AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Del Skrevet 28. mars 2017 Når er lønnskjøringen når man får lønn den 12. hver måned? Altså, hvilken periode med jobbing får man lønn for? Anonymkode: 3be41...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Del Skrevet 28. mars 2017 Vi får for den mnd. vi er i. Altså lønn 12. april gjelder for hele april. Har fastlønn. Anonymkode: 4dbed...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Del Skrevet 28. mars 2017 Har du fastlønn får du for den måneden du er i. Altså aprillønn utbetales i april. Har du timelønn får du for måneden før. Altså i april får du for det du jobbet i mars. Noen har og blanding. Fastlønna for måneden pluss timelønna for måneden før. Anonymkode: 4347f...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Del Skrevet 28. mars 2017 Vi får for måneden før. Anonymkode: 16ecc...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 28. mars 2017 #5 Del Skrevet 28. mars 2017 Varierer. Jeg har fastlønn og får lønn for den måneden vi er i - altså 12. April er lønnen for april. Men når jeg hadde timebetalt, fikk jeg lønn for 20. Februar - 19. Mars utbetalt den 12. April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg har timelønn, så får nok ikke for hele måneden vi er i. Men vet dere når lønnskjøringen er? Den er jo en stund før lønna kommer på konto, er den ikke? Jeg har nettopp blitt ansatt i en jobb, og ikke fått noe beskjed om at de har hentet skattekortet ennå. Synes det er litt merkelig, siden det normalt gjøres ved lønnskjøringen første gang man skal få lønn i en ny jobb. Jobbet en vakt 23. og 24. april, og lurer derfor på om disse kommer med i lønningen som blir utbetalt 12. april. Anonymkode: 3be41...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #7 Del Skrevet 28. mars 2017 Har også lønningsdag den 12. Får da etterskuddsvis for dagene før den 12, men forskudd for dagene etter den 12. Jeg ble altså ansatt den 1., og første lønn var den kommende 12. Dersom du ser på når du ble ansatt, og hva som står på den aller første lønnsslippen din finner du ut hvordan din lønn blir utbetalt. Anonymkode: 5bce3...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 28. mars 2017 #8 Del Skrevet 28. mars 2017 12. april får jeg lønn for det jeg har jobba ekstra 1-31. mars + fastlønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 28. mars 2017 #9 Del Skrevet 28. mars 2017 Det finner du svar på i kontrakten din, ikke her på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 28. mars 2017 #10 Del Skrevet 28. mars 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har timelønn, så får nok ikke for hele måneden vi er i. Men vet dere når lønnskjøringen er? Den er jo en stund før lønna kommer på konto, er den ikke? Jeg har nettopp blitt ansatt i en jobb, og ikke fått noe beskjed om at de har hentet skattekortet ennå. Synes det er litt merkelig, siden det normalt gjøres ved lønnskjøringen første gang man skal få lønn i en ny jobb. Jobbet en vakt 23. og 24. april, og lurer derfor på om disse kommer med i lønningen som blir utbetalt 12. april. Anonymkode: 3be41...bc6 Det kommer jo an på hvordan din arbeidsgiver velger å gjøre det. Jeg har fastlønn, og får den utbetalt den 12., eventuelt fredagen før dersom 12. er lørdag eller søndag. Da får jeg lønn for inneværende måned, slik at jeg får lønn tre uker på forskudd. De gangene jeg har timelønn i tillegg blir dette utbetalt på etterskudd. Lønnskjøringen her er vanligvis mellom den 5. og 7., det varierer litt fra måned til måned. Jeg ville derfor ikke forventet at de henter skattekortet før rett før utbetaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Del Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, daemonia skrev: Det finner du svar på i kontrakten din, ikke her på KG Nei, i kontrakten min står det bare at lønning blir utbetalt den 12., og at lønning skjer etter Hovedtariffavtale. Står ikke noe annet enn det. Det jeg lurer på er jo om det jeg har jobbet nå 23. og 24. mars kommer med på lønningen 12. april. Det er derfor jeg lurer på når lønnskjøringen skjer, fordi naturlig nok vil jo alle vakter jobbet før lønnskjøringen bli tatt med. Anonymkode: 3be41...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Del Skrevet 28. mars 2017 Det er lov å spørre arbeidsgiver/kollegaer altså.. Anonymkode: 56e93...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #13 Del Skrevet 28. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å spørre arbeidsgiver/kollegaer altså.. Anonymkode: 56e93...a8e Ja, men jeg skal ikke jobbe noe mer før senere i vår, så da tenkte jeg å spørre her istedet for å ringe og mase på sjefen om noe som egentlig ikke er kjempeviktig. Anonymkode: 3be41...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Del Skrevet 28. mars 2017 Det kommer helt an på hvor du jobber. Ser at du er timebetalt. Timene utbetales da etterskuddsvis, vanligvis 1-2 måneder. F.eks vil det du jobber i mars bli utbetalt i mai dersom utbetaling er 2 måneder etter. Anonymkode: 11cc5...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå