn klarer dette spillet fint uten voksene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...